Niken Camaro-projekti, Valiant ja Volvo 760

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja -nikke-, 25.12.2016.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Bensanpintahan on hollikasta äkkiä katottu ni sillä on ainakin hyvä alkaa :)
     
  2. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Mattalakka vaan Valtteriin pintaan ja kovaa ajoa.
     
  3. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    Taidatpa olla jo kolmas kuka sanoo että meni tavalla tai toisella nenän edestä. :D Oli se yllättävän napakka pohjastaan ulkokuoreen suhteutettuna. Moni kakku on päältä kaunis, mutta ehkä tää on vähän vastakohta? :rolleyes:

    Bensanpinta tuli tarkistettua ja aavistuksen nostettuakin. Pidempää säätölenkkiä en lähteny tekemään kun vähän näillä helteillä ollut lämpöjen kanssa ongelmaa. Postissa tulikin nyt Race.fi:stä Mishimoton 14" flekti Biltemalaisen tilalle. Ainakin valmistajien speksien mukaan Mishimoto työntää tuplaten ilmaa läpi samassa ajassa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    Tähän väliin hieman hutkivaa journalismia:

    Kuvassa vasemmalla Bilteman 26,99€ maksava 14" flekti, ja oikealla Mishimoton 85€ maksava laadukas 14" flekti:

    [​IMG]
    [​IMG]

    No eipä niitä kauaa tarvinnu pällistellä jotta saattoi todeta että apinaa taas koijattiin, viilattiin linssiin ja rahastettiin oikein huolella. tuon etupuolella olevan peltikilven kun ruuvasi auki niin myös sieltä täysin identtinen. Eli jos haluat Mishimoton flektin niin se kannattaa ostaa Biltemasta. :rolleyes:

    Noh, lämpövaivat hellitti hieman kun olen konetiskitablettien kanssa huuhdellut järjestelmää ja aika ryöttäisen näköistä vettä tulee ulos edelleen:
    https://nikke.nn.fi/kuvat/Autot/Plymouth Valiant -65/IMG_20180727_185134.jpg?img=smaller

    Samoin kenno tuli ulkoa myös puhdistettua huolellisemmin sekä suoristelin kaikki vääntyneet rivat.

    Tänään tuli haettua myöskin mustat kilvet alkuperäisillä tunnuksilla. :cool:
     
    Rusty, mikkis83, wilburi ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    Noniin, aika ollut aika vähissä tämän auton kanssa mut nyt on tehty seuraavaa:

    -Lisää jäähdytysjärjestelmän huljuttelua konetiskitableteilla ja STP litkulla
    -Motulin jäähdytystehoa parantavat litkut nesteiden sekaan: https://www.motonet.fi/fi/tuote/593086/Motul-MoCool-05L
    -10mm nylon levystä eriste kaasarin alle
    -Bilteman sähköpumppu konehuoneeseen: https://productimages.biltema.com/v1/Image/article/xxlarge/523231/3

    Näillä eväillä ajelin tuossa nyt reilun tunnin kylillä, ja ainoa ongelma oli että tosi huonosti lähti mäkkärin jonossa lämpösenä käyntiin, joten kaasari pitäis saada jotenkin pysymään viileämpänä. Outo juttu että ennen nylonlätkää ei ikinä sahuuttanut noin pitkään. o_O Mutta moottorilämmöt kestää hyvin kurissa ainakin näillä ilmoilla ja kertaakaan en saanut autoa kakomaan bensan puutteesta joten tästä on hyvä jatkaa!

    Vähän ääntä ja kuvaa rytöstä:

    https://nikke.nn.fi/kuvat/Autot/Plymouth Valiant -65/VID_20180908_183319.mp4
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. jariha

    jariha Gearhead

    sytkän säätöä niin lämpinänäkin toimii?
     
  7. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    [​IMG]

    Tähän vois jatkoksi lauttaa varmaan taas 20 kuvaa hitsatuista paikoista mutta tuskin ketään kiinnostaa(jos, niin niitä on lisää tuolla kansiossa). Nyt kuitenkin sain hitsailtua Camaron pohjan siihen malliin että pääsi suihkimaan Temadurit pintaan. Jospa tästä eteenpäin päin vähän pakkopullalle maistunut projekti lähtis etenemään kun saa akselit alle ja näyttämään sen aavistuksen enemmän ihan autolle taas :) Lähtisinkö vastaavaa työtä tekemään uudelleen tälläisen koriin? En.
     
    palontie, isalmela, Gary Grand ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Muutamia vuosia kun kuluu niin pellikässyt tuntuu taas ettei niitä ole juuri ollut, ja tartut johonkin seuraavaan "hyväpeltiseen":D

    Hyvännäköinen se toki nyt on.
     
  9. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    Se voi hyvinnii olla näin. :D Mut se saa olla sitten joku ehkä erikoisempi ja sitäkautta palkitsevampi aihio. Lisäks tän mallin f-body erityisesti takapään osalta on ihan tolkuttoman hankala rakenteeltaan johtuen älyttömästä määrästä päällekkäisiä vahvikkeita, lappuja, tukia(takaiskarien yläpäät oli ilkein tehdä) jotka sitten pistehitsillä kasattu toisinsa kiinni. Opinpa ainakin että Rukon pistehitsiterä on aika ässä hankinta.
     
  10. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Mä oon taas mä, ja sä oot vieläki sä, mut mä olisin laittanu subframe connectorit tuohon camaroon samalla kun kori on helposti työstettävässä lajissa
     
    -nikke- tykkää tästä.
  11. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    Yhdet connectorit oli aikanaan jo työn alla, mut hylkäsin sen kehitysversion... Tässä oli nyt kiirus saada koppa tähän malliin koska maalauskammiona toimi raitis ulkoilma joten korin jäykistelyt jää vielä tuonnemmaksi. Se että tapahtuuko jäykistyminen pohjapellin ala vai yläpuolelle hitsattavin putkipalkein, jää nähtäväksi ;)
     
  12. max

    max Gearhead

    Nyt en pysy ihan mukana.Jos apurunko ja takajousitus on irti,niin mihin kiinnittää subframe connectorit?
    Vai tarkoitatko itsetehtyjä connectoreja jotka menevät lattiasta läpi?
     
  13. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    Monet näihin myytävät connectorit hitsataan tuonne helmakotelon "taakse", joten ois sellaiset ihan mahdollinen tossa vartaassa asentaa tyhjään hylsyyn. En nyt osaa paremmin kuvailla mutta tuolta löytyy esimerkki:

    https://ls1tech.com/forums/forced-i...gen-camaro-build-thread-10.html#&gid=1&pid=14

    Nuo kiinnittyy takapäästään siis takatukivarren korvakkeeseen. Jotenkin heppoiselle noikin vaikuttaa mutta kovasti porukka kehuu että auttaa siihen notkumiseen ja natinaan.
     
  14. max

    max Gearhead

    Mulla on kokemusta Competition Engineeringin connectoreista 2 gen Camarossa ja niistä on hyötyä.
    Korin taipuminen(body roll) vähenee kun ajat esimerkiksi kovaa ulos ramppiin ja haluat sen taipuvan mutkaan.Keula ei taivu alle kuten ennen.
     
  15. mopo-ukko

    mopo-ukko 3rd gear

    Mulla oli kolmos kopassa ihan pultattavat apurungon yhdistäjät,väheni korin natinat niilläkin tai sitten vaan tuntui siltä.
     
  16. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    3-korisessa, eli ovikiilassa etu- ja taka-apurungot on hitsaamalla kiinni korissa. Voi siis laittaa supreimit vaikka auto on palasina.
    Muutamaan on tullut laitettua spohn:in malliset, itte tehtynä kopiona tietty. Jäykistää ihan pirusti ja tuntuu ihan eri autolta https://www.spohn.net/shop/1982-199...Sub-Frame-Connectors-T-Top-Hard-Top-Cars.html
     

Kerro tästä muillekin!