Nitro nationals 2010

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 3.6.2010.

  1. heka95

    heka95 1st gear

    miksu..

    joo..toi veto meni seinään..mutta ennen sitä torstaina..9.31,9.26,9.24 ja 9.23..kolme viimeistä 237km/h..ja kaikki ekaa kurvailua ilman suoraa..mitä tossa tapahtui on tämän videon ja toisen takaapäin kuvatun avulla pähkäilty ja mitattu..monta päivää..ja vielä siitä jatkunut show..melkein kuuseen ja levotomat 2 vetoa ei vielä aukea teamille ..autosta vaihdettu/tutkittu kaikki muu paitsi turvavyöt..Kiitos Lauri Kuriksin teamille ja Tähkäselle vaakojen lainasta..mutta itse vika miksu on löytämättä vain "glidden" rantaniemen nopeat kädet pelastaa tilanteen...joo ja vika ei oo wheelie barseissa eikä vetoakseleissa..,lisäbonuksena teami sai moottorisuihkun ..eli öljynpaineet hävisi,maailman levottomimman alustan lisäksi..Drag Race on edelleen kalleinta paikan päällä..Miksu sulle ..odottaa jotain viime kesästä..laita yv..
     
  2. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tossa muutama pikaisesti valikoitu otos: http://public.fotki.com/rinnewood/races ... ronat2010/
    En halua näännyttää teitä koko usean tuhannen kuvan kokoelmalla joten nuo pakatut ja vesileimatut kuvat saa kelvata näin alkuun.. ;)

    Lisää kommenttia tulee myöhemmin. Oli todella loistoviikonloppu jos ainoa naputtamisen aihe on kuuluttajan rallienglanti... :poff:
    Itse en kokenut asiaa häiritseväksi vaan nostan hattua kuuluttajalle joka panee itsensä likoon saunakuumassa kuuluttamotornissa ja yrittää selostaa monituhatpäiselle kisayleisölle mikä on tilanne. Neljä päivää putkeen.. Koittakaa edes pysyä jaloillanne samassa paikassa sen ajan saatikka että puhua jotaki vierasta kieltä kotimaisen lisäksi. Mun suusta ei tulis mitään ymmärrettävää tekstiä enää siinä vaiheessa.. edes omalla äidinkielellä!
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Hienoja, etenkin noi sun ilta/yökuvat kun semmosia on vähemmän tarjolla :D
    Melkein tässä tuli kuvia kattellessakin jano kun näki Paddockin iltavalaistuksessa :rotfl:
     
  4. S-A

    S-A Gearhead

  5. patukaplas

    patukaplas 1st gear

     
  6. Sovittelija

    Sovittelija 1st gear

    Mietippä uudestaan...

    Kuten olet varmaan huomannut että kyse on istumakatsomosta, jonka idea on että mitä taaempana olet niin olet myös korkeammalla, josta taas seuraa se että näet edessäsi istuvien yli.
    Lisäksi sinun ei tarvitse seistä.

    Miksi sinä maksaisit 30e siitä että saisit seisoa tasamaalla jonkun 205cm pitkän kaverin takana ainoana näköalana kaverin hikinen selkä?

    Vastapäisessäkin rinteessä näkisit paremmin ja halvemalla.
     
  7. rami_espoosta

    rami_espoosta 1st gear

    Mahtavat kisat... Parhaat ikinä... Olin tänä vuonna paikalla vain La - Su (olisi ollut kiva jos olisi päässyt myös To ja Pe paikalle, mutta tänä vuona ei taipunut aikataulut) ja päätin tukea Fyyraa ostamalla molemille päiville istumapaikkaliput, vaikka kalliit olivatkin. No se etu niistä on että ei tarvitse kytätä sitä paikkaa mistä lähtee hetkeksi pois, eli homma toimii ja ei menetä yhtään lähtöä!

    - taisin missata yhden ProHD lähdön (sorry kaverit) kun oli niin hemmetin moinen kupla otsassa, että oli pakko käydä helpottamassa. On muuten ne Junnujenkin lähdöt todella kivaa katsottavaa... ja kovaa ne JR/M putket menee.

    - Ainoa asia mikä rassasi olis se saakelin kovalla ollut musiikki ...

    Mutta kaiken kaikkiaan mielestäni paras nitrokisa ikinä.

    Kiitos FHRA:lle hienoista kisoista!

    Jo oli se tulostasokin aika kova joissain luokissa.

    T. Rami
     
  8. heleha

    heleha Gearhead

  9. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    lainaan luvan kanssa Vesa Raiskin lähettmän postin sekä hienon yhteenvedon kisaviikonlopusta.


    Vesa Raiski 6. heinäkuuta kello 8:26 Vastaa
    nyt on parin viikon pakerrus takana, mutta ei turhaan. Rataryhmä kahdenviikon pakertaminen palkittiin ja Alastaro on palautettu takaisin "ehkä" euroopan nopeimmaksi kiihdytys suoraksi o). En saanut yhtään palautetta radan heikkoudesta ja mm. Promodien em-aika todistaa että rata toimii.

    Yleisöä oli paikalla ennätysmäärä, mutta siitä huolimatta parkkipaikka järjestelyt toimi hienosti, kertaakaan ei päässyt pahempia jonoja syntymään.
    Kaikki mahtui paikanpäälle ja fiilis oli mahtava.
    Kaiken kruunas ennen kuulumaton suomalais finaali topikoissa, ja kuinka mahtavasti finaali ratkaistii, talla pohjassa ja vain parikymmentä senttiä aikaisemmein sai timo työnnettyä keulansa maaliviivan ylitse.
    Oikeat teamit olivat finaalissa, molemmat ajoivat tasaisesti kärki aikoja koko viikonlopun.

    Ja paha paavalin käsittämätön uuden auton rakennus yön aikana ja suoraan paalulle ekassa vedossa!!! Mahtavaa!!!
    Sit lehtimäki näytti kaikille mikä on miehiää ja nöyryytti euroopan kovimmat karjut ja hienosti ajamalla!!!
    Onnittelut timolle, teit mahtavan voiton ja mahta
    van kilpailun meille kaikille!

    jätti kiitos kaikille osallistuneille koko fhra:n teamin puolesta, teimme uuden kävijä ennätyksen!!! Joten nyt on kädet täynnä voimaa lähteä tekemään nitro nats 2011 tapahtumaa.
    Ehkä kaikki ennätykset laitetaan taas uusiksi...

    Muista heinäkuun ensimmäinen viikonloppu,

    DRAG RACING ON PARASTA PAIKANPÄÄLLÄ !!!
     
  10. heijari

    heijari 1st gear

  11. Huhu

    Huhu 1st gear

    Rakentavana palautteena ja pääsylipputuloja tuovana kehityskohteena pieni vinkki. Sinne hiekkakentän parkkiin myös liikenteenohjaus. Ihan viimeisille paikoille asti. Nyt siellä oli autot kuin tsunamin tuomina ihan kuinka sattuu parkkeerattuna. Saattoi olla jopa joillain vaikeuksia päästä lähtemään motista. Ja lipunmyyntiin roimasti lisää resursseja. Jonotuksesta ovat jo jotkut kertoneetkin, mutta parkkipaikalta pääsi myös kävelemään sisään kohtaamatta lipunmyyjiä. Tätä käytti hyväkseen ainakin lauantaina kymmenet ellei sadat ihmiset. Että jos nämäkin tulot saataisiin tilille ja vaikka osallistumismaksuja sitten pienemmäksi.

    Muuten järjestelyt toimivat kyllä hienosti. Kuulutuksesta miinus. Sorry vaan kuuluttajat, mutta se oli oikeasti aika kamalaa. Suora käännös suomesta englanniksi ei vaan aina toimi ja tuo oikeaa kuvaa tapahtumasta.
    Esim. Savuille menneessä TF lähdössä "after start hii vent to smouk". Vaikka kovia jätkiä ovatkin, niin harva siinä ehtii tupakiksi pistää. :)
     
  12. -31

    -31 Gearhead

    Re: video

    [

    nyt mä ymmärsin kelle me otettiin hopea wagonilla keulahommissa..loistoveto sääli.että päätty seinään..nim.been there done that[/quote]

    Eikai se tuti aiheuttanu puoltamista :eek:
    T: Spet 1447
     
  13. Torino69

    Torino69 3rd gear

    Re: Mietippä uudestaan...

    Vastapäinen rinne alkaa kyllä olla jo sen verran tasoittunut Alastaron alkuaikoihin verrattuna, että näkeminen sieltäkään näillä yleisömäärillä alkaa olla aika viitteellistä.
     
  14. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Kisat olivat kyllä todella hyvät ja kova tasoiset! Kiitokset toimitsijoille ja kuskeille tiimeineen mahtavasta viikonlopusta!

    Ensivuonna uusiksi, uusin ennätyksin!
     
  15. ducati

    ducati 1st gear

    Saman mällin sain "kortille", kuvasin pienellä taskukameralla prätkävarikon katsomosta, kun kunnon kamera oli just toisaalla, sitten ongelmiin. Tähtäys oli tehtävä aivan arviosta ja kuva heiluu aika tavalla, koko juttu on tallessa, mutta pitäisi pystyä editoimaan heilunta pois ja rajaamaan hiukan, terävyys kyllä riittää siihen. Canon paskakameran, tietsikalle tulleet, omat editointiohjelmat on liki kielitaidottomalle yhtä hepreaa ja edes yrittämällä ei mitään järkevää löydy, tuntuu kuin ohjelma ei edes toimisi täydellisesti.

    Onko kotikäyttöön mitään editointiohjelmaa jossa on jälkikäteinen kuvanvakautusmahdollisuus (tiedän tällaisen ominaisuuden olevan olemassa) ja muutenkin editoinnit? Suomenkielellä?
     
  16. ilu100

    ilu100 Gearhead

    VIP on aika hyvä,130e ja saat auton lähelle,vessat+ruoat+paidan+vielä juomatkin hintaan......mieti vastapuoli;vessareissu,kaljanhakureissu,syyömäpuoli....parkkipaikka....ja kotialähtö jonottamalla....seisomapaikka ja väsy.....
     
  17. Stone

    Stone 3rd gear

    Editointisofta-testi. Viidessä ekassa tuo vakautusominaisuus ainakin on, sen toiminta sitten eri juttu. Hinta suomessa? Suomenkielellä? Tuskin.
     
  18. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Missäs Mopoilijan kuvat to-su ajalta..? :eek:
     
  19. homer

    homer Double Gearhead

    Eurodragsterin sivuilla on päivitetty pistetilanne mutta ainakin osittain ihan päin pyllyä. Eikös esim. Äikää päässyt tokalle kierokselle pro modissa mutta silti miehelle on merkitty vain 10 lajittelupojoa.
    Lehtimäki ponnahti suoraan kolmoseksi, harmi ettei tiimi ollut mukana santa podissa.
     
  20. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

Kerro tästä muillekin!