Nitro nationals 2010

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 3.6.2010.

  1. homer

    homer Double Gearhead

    Ihan asiallinen pätkä taas urheiluruudussa. Ensin juttua Anita Mäkelästä kotioloissa ja sitten finaalilähtö ja Lehtimäen kommentit päälle.
     
  2. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Onnittelut Timolle näin se vuosien uurastus palkitaan ja kiitokset myös rataryhmälle erittän hienosta työstä ei tarvinnut odotella ja ihmetellä muuta kun selostajien tai ainakin toisen lajiymmärrystä ja kielitaitoo mutta mitä pienistä todella onnistunut viikonloppu kaikinpuolin :) :D :lol: :p
     
  3. S86T

    S86T 1st gear

    Onnittelut Lehtimäelle.

    Elorannan team varmaan tekee seuraavaksi venttiilitkin itse. Mahtavatko Puerto Ricon pojjaat käyttää made in china laatua. Sieltä päin voisi kysellä Chivy King teamilta.

    Kiitos kaikille videoita kuvia ja raportointia harrastaville. Sekä kisa järjestäjille ja toimitsijoille.
     
  4. 496SS

    496SS 3rd gear

  5. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    Erbacher tänään yllättävän vaisu? Mut hyvä Timo, varmaan autto meitin vierailu tiimin pilttuussa voittoon :poff:
     
  6. Galaxie

    Galaxie Gearhead

    Hyvät kisat oli, muistona armoton kuumotus joka paikassa ja tukku oppia ens kesälle.
    Pari asiaa jäi häiritsemään itseäni kaiken hyvänkin lomassa. Eli, miksi kummassa se äänentoisto täytyy olla täysillä koko ajan, ja etenkin taukojen aikana? Jotain pientä hässäkkää audiopuolen kanssa oli myös koko ajan, onneksi kuitenkin finaalissa selostus toimi ja oli inhimillisellä voimakkuudella.
    Muutoin sunnuntai oli mahtavasti onnistunut päivä, kiitokset siitä Järjestävälle Taholle.
     
  7. Mika73x

    Mika73x 1st gear

    Hyvät oli kisat. Lauantai ja sunnuntai meni hiekkarinteessä istuskellessa. 8)

    Mitään pitkiä radankunnostustaukoja ei jäänyt mieleen, joten senkin puolesta meni tosi mainiosti.

    Ainoat negatiiviset olivat..

    - Selostus. Kansainväliseen kilpailuun luulisi saavan selostajan, joka osaa puhua Englantia. Oli niin ikävä niitä edellisten vuosien ulkomaalaisia selostajia.. Katsomossa näki monien naamalta, ettei oikein tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Mikä kuva tuosta sitten lähtee ulkomaille..

    - Parkkipaikka siellä jossain.. Olisi pitänyt mitata matka GPS:llä, mutta matkaa katsomopaikalle tuli ainakin 1,5km suuntaansa.. Lisäksi useammalla muullakin tuntui olevan auto hukassa.. Edellisvuosina on aina ollut sillä toisella parkkipaikalla.

    - Lipunmyynti siellä jossain kaukana lauantaina.. Yksi pieni koppi ja jonoa riitti.. tämä on ISO tapahtuma, ei yksi pieni koju riitä.

    Mutta ettei totuus unohtuisi. KIITOS HYVISTÄ KISOISTA :D
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi on jostain kumman syystä joka SM ja Cup kisassakin vallitseva tila eli selostukset tulee ok voluumeilla mut niiden väliin ja taukojen aikana soitettu musiikki huutaa kovempaa kuin ykskään Pro autokaan radalla :wink:
    Sinänsä harmillista kun juttele siinä sit kenenkään kanssa vaikka aikaa olis kun radalla ei tapahdu mitään mut kun ei siellä katsomossa sit kuule sen musiikin takia toisiaan kuin huutamalla :-?
     
  9. Gutless

    Gutless Gearhead

    Hyvä Suomi, Onnea Lehtimäki!

    Mites tommotteen Top fuelerin kytkin toimii, kun sen pystyy niin nätisti valuttaan viivalle? Entäpä itse ajaminen, käyttääkö kuski vaihteita, edes napeilla ratista? Vai onko automatiikkaa?

    Tuommoisista kun löytäis jotain esittelysivuja hieman tarkemmin. Kiihdytysautoilussa hienointa on viimeistelyn taso ja tekniset ratkaisut. :eek:
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tohon lipunmyyntiin yks jenkkilässä asunut kaveri kommentoi että tossa olis voinut olla kulkevia myyjiä muutama vaikka rahastamassa autojonosta suoraan liput, kuten siellä monessa kinkerissä on. Me kun nakattiin auto suosiolla tien varteen, niin oltiin varmaan vartti ennen muita perillä kävellen. Tahtoo sanoa, että siinä jonon lipuessa alle kävelyvauhdin, olis voinut käydä myymässä lippuja ikkunasta...

    Tai sitten tolle lauantaipäivälle vois olla kova sana jos olis joku juutaksen iso parkkipaikka vaikka jonkun paikallisen jyväjemmarin tontilla, jossa olis ilmainen parkki ja shuttlebussit parkin ja kisapaikan välillä. Ja niille busseille etuajo-oikeus että homma pelaa ja muut vetää sivuun kun semmoinen tulee. Tapahtuma alkaa kuitenkin aikuisten oikeasti olemaan aika iso. Sitten jos joku haluais välttämättä autonsa siihen radan eteen parkkiin, niin se maksais esim. vitosen.

    Ja taas ennen kuin alkaa huuto että fyyra sitä ja tätä ja tota, niin tää on ihan meidän suunnalta tullut ajatus. Eikä edes oma, mutta apinoitu lätäkön takaa ja kuulosti ihan hyvältä omaan korvaan :lol:

    Mutta toimihan se näinkin ja tarkoitus ei ole kettuilla, vaan heitellä taas omaan tapaan ajatuksia ilmoille ;-)

    Kiitosta vielä kerran.
     
  11. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Nakkasin muutaman videon lisää tonne YouTubeen :pinup:
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mitä yksi TF kytkinmies mulle joskus opasti, niin kytkimellä ammutaan lisää pitoa pneumatiikalla sen mukaan, että miten radassa oletetaan olevan pitoa. Olikohan viisiportainen systeemi millä sitä kytkimen pitoa lisätään vaihe vaiheelta maalia kohden. Vaihdelaatikkoahan niissä ei varsinaisesti ole muuta kuin eteen ja taakse, vaan kytkimen luistolla pelataan.

    Viisaammat kertonee lisää, mutta näin mulle selitettiin.

    Ja onnittelut Lehtimäelle täältäkin suunnalta!
     
  13. mafo

    mafo 3rd gear

  14. jknR

    jknR Gearhead

    Ihan samaa tuli ihmeteltyä koko kisan ajan. Kaveri oli ekaa kertaa katsomassa kisaa niin olipa helppo selvittää sille indeksiluokkien ihmeellisyyksiä ym. mitä se nyt halusikaan tietää kun pa-vehkeet huutaa muutaman metrin päässä noin 120 desibelin voimalla seitsemättä kertaa sitä pitkää kuumaa kesää. Onneksi noi pa-vehkeet alkoi sitten sunnuntaina pätkimään ainakin siinä radan oikealla puolella, niin pystyi välillä keskustelemaan ilman kuulosuojaimia ja huutamista.

    Muuten oli kyllä ihan mahtavat kisat! Kaiken kruunasi se TF finaali. Oli kyllä tasaisin veto mitä olen ikinä nähnyt! Onnittelut kaikille hyvipärjänneille ja kiitokset järjestelyhommissa mukana olleille.
     
  15. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

    Kuskit muistaakseni valuttelee käsijarrulla auton viivalle ja pitää sen siinä kunnes valot kertoo että nyt sais mennä. Muistini mukaan se kytkinpoljin on jo ylhäällä eli hyvinkin tuntumassa on kytkin silloin. Lämä tiskiin ja käsi irti jarruvivusta, silloinhan se automatiikka alkaa toimia ennalta asetetun säädön mukaisesti ja alkaa kiristää kytkintä. Kuski saa sitte vaan pitää ohjaksista kii ja sompailla kohti maalia, äkkiähän se menee.

    Joskus huomasin että ku piti vähä odottaa pidempään valoissa niin kytkin todennäköisesti kuumeni ja laajeni hieman ja sit ei kuski meinannu enää pystyä pitämään peliä pysähdyksissä sillä jarrulla.

    Amerikan kisoja seuratessa onboard-kamerasta kuuli selvästi kuinka koneen kierrokset laski kun kytkin lukittui kokonaan noin puoles välissä baanaa, mut siinä kohtaa pito karkasi kyllä usein (ja motti ylikierroksille), on se sen verta raaka lisä kierroksia takakumeille.
     
  16. Stone

    Stone 3rd gear

    Kenenkäs autossa oli se "onboard"-kamera ja missäs sitä materiaalia löytyis?
     
  17. Mika73x

    Mika73x 1st gear

    Olisiko noita FHRA jäsenlippuja saanut ostaa etukäteen.. Vaikka joku etukäteislasku sähköpostiin ja lippu postissa olisi kätevä. Jotain VIP paketteja tuolla näkyi ainakin.. Tuosta voisi tula kisojenalla lasku vaikka automaattisestikkin postiin.. Ainakin Nitro kisoista.. 8)
     
  18. homer

    homer Double Gearhead

    Jaa, itte kyllä seurasin lajittelulähtöjä ja varikkotoimintaa niin innostuneena että en oikeastaan kiinnittänyt mitään huomiota kuulutukseen (jotain paitoja kyllä mainostivat mutuaman kerran). Sen verran lajia tunnen että itse pysyisin kärryillä vaikka ilman selostusta.
    Nyt kun muistelen niin kyllä Kananen ja Pöntinen olivat aika mainio parivaljakko. Muinoin malmilla oli jossain vaiheessa tornissa Lasse Norres joka kommentoi kisoja tyyliin että keltainen auto voittaa kyllä mattamustan kun se on paljon pirteämmän värinen.
     
  19. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    [​IMG]
     
  20. Stone

    Stone 3rd gear

    Yks uus käsite minkä ko. parivaljakko yleisölle nyt lanseerasi, oli "ilokaasumoottori".
    "...ja hänen kilpakumppanillaan on X-kuutiotuumainen polttoaineenaan ilokaasua käyttävä moottori"... hohhoijaa :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!