Nitro Nationals 2017

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 1.6.2017.

  1. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Totta tuokin. Kyllä se siellä ruohonjuuritason talkoolaisella jurppii varmaan yhtä lailla jos ei tiedä mitä pitäisi tehdä tai tietää, muttei ole edellytyksiä kuin se että saa palautetta omista töppäilyistä. Tai ehkä jopa enemmän.
     
  2. GS

    GS Gearhead

    Niin, siis talkoolaisten niskaan sitä on ihan turha kaataa jos johtaminen/organisointi on se todellinen ongelma, halutaan sitä myöntää tai ei.
    Ei nyt nähdyn farssin syy suinkaan ollut talkooväen puute, vaan se miten talkooväkeä oli koulutettu siihen tehtävään mitä he olivat tekemässä.
    Tässä voisi hyvinkin tehdä melko pitkää listaa siitä mikä EI nyt toiminut...tai toimi vähemmällä kuin ”puolivaloilla”, mutta koska syyttävä sormi tällöin täysin turhaan osuu siihen suorittavaan yksittäiseen henkilöön, todetaan vain että nyt olisi ihan viimeinen aika laittaa koko baletin organisointi remonttiin.
    Jos nyt lähdetään sille linjalle että ...”kaikkihan oli ihan ok”...niin ikävä kyllä, täällä ei natikoita ajeta 2019.
     
  3. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Terve kaikki
    Rata oli todella hyvä ja nyt on jo järkevää puhetta oppimisesta
    ja tulevaisuudesta.Toivon todellakin että nyt analysoitaisiin
    niin hyvät kun huonot puolet kisasta.Koska jos meinataan saada
    kilpailijoita ensi vuodeksi niin selittely kivien koosta ei taida riittää! !
    Tämän kokoinen show vaatii tiukan KAPELLIMESTARIN ja nyt ei
    taitanut olla kun haudankaivaja paikalla.Nyt ryhtiä ja vastuuta
    kehiin .Nyt peukalo pois p......tä ja vastuuntuntoa.
    Nopeat liikkeet ovat näyttäviä.
    Nixxon
     
    Achti, three hundred, cutlass cruiser ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    No voihellanlettas. Että oikein lopettanut. Ehkä se vain on hyvä siirtyä sinne maksavaksi katsojaksi ko tapahtumaan. Saa nähdä miltä touhu katsomostakäsin näyttää ja on jo monta vuotta näytttänyt. Tai ehkä ensi vuonna kulkee kun nyt opittiin engelsmannilta radanteko. Kannattais opiskella se missä vika oli eli radan putsaus. Ja hankkia ne välineet ja aineet. Ei tässä ole kun koko vuosi aikaa.

    Mitäs Pate luulet moniko katsoja on lopettanut kisoissa käymisen tän sokkailun takia? Ehkä vähän useampi kuin muutama toimitsija.

    Ja meriselityksiähän on aina annettu. Tarua tai totta, ota siitä selvää.

    Sunnuntai meni hyvin just sen takia kun ei rasvauksia tullut. Ihan sama siinä tilantessa vaikka johdossa olisi ollut äiti Teresa.
     
    Muokattu: 21.7.2017
    eno tykkää tästä.
  5. supo

    supo Gearhead

    Yksi esim. kyseisestä kisasta eli särkyy lähtöalueelle pyörä johon kerkii lähettäjä viedä pyörän alle astian ja vielä hakea sammuttimen sammutaen pienen palon eikä vieläkään lähtöalueen "palomiehet" toimi!Oliko tämäkin Englismänin vika?Entä tyhjät linupit,väärät lähtöjärjestys lajitteluissa Pro ryhmillä jne?Näitä ei selitä "isot kivet" eikä diktaattori radantekijä.Luulen että omat radantekijät olisivat saaneet saman hyvän radan aikaan jos heille olisi annettu sama määrä uutta kumia jne.
     
  6. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Selitykset on taas sitä luokkaa et tulee mieleen se suomalainen sanonta:

    "kyllä sika syitä löytää, joko on maa jäässä tai kärsä kipiä"

    Jos se talkoolainen ei tiedä mitä pitäis tehdä ja milloin niin silloin on esimies jättänyt työnsä tekemättä, piste. Ja samalla tavalla vastuu kulkee ylöspäin vaikka sitten kilpailunjohtajaan asti, Joku on AINA vastuussa.

    Ja sitten kun loppuu selitykset niin otetaan käyttöön ne vanhat tutut:

    " tehkää ite parempi"
    "me ollaan täällä ilman palkkaa talkoilla"
     
    three hundred tykkää tästä.
  7. GS

    GS Gearhead

    Ihan ensisijaisesti kannattaa varmasti keskittyä ensi vuoden kisan osalta siihen että meillä on yleensä rata millä voi ajaa ja millä myös ajetaan, kuin että meillä on 3.8sek rata mitä käydään poukalla potkimassa 70-80% koko viikonlopun ajoajasta?
    Maksava yleisö ja kilpailijat tulee paikanpäälle kuitenkin aivan ehdottomasti ensisijaisesti siksi että ajetaan, kuin että katsellaan koko viikonloppu 3.8sek tyhjää rataa jota siivotaan.
    Eli siinä kohtaa koko se kultainen ajatus/tarkoitus ”ennätysradan" preppaamisesta menee pesuveden mukana viemäriin ja meillä on käsissä tilanne tulevina kesinä että ei enään tarvitse prepata lainkaan...3.8sek vetoja varten.
    Niistä viikoista mitä käytetään radan preppaamiseen ennen natikoita, niistä voisi kuitenkin muutama päivä ”uhrata” puhdistamisen treenaamiseen ja varmistamiseen että käytössä olevat aineet myös oikeasti toimivat kun eka rasvaus natikkaviikonloppuna tapahtuu (=ja sehän 100% varmuudella tapahtuu).
    Mihinkään 3-4h puhdistusfarsseihin ei nyt ensi vuonna ole todellakaan varaa.
    Mikäli Alastaron portilla jokainen sisään astuva katsoja ja kilpailija osallistuisi lippuäänestykseen siitä haluaako hän radan jolla ajetaan vai ”ennätysradan” joka on tyhjänä pääosan ajoajasta, veikkaan että tulos on melko selvä.
    Tämä ei tarkoita sitä että turvallisuudesta pitäisi tinkiä, vaan sitä että joka tasolla ymmärretään myös koko muuta tapahtumaa ei voi uhrata vain sillä ajatuksella että kunhan rata on ”ennätyskunnossa”, kaikki on ihan ”Ok".
     
    Pate-68, chyevelle, Mikkis ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Mika.V

    Mika.V 3rd gear

    chyevelle ja Mikkis tykkäävät tästä.
  9. arih

    arih 1st gear

  10. Mika.V

    Mika.V 3rd gear

Kerro tästä muillekin!