Nitro Nationals 2017

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 1.6.2017.

  1. Jza

    Jza Gearhead

    Mitään en aiheesta tiedä mutta tässä miettinyt että eikö sitä voisi blandaa johonkin helposti palavaan, kuten vaikka bensaan/tolueeniin ja tuikata tuleen pätkä kerrallaan?
     
  2. Ade62

    Ade62 3rd gear

    Eikö kumitettuun ja liimattuun pintaan voi laittaa öljyä liottavaa kemikaalia esim. Spies Heckerin 7799:ää? Tuon jälkeen voi tallin lattialta vaikka imuroida öljyt pois.
     
  3. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Se Bränvallin rasvaus oli ikävä kyllä nähtävissä jo käteen menneen burniksen jälkeen. Motti ei toiminut sitten millään tasolla, ei lähtenyt rengas edes kunnolla pyörimään. Jos joku vain olisi viitsinyt kurkata auton alle. Joskus olen nähnyt tehtävän niin, niin olisi iso vahinko ollut vältettävissä. Mutta kun ollaan vapaaehtoisia. Ei ole pakko.

    Vituttaa tää vapaaehtoisista ratajoukoista lässyttäminen. Se on harrastus muiden harrastusten joukossa. Ja jos harrastetaan, niin harrastetaan kunnolla. Ei sen kummempaa. Sama kuin vapaapalokuntalainen, 4h kerholainen, martta tms. Hieno harrastus ja jos näillä harrastajilla olisi vielä osaava työnjohto ja kunnon koneet ja laitteet sekä aineet niin voisi homma pelatakin. Ei se paljosta ole kiinni.
     
  4. Repaa

    Repaa 1st gear

    Kyllä jokaisen kuskin pitäs tietää et jos perä hajoo tai jotain muuta ni auto parkkiin ja nopeest radan sivuun eikä sotketa kokorataa..
     
  5. josu

    josu Gearhead

    Nää on just näitä höpö höpö juttuja,jos ajaa esim promodilla niin se meteli on sen tason luokkaa kabiinnissa ettei siellä ole mitään mahdollisuuksia kuulla mitään pieniä sivuääniä,peräkin voi hajotessaan pitää pienempääkin ääntä ja vuotaa öljyt radalle.sitä vejetään lappulattiassa ja katotaan mitä tuli tehtyä,näin se vaan menee.
    Toki kuskeja on opastettu heti alkutaipaleelta tuo sivuun vetäminen jos jotain sattuu,se on varmasti jokaisen kuskin takaraivossa sanomattakin
     
    three hundred tykkää tästä.
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tosta radansiivuoksesta nyt on vissiin jo tarpeeksi spekuloitu.

    Mutta lauantaina aamulla vartuttiin reilu tunti kun kisan ainoa ambulanssi hoiti jotakuta katsojaa tai toimitsijaa. Mulle tuli yllätyksenä että tuon kokoisessa tapahtumassa voi olla vain yksi ambulanssi, oli sitten kilvanajoa tai mitä muuta tahansa.

    Lanssiasia kun tuli kuntoon niin autoja alkoi pukkaamaan radalle kuin amerikassa, heti kun edellinen pari oli maalikennoilla seuraavat alkoivat burnaamaan. Tätä kesti ehkä 20min. Ja sitten lineup oli aivan tyhjä. Sama toistui jossain puolen päivän maissa, hetken pukkaa kalustoa radalle todella vauhdilla ja taas tyhjä lineup.

    Sateelle tai radan öljyämiselle ei tietysti järjestäjä voi tehdä mitään ennakolta mutta tuon lineuppiin kutsumisen ja homman pyörittämisen voisi kyllä varmaan hoitaa niin että siellä olisi muutama laite koko ajan eikä tarttisi odotella että kalusto siirtyy varikolta, on pikkasen tylsää seurattavaa sieltä hiekkapenkalta.

    Itse oon sen verran moottoripää että tulen paikalle varmaan jälleen ensi vuonnakin mutta helppo uskoa että aika moni jättää tulematta jos puolet päivästä menee ihmettelyyn. Eli jos haluaa lipputuloja niin tuo voisi olla paikka josta olisi aika helppo parantaa toimintaa kohtuu kuluilla.

    Mut hienoon kuntoon oli rata saatu ja se mitä ajoivat meni hyvin, ainakin mun mielestä. Perjantai alkoi myöhään ja lauantai loppui aikaseen tällä reissulla mutta toivottavasti ensi vuonna uudelleen.

    Ja toi karavanparkki on kyllä ihan vitsi, peräkammarin pojat vetää viinaa läpi yön ja huudattaa jotain suomihumppaa eikä minkäänlaista valvontaa. Onneks oltiin vaan yksi yö aika reunassa ja on hyvät unen lahjat mutta sääliksi kävi niitä paria perhettä pikkulapsineen.
     
    jknR, M-ajuri, nova 76 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. jknR

    jknR 3rd gear

    Kivat kisat taas! Kovia vetoja ja silleen.
    Jan Bränkistin kanssa tuli juteltua lineupissa ja kärryssä istuttua. Mukava äijä. Harmissaan oli rasvauksesta.
     
  8. Pate-68

    Pate-68 2nd gear

    Kisoissa on periaatteessa 2 lanssaia toisessa on lääkäri ja toisessa ensiapuryhmä lauantaina kävi niin että heti aamulla lääkärilanssissa oli paikattavana katsoja ja EA-ryhmä oli toisella portilla jossa "tiimiläinen" oli hengenvaarassa siksi siis jouduttiin odottamaan
     
  9. jariha

    jariha Gearhead

    rasvapäivältä muutama kuvatus? https://jariha.kuvat.fi/kuvat/FHRA+Nitro+Nationals+1.7.2017/

    olihan saakeli ensikosketus nitrohäppeninkiin ja mahtanee olla vimonen? ei tollasta puuhastelua viihti kahtoo tällanenkaan rapajuoppo? fhran herraseuraa olen aina hiukan ihmetellyt ja vastuunottoa aiheisiin? mutta kaikki tavallaan? muutama vuos sitten taisivat pyytää oodella jupissutta porukkaa(jäsenistöään) siirtymään omalle keskustelualueelleen (johon pitää vissiin maksaa muutakin kun jäsenmaksu, koska jäsenmaksulla saat katsoa vain tietosi että olet maksusi maksanut?? olin jäsenenä viimevuonna)ettei ns. pahamaine leviä

    ps. mitä yhteistä on fhra:lla ja kepulla?..... molemmat pettää aina;)
     
  10. Mikkis

    Mikkis Gearhead


    Aikamoista soopaa ne Essolla puhuvatkin..
     
  11. homer

    homer Gearhead

    Kyllä rataa putsattiin öljystä ainakin tunnin verran eilen Imatran ajoissakin. Ottihan tuo odottelu vähän kupoliin tuollakin kun oli yksin autolla liikenteessä eikä voinut odotella kisan jatkumista olutkarsinassakaan.
     
  12. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    ^Elämä on täynnä kipeitä valintoja.
     
    jknR tykkää tästä.
  13. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Terve kaikki
    Sain Speedgroupin kautta niin sanotun "anteeksipyyntö "
    Voin kertoa että en välttämättä ihan näe asiaa ihan samalla
    tavalla.Ensiksi varikkojärjestelyt kun teamit saapuivat
    kilpailuun.kaaos!!! Yksi mies teki kaikkensa ja kaatui saappaat
    jalassa (kiitos jore )kaksi supercomp dragsteria samaan telttaan. No onneksi kuskit joustivat ja hyväksyy ratkaisun
    Pro Stock papereiden mukaan 9 paikkaa vaikka 13 ilmoitettu.

    Oliko han kopioitu viime vuoden lista suoraan?

    No autot oli sitten eri paikoissa ei ok.Ajattelin että pidän nyt vaan turpani kiinni.muista luokista en tiedä joten en kritisoi.
    Sitten koitui lajittelu päivä
    Ajojärjestys tehty väärin !!!asia korjattiin KUSKIEN toimesta no tämmöstä sattuu (ei kyllä saisi sattua tämän tason kilpailussa )
    Line up haku EI TOIMINUT uusi toimittsia joka sai pestin hetki ennen kun lajittelu kierros alkoi.eihän tämä kyseinen
    Ihminen voi selvitä tästä jos ei ole opastettu ja annettu eväät
    selvitä tästä hommasta PROJEKTIVETO täysin pihalla.
    Kyseinen tilanne ei missään parantunut vaikka tyttö yritti kiitos☺yrityksestä. Perjantaina rupesi jo tulemaan kysymyksiä muilta teameiltä että voitko selvittää eihän tämä
    nyt voi näin olla.
    Lauantai
    Sponsorit ja muut kutsuvieraat paikalla
    Ensimmäinen (ja viimeinen kierros)
    Täysi kaaos ja lopuksi Magnus Petersonin vaimo ottaa homman hauskaan ja järjestää Ajojärjestys kuntoon pareineen Suuri kiitos hänelle. Tässä vaiheessa rupesi tulemaan todella paljon kyselyjä että mitä v....a tämä
    pelleily tarkoittaa.Tässä vaiheessa rupesi minulla jo
    otsasuoni pullottaa ja kävin Pj Koskiselta selvittämässä
    että mikä nyt mättää? ? Koskinen ilmoitti että ei ole mitään
    Ongelmaa. Missäköhän planetassa PJ mahtaa asua?
    Sitten tämä onneton rasvaus No se ei ole yllätys että
    joka em tason kilpailussa tapahtuu rasvauksia mutta
    Niihin ON PAKKO!!!!!varautua.eihän esim.palokunta
    mene palopaikalle ja alkaa siellä harjoitella ottaa väärää
    tuotetta ja heittää tulen päälle.Voi P.....e se olikin
    pienkonebensaa. Ja selitykset kivien koosta on täyttä sontaa minä satun tietämään koska tilasin ne,!!!!!!!Asfaltti
    aivan saman reseptin mukaan tehty kun Santa Pod
    Silloin sai vielä Kjelleltä apuja ,Kun selvitin asfaltti hiominen
    keväällä niin silloin kjelle ilmoitti että niin kauan kun
    Fhra on mukana niin tehkää se ihan ite (samoin bartlett)
    Sitten vielä viimeiseen lajittelu kierrokseen.
    Päätös pästää TD auto suorittaa Licence lähtö
    SÄÄNNÖT JA JÄRKI sanoo että kilpailun tai päivän päätteeksi
    Viimeinen jäi Pro Stock osalta ajamatta tuntien käkäily ilman
    mitään info/update miten edetään. En ole ikinä elämäni
    aikana HÄVENYT yhtä paljon ulkomaalaisten kilpakump. Puolesta
    Jos te nyt ette ymmärrä että organisaation yläpäässä on
    Nyt TODELLA isoja puutteita. Teidän toiminta vaarantaa
    Koko EM TASON KILPAILUN järjestämistä.
    Apua on saatavissa mutta asenne on nyt että ei meissä
    mitään vika ole ,mutta kannattaa tulla hiukan omasta
    kuplasta ulos koska teillä on hyviä ihmisiä organisaatiossa
    mutta heille on annettava eväät ja koulutusta muuten hommat loppuu.
    Nixxon
     
    mafo, JuhaKuu, 120ZZZ ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. SuperGas

    SuperGas 3rd gear

    Koska "johtoryhmän tiedote Nitronationals.pdf" on kaikkien luettavissa FHRA:n keskustelupalstalta, en siteeraa siitä kuin viimeisen lauseen:

    "Nyt kun meillä on tiedossa, miten nämä tapahtuneet virheet vältetään jatkossa, voimme ilmoittaa täydellä varmuudella, että ne eivät tulevaisuudessa tule toistumaan."

    Olisi kovin mukavaa jos joku johtoryhmästä avaisi tätä hieman. Mitä opittiin?

    - Late Niskavaara / SPS670 -
     
    JuhaKuu, supo, jknR ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. josu

    josu Gearhead

    Tää fhran touhu on ihan sama kun antas apinalle käsikranaatin
    Yhtä tyhmiä ne on ens vuonnakin jos saavat edes järjestää kisoja.Luulis nyt aikuisten ukkojen tajuavan tehdä asian eteen jotain,mutta kun ei niin ei,sama laulu jatkuu vuodesta toiseen,tuota ei voi sanoa virheeksi tavan ihminen oppii virheistä kun taas apinaluma ei.
     
  16. Kalu

    Kalu Gearhead

    Mä en oikein voi olla mitään mieltä FHRA:n toiminnasta, kun esim. näissä karkeloissa en ollut paikanpäällä, joten en siis hauku kyseistä lafkaa. Mutta edelliseen viestiin kommentoidakseni, kyllähän apinat oppii uusia temppuja kun niitä viisaammat kouluttaa...
     
  17. josu

    josu Gearhead

    Mun muistin mukaan fhran laumaa on koulutettu vaihtelevalla menestyksellä vuosikymmenien ajan välillä on ollut rosvojakin joukossa,Tuloksetta.Jos eivät osaa niin sanosivat sen suoraan.Miksi eivät pyydä esim ruottin Tierpistä apuja kielimuuria ei luusis olevan,kuulin että tuo radan öljyn tiskaus kone oli tierpissä EM kisojen aikana kun eivät viittineet tuoda sitä Alastaroon EM ajaksi.On ilmeisti yhteinen öljynputsauskone jota kuskataan suomesta ruotsiin ja takas miten kisoja on,korjatkaa jos olen kuullut väärin
     
  18. 1320

    1320 Gearhead

    Eikös se radanputsauskone jäänyt sinne Tierpiin konkurssin aikaan ja nyt Tierpin uusi omistaja ei ole halukas luopumaan tuosta koneesta. Näin olen itse kuullut ja veikkaisin, että tää on oikea versio tapahtuneesta. Mutta korjatkaahan joku, joka oikeesti tietää...

    Mutta pistetääs tähän väliin kaikkien haukkumisten väliin pari Freddyn Burnoutia kisoista...
     
    Pate-68, Rane 66, Fileeraus ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. supo

    supo Gearhead

    Valitettavan tuttu vastaus ettei ole ongelmaa kun kysyy Koskiselta,kyllä nyt tosiasia on että viime vuosina lähtenyt/lopettanut loistavia toimihenkilöitä ja samalla lähtenyt suurta tietämystä eri osa-alueilta ja vielä uudet ahkerat toimihenkilöt ei osaa/ei opastettu/tuettu tehtäviinsä ja se ei ole ahkerien toimihenkilöiden vika vaan johtoportaan!Ps.raaka oli ulkolaisten palaute!/
     
  20. GS

    GS Gearhead

    Mikäli asioita oikeasti halutaan parantaa, ihan ensimmäisenä pitää lopettaa piiloutuminen sen taakse ...”että kun kerran tehdään talkoilla”...asioiden ei tarvitse eikä niiden voi edes olettaa toimivan?
    Suomi on ”talkoilla” tehdyn työn ja ennen kaikkea onnistuneesti talkoilla tehdyn työn luvattu maa ja täällä talkoilla vedetään satoja isojakin tapahtumia onnistuneesti vuodesta toiseen jyskälästä suviseuroihin.
    Nyt selkeästi sen ”talkootyön” johtaminen ja organisointi petti oikeastaan joka tasolla, eikä vastuupalloa voi oikein heittää kuin aika ylös.
    Kyse ei kyllä nyt ollut pelkästään radan siivouksen pitkittymisestä, vaan selkeästi nyt yritettiin toimintaa pyörittää enemmän sillä ajatuksella että onhan se pyörinyt kuin itsekseen aina ennenkin. Asioita ei selkeästi ollut ajateltu ja organisoitu etukäteen riittävästi, vaan niitä yritettiin hoitaa vasta sitä mukaa kun "paskaa oli jo ropellissa”.
    Jotain ”tarttis” kuitenkin nyt tehdä ja pian, koska vastaava fiasko ensi vuonna todennäköisesti tarkoittaa sitä että EM-kisaa tuskin ajetaan Suomessa 2019 ja se on oikeasti katastrofi ko.lajille tässä maassa.
    Se että maksava yleisö ja kilpailijat saavat koko viikonlopun nauttia nopeimmasta radasta ”föerver”....jota mopataan ja ajetaan traktorilla ylös/alas ja sitten kun saisi ajaa, line-up on autio, ei itsessään liity mitenkään ”talkoolaisiin” vaan johtamiseen?
    Se minkä pitäisi olla järjestäjälle faktaa, on se että kisaviikonlopun aikana öljyä tulee 100% varmuudella jossain kohtaa radalle, joten vähintä miten siihen voi etukäteen varautua on pitää ainakin laitteet niin herkässä valmiustilassa niin että öljyyn radalla voidaan reagoida heti kun auto on maalipäässä, eikä alkaa vahingon tapahduttua vasta sitten alkaa miettimään..."missäs ne puhdistusvehkeet olivatkaan”?
    Peräöljy on paskamaista siivota, mutta siitäkin selvitään jos hommaa on etukäteen edes hieman harjoiteltu, testattu etukäteen ja on läpikäyty käytetyt keinot ja aineet. Mikäli oma tietotaito ei riitä radan nopeaan ja tehokkaaseen puhdistamiseen, siinä tapauksessa pelimerkkejä kannattaa hieman sijoittaa enemmän sinne mistä tietoa/taitoa/menetelmiä saadaan.
    Nyt monessa kohtaa moni asia oli selkeästi organisoimatonta ja uutta, vaikka juuri mikään muu ei olisi etukäteen nitroviikonloppuna varmaa, niin radan rasvaus jossain kohtaa on.
    Johtamisen ja organisoinnin ei tarvitse olla harrastajamaista, vaikka työväki sitä olisikin.
     
    Masa71, nova 76 ja josu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!