Nitro nationals 4-7.7.2019

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 26.6.2019.

  1. z 900

    z 900 3rd gear

    Ihan mielenkiinnosta kysyisin että mitä ne liput maksaa muualla esim tierpissä tai saksassa?
    Varmaan täällä on siellä kävijöitä jotka tietåvåt lippujen hinnat?
    Suomessahan meidän ei enää lipun hintaa tarvitse järkeillä.
     
    Muokattu: 3.10.2019
  2. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead


    Tierpin elokuun kisan lauantailippu oli 595sek, istumapaikka kuuluu joka lippuun.

    Hocke pari vuotta sitten 135€ kokoaikalippu to-su, numeroitu istumapaikka katetussa katsomossa. Lauantailippu iltashowlla muistaakseni 70€.
     
  3. valtope

    valtope Gearhead

    Tierpin lauantailippu 595sek, istumapaikka kuuluu joka lippuun, + pysäköinti ilmainen, harrasteautolla pääset "lähelle" katsomoa

    NHRA tyypillisesti about 65$ la tai su, kokoaikalippu Las Vegas 10/2019 135$, pysäköinti paikasta riippuen 0-15$
     
  4. Mika.V

    Mika.V 3rd gear

    Tierpin elokuun kisan kokoaikalippu to-su, oli 1295 sek (n.124 €)
     
    Muokattu: 3.10.2019
  5. MaxDura

    MaxDura 3rd gear

    Kaudelle 2019 oli FHRA:n kausikortti 120€, jolla olis päässyt kaikkiin tapahtumiin, mukaan lukien nitrot ja acs, ym. Ei ollut hinnan kiroissa sekään.
     
    JuhaKuu, Mikkis, godfather ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ja aika isolla joukolla on käytössään työpaikoiltaan kulttuuri/liikuntaseteleitä, niitkin voi tollasiin usein hyödyntää.
     
    JuhaKuu ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  7. enzo

    enzo Gearhead

    Vaalit lähestyy ja tunnelma tiivistyy, sellaiseltahan tää vaikuttaa monilta osin.
    -Merkillepantavaa on myös se, että ollaan tunneasioiden ytimessä. Toisaalta on mahtavaa, että homma menee tunteisiin, mutta toisaalta aikas eksoottista luettavaa paikkapaikoin. Omaan silmään näyttää sellaiselta, että sitä rakasta vaimoa rakastetaan maailman eniten ja sit haukutaan se pataluhaksi foorumeilla.. ;)
    ---
    ---
    Nakkaan tähän joitain omia näkemyksiä ja toisaalta totuuksia muutamiin kohtiin jotka on tässä nopsasti lukiessa jääneet verkkokalvoille:

    1) Rata. Kauhava tehtiin vain ja ainoastaan Nitrokisan tarpeita varten, päätökset ja päätöksen jälkeiset toimet tehtiin rajulla tahdilla sen hetken viisaimman tiedon mukaan. Kauhavan rataan on hakattu dollareita muutaman kivitalon verran, nyt alkaa olla pääosin valmista ja tahti rauhoittuu. Kauhavaa ei koskaan olisi tehty ilman LSK:n tirehtöörien hyvää tahtoa ja yhteistä kokonaisarviota, että meidän kisat on esimerkki muille vuokralaisille alueella, me olemme toimineet tässä pilottiprojektina ja samalla tolkun rajoissa sitten saadaan alueelle ajan kanssa uutta infraa, joka palvelee kaikkia tapahtumientekijöitä. Myös meitä.
    -Betoni alussa on ihan 1:1 Motoparkin kokemusten pohjalta. Motoparkissa ollut aina paremmat 60ft, kun esim. Alastarolla oli. Jenkki sanoisi, että "60ft is everything, rest is travelling".
    -Motoparkista ei ollut tosi isojen/kovien kisojen näyttämöksi, eikä ole vieläkään.
    -Alastaron yöstä naamalle paikallislehden artikkelin (19.12.2017) kautta tulleen paskagaten siivous tehtiin mallikkaasti. Saatiin hyvä vastine AVI:lle kahdessa viikossa joulunpyhien ja uudenvuoden aikana (viimeinen vastauspäivä 3.1.2018). Vastineemme toimi senverran tehokkaasti hevonpaskan blokkaamisessa, että Kauhavan ympäristölupa kiersi Kauhavan kaupungin, AVI:n ja ELY-Keskuksen kautta muutamassa viikossa ja ympäristölupa on asianmukainen. Sama vastine auttoi myös julkisen rahoituksen saamisessa Motoparkin uudelleenpinnoitukseen.
    -Pohdinnan alla Alastaron kuolemisen myötä oli koko EM/EDRS-sarjan kuoppaaminen, koska taloudellisesti EM-kisan tekeminen on ollut aina typerä riski. Mutta meitin kerho, FHRA on olemassa vain sitä asiaa varten, harrasteajoneuvojen asioiden ja Drag Racingin edistäminen, alan tapahtumien järjestäminen. (Yhdistyksen säännöt: 2 § & 3 §).
    -Edistäminen ei minusta tarkoita taantumista ilman jotain todella järkyttävää touhua ja vielä ei olla lähelläkään minkäänsortin katastrofeja.
    ---
    ---
    2) Radan teko isoihin kisoihin. @pinola on kerhon ykkösnyrkki. Tänävuonna oli estynyt tekemään, kuten on itsekin maininnut. Samaten kuin 2017, meidän piti järjestää "nimimies" takaamaan kisaajille mainio pito ja toimia markkinointikikkana ulkomaan kuskeille.
    -Kotimaan isot kisat pidetään jatkossakin Kauhavalla ja se siitä, lukko.
    -Engelsmannin tekemä rata oli FHRA:n paras koskaan. Siivous paskin koskaan, kunnes asiaan piti puuttua johtoryhmänkin toimesta. Ikävää jos kakka kiipeää hissillä propelliin.
    -2019 Nitronationals on kyllä yhden sortin mysteeri miten perjantain hyvä rata meni vituiksi la&su, kelit joo, mutta onhan noita ilmoja pidelty ennenkin.
    -Engelsmanni hinkkasi todella paljon lakua latuun ja se kyllä näkyi että rata on huima. 2019 siveltiin sekä lakritsia, että pihkatuotteita ratoihin maailman eniten ja silti oli outoa. Pinola on tehnyt järkevällä budjetilla, järkevällä työmäärällä järkevää rataa suhteessa kaikkiin muihin tyyppeihin. Oma kanta on se, että tykkään Pinolasta ja meitin omasta jengistä.
    -Oma Pro-kuskin näkemys on, että 2020 Nitronationals on järjestettävä suhtkoht normaaliin tapaan ja radan tekee Anssi meidän omien huipputyyppien kanssa. Muutaman vuoden takaisen yhdistyksen syyskokouksen päätös, jota ei ole kumottu, määrittelee, että tutkitaan mahdollisuuksia FIA:sta irtautumiseen ja keskityttäisiin EDRS-Pro sarjan tekoon. Tämä on vaiheessa. Neuvottelijaa ei ole tähän hommaan osoitettu, ventataan vaalit.
    -Jotain sarjaa pitää ajaa ja rahat pitää tulevien kalifien repiä vaikka kamelin ahterista.
    ---
    ---
    3) Business. Bisnes on bisnes ja Mooses on Mooses. Meidän on tehtävä pikkubisnestä, että saamme Moosestella levollisesti.
    -Aika hyviä havaintoja mm. Aulikselta monessa kohdassa. Ei kaikissa, mutta osassa.
    -Kauppaa on tehtävä muullakin kun pääsylippua kauppaamalla netissä.
    -On ihan selkeä tieto millainen monttu FHRA:n kassassa on 2019 jälkeen ja siten selkeä budjetointi on mahdollinen. Ja sitten myymään ja ostajat ostamaan, myös tämän foorumin yrittäjät, eiks niin. Ei puhuta kyllä millään tasolla isosta montusta. Hoituu hyvällä tahdolla, puhelinmyynnillä, puhelimeen vastaamalla ja irtotonneja hyväksymällä aika leppoisissa merkeissä.
    -Pari vuotta tässä koittanut keskittyä vallan takomaan muiden muutosvastarintaisiin puisiin kaaleihin FHRA:n organisaation rakentamista. Hajanaiset ja päällekkäiset touhuilut keskittämällä vahvaksi tekemiseksi, säästämme kaikkien aikaa ja yhteisiä dollareita.
    -Tämä alkaa nyt vasta sujua kunnolla. Olen ajatellut jatkaa takomista.

    ...To be continued. Tekstin kertalimiitti iski, pitää pilkkoa tarinaa.. :rotfl:
     
    JuhaKuu, tmu, Mika.V ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. enzo

    enzo Gearhead

    Jatko-osaa...

    4) Toimitsijat ja puuhakansa. FHRA:n puuha-aktiivina toimiminen on varmuudella halvin tapa harrastaa Drag Racingia ja roddailua korkealla tasolla. Aina välillä sitäkautta syntyy myös aktiivisia harrastajia ihan perhepoliittisten toimien, aikuistumisien ja liksojen kautta.
    -Samaan osastoon lasken myös mekaanikot, äiteet ja kaikki muutkin jotka touhuavat vapaaehtoisina yhteisen hauskanpidon eteen.
    -Tosiasia tässä on takana myös se, että monellakaan ei ole mitään erityisen järkevää elämää duunin ja kodon lisäksi. Aika menisi baarissa taikka jossain jonninjoutavassa.
    -Meitin hommissa saa tehdä duunia millä on tarkoitus, vaikkas aina saakin kuulla kuinka onnetonta turaamista kaikki on.
    -Koko kilpatapahtuma on tunnekuohua, adrenaliinipöllyä, ihmissuhteita, olosuhteita ja mitä ihmeellisempiä sattumuksia, riippumatta tapahtuman tasosta. Pidetään silti hauskaa vaikka kaikki ottaakin aivoon ja on kamalan kallista joillekin.
    ---
    ---
    5) Johtoryhmä ja liitännäiset. Johtoryhmään valitaan väki syyskokouksessa kerhon sääntöjen mukaisessa järjestyksessä vuosittain paikallaolevien äänestyskelpoisten jäsenien voimin ja aika vahvasti trendi on ollut, että johtoryhmään valitaan kansanedustajat kokouksessa paikallaolevista jäsenistä.
    -Syyskokous määrittelee kyllä seuraavan vuoden / tulevien vuosien agendat ja koska johtoryhmäläiset ovat "kansanedustajia", niin syytä olisi toimia yhteisen hyvän eteen kokouksissa ja kentällä koko harrastajaporukkaa edustaen. Jollain osa-alueagendalla häärääminen ei piisaa.
    -Johtislaisten on syytä olla kaupallisesti pätevähköjä tyyppejä, koska yhteisistä dollareista ja yhteisistä tekemisistä puhutaan kuitenkin. Toisten / yhteisillä rahoilla ei passaa leikkiä.
    -Johtiksen saumaton yhteistyö Toimitusjohtajan/toiminnanjohtajan, ratamestarin ja myyntitykkien välillä on kaiken aa ja åå.
    -Samanten johtoryhmän työhön kuuluu kartallaolo museoautoilun, ajoneuvolainsäädännön ja mitä ihmeellisempien maailman asioiden ja episodien suhteen.
    -Kenelläkään ei saa käsi täristä paineen alla, eikä päätöksiä vetkutella ja vatkutella, kun on päätöksenteon aika. Päätökset tehdään päätöshetken viisaimman tiedon mukaan ja niiden tehoa pitää sitten pyrkiä arvioimaan sopivilla aikajänteillä ja sopivilla mittareilla, jolloin on aika tehdä uusia päätöksiä.
    -Kaikella voi ja pitääkin spekuloida, pohtia skenaarioita, mutta päättämättömyys ja jahkailu ei sovi yritysmaailmaan, eikä kisahommiin. Tehdään päätöksiä ja ajetaan asiat maaliin.
    ---
    ---
    6) Jäsenistö. Kerhon jäsenet voivat touhuta aktiivisesti kerhon eteen tai olla passiivisempia.
    -Aktiivisuus on kaikkien etu. Se on etu kokouksiin osallistumisissa ja yhteisen hyvän eteen touhuamisessa. Yleisellä tasolla voi kuka tahansa asiakas, tai omituinen apassi kommentoida mitä tahansa tämän maailman asioita. Kerhon asiaa ajaa vain aktiivinen jäsen.
    -Rissaaminen ei johda mihinkään, aktiivisuus ja asioiden eteen tekeminen vie kaikkea eteenpäin ja yhteinen tahto tähän meidän yhden asian liikkeen touhujen eteen on aktiivisuuden polttoaine.
    -Jäseniä kerholla on aivan liian vähän. Äkkiä ajatellen puuttuu nolla perästä. Meillä on aivan julmettu vaikutusvalta, vaikka jäseniä on vähän. Aktiivisilla jäsenillä eri toimissaan on siis kovaa tietotaitoa ollut tarjota monilla eri harrasteajoneuvoilun osa-alueilla.
    ---
    ---
    7) FHRA. Niin, kerho on ollut ihan epärealistinen, tyhmä, loppu ja finaalissa ja tehnyt tyhmiä asioita just niinkauan kun muistan ja samaa olen kuullut niiltäkin jotka muistavat alusta saakka.
    -Yhtälailla aika monelle on ainoa kerho millä on mitään käyttöä koko elämässä.
    -Kerhomme täyttää 50v vuonna 2022. Senmukaan mennään ja kovaa ja silloin pitää olla asianmukaiset hulabaloot. Eihän tästä asiasta voi olla kenelläkään epäselvyyttä?
    ---
    ---
    8) Tapahtumat. Ekaksi pitää mainita, että FHRA:n jäsenkortti, kausikortti ja siihen jatkoksi muut hilut on vain n.300€ pieti.
    -Siinä on pääsylippu kaikkiin tapahtumiin, kaikkina päivinä. Mukana on pikamatikalla lähtöviivan istumakatsomopaikat, mukana on kerhon jäsenyys jolla pääsee syyskokoukseen ja kevätkokoukseen vaikuttamaan. Mukana on myös syyskokouksen jälkeinen palkintojenjaon illallisbuffa ja muutama virvoitusjuoma.
    -FHRA tarjoaa ylivoimaisesti Suomen suurimman harrasteautonäyttelyn ja kohtaamispaikan kerran kuussa sesongin aikaan Malmilla Pre-Cruisingin muodossa. Tapahtuma on maksuton, olitpa aktiivi, taikka lintubongari. Kaikilla on kivaa.
    -Kadunmiehen sudittelut. FHRA järjestää kohtuuhintaisia kivoja ja tunnelmaltaan välittömiä tapahtumia joissa voi tavata ihmisiä, opetella ajamisia, kisailla leikkimielisesti itsensä ja muiden kanssa.
    -American Car Show pääsiäisenä. Ylivoimaisesti suurin ja letkeä monimuotoinen harrasteajoneuvotapahtuma, jossa avataan aina tuleva harrastekausi, tavataan ihmisiä, bongataan uutuuksia ja ilmiöitä laidasta laitaan, mukana myös hyvää musiikkia ja shoppailumahdollisuuksia, touhua lapsukaisille ja aikuisille.
    -Varsinaiset kiihdytyskisat. SM-kisoja ja pitkään myös EM/EDRS-osakilpailu. Ainoat varsinaiset ja kunnollisilla säännöillä ajettavat viralliset kilpailut.

    Ja koska käytännössä kaikki "rakentava kritiikki" kohdistuu SM/EM/EDRS-kisoihin, niin pomminvarma asia on, että nykymuotoinen touhu ei jatku sellaisenaan enää koskaan.
    -Näitä tapahtumia pitää tarkastella, tiivistää, terävöittää, tehdä kustannustehokkaammin, jopa selvästi halvemmaksi, ajankäyttötehokkaammin ja niihin pitää saada yhteistyökumppanuuksia vähän jokaiselle osa-alueelle.
    -Tästä ei kenelläkään voi olla epäselvää enää. Katsoopa millä mittarilla tahansa, niin hommat on laitettava rokkaamaan ja sääriskin vaikutus kassaan pitää minimoida, jopa poistaa.
    -Tulevien kalifien tärkein jobi on korjata lippulaiva-kiihdytyskisat ja tehdä aktiivista aluepolitiikkaa.
    ---
    ---
    9) Jäsenedut, nuorisotyö ja muuttunut/muuttuva maailma. Siinäpäs sitten kalifien toinen tulevaisuusasia ja haasteet jotka sivuavat koko kerhomme kaikkia tekemisiä. Aika terävää pitää olla toiminnan ja päätöksiä pitää seurata toimenpiteet että harrasteajoneuvoilu pysyy ja paranee monimuotoisena.
    ---
    ---
    10) Aktiivisuus muiden toimijoiden kanssa.
    -Riippumatta toimijoista, asialliset yhteydet pitää säilyttää. Koskee AKK:ta, FIA:aa, mopojuttuja, pohjoismaisia yhteistyökuvioita, ratojen haltijoita, toisia tapahtumajärjestäjiä niin meillä, kun muuallakin, poliittisia toimijoita, virkamiesyhteyksiä, kisakuskeja, harrastajia yli luokkarajojen, jäsenkerhojen kesken tietenkin. Eri instanssejahan piisaa kyllä minne yhteyksiä pitää pidellä ja joka suuntaan pitää olla anturit kunnossa ja välittömät hyvät suhteet.
    -Kilpasääntöjen kanssa pitää olla senverran yhteiset kuviot, ettei osallistuminen ainakaan lähimpien naapurimaiden tapahtumiin ole vaikeata meikäläisille, eikä muukalaisille. Kenenkään persettä ei tartte nuolla, mutta karu fakta on se, että yksinämme kilpikonnana pää jemmaan vetämällä, taikka pupuna pensaaseen työntämällä ei isoja tapahtumia tehdä muiden täkäläisten tapahtumien tason ylittävälle premium-tasolle.
    ---
    ---
    Tällaisilla aatoksilla tänään. Lisää kahvia. Viikonloppu tulossa ja hyvät fiilikset. Kuis teillä menee ja pyöriikö teidän mielessä kaikkea kivaa ja hauskaa just nyt?
     
    JuhaKuu, tmu, Mika.V ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Kausikortti 2019 tuli ostettua kulttuuriseteleillä ja hinta oli järkevä.
     
    JuhaKuu, jknR ja enzo tykkäävät tästä.
  10. GS

    GS Gearhead

    Eli juuri ne perussyyt syyt mitkä tuossa totesin, eli kokonaisuutena maksetulle pääsylipulle per kapita ei saada nykyisin edes EM-kisasta vastinetta.
    Tästä tietenkin päästään siihen kysymykseen että mitä pitäisi tapahtua jotta se 50€ koko lauantaipäivästä maksettaisiin, jos kerran nyt summa koetaan liian suureksi suhteessa tarjontaan?
     
  11. GS

    GS Gearhead

    [QUOTE="enzo, post: 3687000, member: 470”]

    Ja koska käytännössä kaikki "rakentava kritiikki" kohdistuu SM/EM/EDRS-kisoihin, niin pomminvarma asia on, että nykymuotoinen touhu ei jatku sellaisenaan enää koskaan.
    -Näitä tapahtumia pitää tarkastella, tiivistää, terävöittää, tehdä kustannustehokkaammin, jopa selvästi halvemmaksi, ajankäyttötehokkaammin ja niihin pitää saada yhteistyökumppanuuksia vähän jokaiselle osa-alueelle.

    - Jäsenedut, nuorisotyö ja muuttunut/muuttuva maailma. Siinäpäs sitten kalifien toinen tulevaisuusasia ja haasteet jotka sivuavat koko kerhomme kaikkia tekemisiä. Aika terävää pitää olla toiminnan ja päätöksiä pitää seurata toimenpiteet että harrasteajoneuvoilu pysyy ja paranee monimuotoisena.


    -Kilpasääntöjen kanssa pitää olla senverran yhteiset kuviot, ettei osallistuminen ainakaan lähimpien naapurimaiden tapahtumiin ole vaikeata meikäläisille, eikä muukalaisille. Kenenkään persettä ei tartte nuolla, mutta karu fakta on se, että yksinämme kilpikonnana pää jemmaan vetämällä, taikka pupuna pensaaseen työntämällä ei isoja tapahtumia tehdä muiden täkäläisten tapahtumien tason ylittävälle premium-tasolle.
    [/QUOTE]

    Niin, tässähän ne ovat ratkaisun avaimet ja kaikelle kansalle kerrotut.

    Sen verran tähän viimeiseen, että silläkin mentäisiin jo ainakin eteenpäin, että ihan kotimaassa olisi yhtenevät kilpailusäännöt ja se taas tarkoittaisi yhteiseen neuvottelupöytään nöyrtymistä kaikilta toimijoilta.
     
  12. jknR

    jknR 3rd gear

    Oisko niitä ollut noin paljon. Tuli silloin kisojen aikana arvioitua niiden määrää ja arvelin että olis noin 2500 + se rekan päällä oleva siirrettävä katsomo.
     
  13. godfather

    godfather Gearhead

    Kauhavalla oli Nitroissa noin 4000 istumapaikkaa. Saimme Tero Tupalalta Alastarosta lainaksi kaksi katsomoa joihin mahtui noin 1000 henkilöä kumpaankin.
    Jälkikäteen on helppo sanoa, että olisimme pärjänneet ilman niitäkin. Odotus kuitenkin oli, että saamme lauantaiksi paikalle vähintään 4000 katsojaa.

    Joku ihmetteli tässä viestiketjussa miksi otimme EM kisaan rataryhmän päälliköksi Kjell Pettersonin Ruotsista.
    Anssi Pinola ilmoitti jo alkuvuodesta, että hän ei voi tänä kesänä hoitaa rataryhmän päällikön tehtäviä.

    Me halusimme varmistaa parhaan mahdollisen osaamisen Kauhavan ensimmäiseen EM kisan preppaukseen ja samalla saada tietoa siirrettyä meidän omalle rataryhmäle. Kjell oli Kauhavalla jo kesäkuun kisassa meidän rataryhmän apuna ja Nitroihin hän tuli kisaa edeltävänä maanantaina (suoraan Sundsvallin kisasta). Kalle ja Bengt jotka ovat Kjellen tärkeimmät miehet Tierp:issä ja muissa Ruotsin kisoissa olivat Kauhavalla keskiviikosta sunnuntaihin.
    EM kisaa varten Kauhavan rataa prepattiin kaksi kisaa edeltävää viikkoa.

    Syystä josta vieläkään ei ole 100% varmuutta muuttui perjantain hyvä rata lauantaina todella haastavaksi.

    Kjell ja koko rataryhmä tekivät parhaansa myös lauantaina. Tällä kertaa se ei riittänyt muuhun kuin Anitan ajamiin kolmosiin.
    Pro Modeilla, Pro Stockeilla ja monella muulla ryhmällä oli lauantaina todella vaikeaa päästä sinuiksi radan kanssa.

    Loppukaudeksi saimme Anssi Pinolan preppaamaan radat Motoparkin uudelle pinnalle ja Kauhavan finaaleihin.

    Molemmissa kisoissa meillä oli huippurata ja kuskit olivat todella tyytyväisiä.

    Puhuin pitkään Jimma Ålundin kanssa EM kisan jälkeen.
    Hän oli sitä mieltä että Kauhavan rata on huipputasainen ja siitä tulee Euroopan nopein rata kunhan saamme betonin ja asfaltin liittymäkohdan korjattua.

    Korjaustyön suunnittelu on käynnissä.
     
    jknR, kede -57, JuhaKuu ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Niin tosiaan mitä sitten pitäis olla tai mitä puuttuu. Onhan se seisoskelu radan varrella tai katsomossa puuduttavaa sellaiselle joka ei lajia ole seurannut eikä niin kovin kiinnostakkaan, mutta ku senkin vaan pitäis viihtyä ja saada sellaiset kokemukset et tulee uudelleenkin. Lisää jotain sellaista joka kiinnostaa muitakin ku meitä raavaita miehiä. Itte mielelläni näkisin jonkinlaisen torin missä yritykset markkinoi sellaisia tuotteitaan jotka ovat lajia ja siihen liittyvää kultturia likellä, työkalut ja ajoneuvojen rakenteluun liittyvä tai vaikka pin up kulttuuriin kaikenlainen kuuluva juttu, vähän kuin pienet ulkoilma messut. Tilasta ei mielestäni pulaa pitäisi olla ja sitä yleisöä pitää pystyä saada liikutettua siellä aluleella eikä vain värvöttää katsomassa sinistä maataloustraktoria silloin kun ratahenkilökunnalla on tärkeää tekemistä, näin niihin katsojan euroihinkin voidaan päästä käsiksi.
     
    Muokattu: 3.10.2019
    JuhaKuu ja Shining Whit tykkäävät tästä.
  15. supo

    supo Gearhead

    Muistutetaan että fakta on se että maksava asiakas on aina oikeassa eli katsojat ja kilpailijat!Se ettei homma pelaa ei ole näitten vika!Tuote kun on kunnossa niin hommat rokkaa!Laji on hieno,näyttävä kaikkine luokkineen!
     
    kede -57, Mika.V, litres ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. GS

    GS Gearhead

    Näin ihan taas kerran villinä heittona, mitäpä jos ja kun nyt Kauhavalla olisi tilaa...alueella järjestettäisiin Suomen suurin ja kaunein rompetori ja miksei vaikka cruising pippaloineen samaan kasaan/viikonloppuun?
    Taatusti valuu paikalle porukkaa kaukaakin,,,vrt.mm.Forssan Pick Nick?
    Näihin ei kuluisi järjestävältä puolelta ihan maltaita ja ainakin samalle tontille saataisiin kymmenen tuhatta potentiaalista kisalipunkin ostajaa?
    Eli ajatellaan isosti ja tehdään tästä koko kauden päätapahtuma joka tasolla. Win,win...
     
  17. josu

    josu Gearhead

    Vanhan tavan mukaan yleisö äänestää jaloillaan.
     
  18. GS

    GS Gearhead

    Juuri näin, jos homma ei toimi ja maksavia katsojia ei ole, se EI OLE katsojien vika.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  19. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Sä olet Supo asian ytimessä.
     
    three hundred tykkää tästä.
  20. godfather

    godfather Gearhead

    Tässä ketjussa on tullut paljon hyviä ajatuksia/ehdotuksia kisatahtumien kehittämiseksi.
    Monet niistä ovat samansuuntaisia kuin johtiksen/hallituksen kokouksissa on pohdittu.
    Päivänselvää on se, että meidän tuotetta eli kisoja pitää kehittää/uudistaa rankalla kädellä.
    Meillä on jokatapauksessa kaksi ihan huippurataa ja se luo kyllä hyvän pohjan toiminnan kehittämiselle.

    Laitan tähän muutaman esimerkin (eivät ole tärkeysjärjestyksessä) ajatuksista joita minulla ja johtiksella on tulevaisuuden suhteen.
    - Kuulutus sille tasolle kuin sen kuuluu olla yleisötapahtumassa
    - Kisaviikonloppujen tiivistäminen
    - Kilpailijamäärän kasvattaminen
    - Nitrokisan yhteyteyteen Suomen suurin jenkkiautotapahtuma
    - FHRA:n Yhteistyökumppaneiden määrän lisääminen
    - Pohjoismaisen mestaruussarjan käynnistäminen. Nykyinen FIA/FIM EM sarja ei tuo mitään lisäarvoa meille eikä Tierp:in kesäkuun kisalle
    - Joihinkin SM kisoihin mukaan nopeita katu-autoja (esimerkiksi black list)
    - Katu-autoille oma FHRA:n mestaruussarja joka ajetaan nopeilla ja turvallisilla radoilla
    - Kaikkien tapahtumien markkinointia/mainontaa tulee parantaa/kehittää

    Tulkaa sankoin joukoin syyskoukseen kertomaan ehdotuksianne.
    Meidän harrastus ei kehity kuin yhdessä tekemällä.

    Ps. Puhuin tänään pitkään Tero Tupalan kanssa.
    Supo ja kumppanit voivat unohtaa ihan lopullisesti EM kisan järjestämisen Alastarossa.
     
    SQ, jknR, pinola ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!