Nitro Nats 2008

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 30.5.2008.

  1. hauta

    hauta 1st gear

    Joo.Hyvät lajittelut.Perjantai parasta mitä olen koskaan nähnyt.Rata verrattain hyvä eikä se lauantainakaan paljon huonompi ollut.Iltapäivästä olisi toivonut vielä liimasuihkuttajan käyvän loppupäässä vetämässä sillon tällön, vrt Mantorp,vaikkei mitään öljyämistä olisi tapahtunutkaan nimittäin autot alkoivat kummasti leijaileen n 300m kohdalla ja silloinhan se rengas alkaa olemaan jo kapeimmillaan.Kiitos hienoista lajittelupäivistä ja toivotaan hyvää keliä myös tälle päivälle.
     
  2. JKF

    JKF Gearhead


    Joo ja aamulehtikin on noteerannut tämän päivän lehdessään. Joku (ilmeisestikin viherpipertäjä) Henry Tikkanen voivottelee öljyn loppumista maapallolta ja yrittää tehdä kovasti vaikutusta kukkahattutäteihin jutuillaan.
    Lainaus:"Tiedemies en ole, mutta voin luvata, että suurkulutuksella tilanne ei parane"

    :rotfl: Joo, ei ole tuo hinaaja kyllä mikään tiedemies. :poff:
     
  3. garage-3

    garage-3 1st gear

    Hienot kisat..

    Käytiin lauantaina kisoja kattomassa ja täytyy kehua että oli näkemisen arvoista. Ilmakin oli loistava kun ei satanut ja paljon näyttäviä lähtöjä. Hieman ärsytti kun iso rinne oli aivan täynnä katsojia ja vastapuolella olisi ollut tilaa mutta se oli varattu vip-vieraille joita ei näyttänyt paljoa olevan. Samoin varikonpuoleinen pieni katsomo oli loppuunmyyty, siihen voisi rakentaa vielä lisää katsomoita että mahtuisi enempi porukkaaa? Nyt näytti olevan väkeä tosi paljon paikalla ja parkkialueetkin loppuivat kesken..
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  5. Dervish

    Dervish 1st gear

  6. gm-hessu

    gm-hessu Gearhead

    Mielettömät kiitokset Partaselle kuvista! Pääsee edes pikkuisen fiiliksiin, kun ei saanut omaan aikatauluun sovitettua tuonne lähtemistä :cry:

    Todella upeita kuvia 8)
     
  7. ata

    ata Gearhead

    Kun on katsonut noita Partasen kuvia ja noita tuloksia niin harmittaa koko ajan enemmän kun ei tullut lähdettyä paikan päälle katsomaan! Näyttää todella hyvältä!!
     
  8. CTS

    CTS Gearhead

    http://www.aamulehti.fi/verkkolehti/a/2 ... 626490.htm
     
  9. markoyp

    markoyp 1st gear

  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    http://www.aamulehti.fi/verkkolehti/a/2 ... 626490.htm

    Tässä huomaa kuinka mielikuvamuokkaus toimii. Puhutaan polttoaineesta ei bensasta. Eniten polttoainetta hörppäävät laitteet käyttävät alkoholia ja nitrometaania. Ääriesimerkki on todellakin ääriesimerkki ja kyseessähän ei ole bensavehje. Kilpailu saattaa kestää neljä päivää, mutta kuinka monta minuuttia varsinaiseti ajetaan. Eihän tämä nyt mitään endurance kisailua ole. Lopuksi vielä viittaus öljyyn ja tavalliselle kadun tallaajalle on jäänyt käsitys, että kiihdytysauto vie 6 litraa bensaa sekunnissa.
     
  11. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Re: Aamulehti

    Janne myy. Niin myy myös ympäristöasiat. Tehdään juttuja sen mukaan mikä myy ja huomioidaan vielä ettei astuta merkittävimpien mainostajien varpaille.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tolueenihan siinä nitrossa on raaka-aineena mistä sitä aletaan kehittämään. Mutta sikäli jännää, että nitropurkin kyljessä on vaan X -> eli haitallinen. Suomeksi sanoen, jos sitä kovin paljon menee juomaan, niin voi tulla pää kipeäksi ja pitkään käytettynä maksa tykkää huonoa. Sen sijaan tuossa kisabensapurkissa on jos sun jotakin pääkalloa ja kuolleita kaloja, niin nitrovehkeethän ovat suorastaan terveellisiä :rotfl:

    Sitäpaitti jos aletaan viisastelemaan sillä että kun tulee paljon katsojia paikalle ja bensaakin palaa kisa-autoissa, niin haluaisin nähdä kulutetun energian vertailun ihan johonkin tavis lätkämästsiin areenalla. Siellä kun sen lafkan lattian jäähdytys ja ilman lämmitys yhdistetään jumalattomiin valonheittimiin ja toimimattomiin liikennejärjestelyihin, niin taitaa nitronatsien absoluuttinen kulutettu joulemäärä jäädä pienemmäksi...
     
  13. 660

    660 1st gear

    kukas se henry tikkanen on ku aamulehden vakitoimittaja se ei ole? olis voinu laittaa meiliä et laskee vaikka kuinka paljon palaa soppaa yksissä formulakisoissa :odroll:
     
  14. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Kotiuduttu on Natikoista, kyllä tälläkin päivää sitä tapahtumaa oli, hyvä reissu.
     
  15. ReherMorrison

    ReherMorrison 1st gear

    .[/quote]

    No juu, kaikista yleisötapahtumista ja erityisesti moottoriurheilusta voi aina tehdä näitä , soso kuluttaa ympäristöä -juttuja. Näinhän oli jo n 1979 Räyskälän kisojen aikaan, kun piti tehdä raflaava juttu A-Studioon raggarien hurjastelusta. Kun mitään oikein hämärää ei kisapaikalla sitten ollutkaan, päätti Enemmistö Ry:n (=autonpotkija) jäsentoimittaja mennä Hankoon ja siellä sitten löytyi jonkun lauluauton ympäriltä sen verran humalaista porukkaa, että saatiin talteen jenkkiauto, humalaisia nuoria, haitarinsoittaja ja joku näyttämässä takalistoaan kameralle. Tästä taisi tulla termi "soitetaan hanuria". Toimittaja sitten liimasi pari kiihdystysvetoa, tämän Regatta-episodin ja pari asiantuntijakommenttia tyyliin. "Noi savut on must makeet" kuvaamaan autokiihdystysharrastusta.

    No nythän media onneksi jo yleensä huomioi lajin ammattimaisena kilpaurheiluna ja jatketaan siis tällä tiellä.

    Jos toimittaja on oikeasti ympäristöstä huolissaan, kannattaa mennä esim Venäjälle katsomaan,miten siellä ympäristöä vaalitaan.
     
  16. puerco

    puerco 3rd gear

  17. Sittana

    Sittana 1st gear

    Aivan mahtavaa, kertakaikkiaan! :D Kerkesin vajaan tunnin olla nyt kotona ja yöks töihin.. Voi alkaa vähän jossain välissä väsyttämään, kun neljä päivää heilunu alastarossa!

    Kiitoksia kaikille tutuille ja tuntemattomille hyvistä kisoista ja seurasta! :wink:
     
  18. karu_pappa

    karu_pappa 1st gear

  19. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Oli Lehtimäeltä aika mahtava lisenssilähtö kisojen lopuksi, 4.89 loppunopudella 493 muistaakseni. Olispa lisenssilähtö onnistunut aikaisemmin mutta odotellaan nyt sitten tulevia kisoja mielenkiinnolla. Autossa ainakin tuntuu olevan potentiaalia koviin aikoihin.
     
  20. human62

    human62 1st gear

    Joitain asioita meni pieleen tänä vuonna, "yleisöä oli liikaa"( ei tietenkään järjestäjän vika) mikä aiheutti sen ettei päässyt näkemään kunnolla.
    Miksi vastapuolelle ole tehty tilaa katsomoille? -nyt tyhjänä paljon tilaa...

    liikenteen ohjaus (tai ohjaamattomuus) ärsytti älyttömän pitkällä jonottamisella ainakin meikäläistä- tietty olisi pitänyt tulla aiemmin ja jo edellisellä viikolla vaikkapa, mutta kaikilla ei ole aina mahdollisuutta tulla jo aiemmin tai edes "ajoissa". Vastaavia jonoja ei ole koskaan ollut.

    Moottoripyöriä meni jonossa ohi muutama sata kappaletta sen 2-3 tunnin jonottamisen aikana, ehkäpä se on heidän etuoikeus.

    Kulut ovat tottakai suuret, sekä verot? mutta lippujen tuotto ym.tuotot liikkuvat varmasti lähempänä miljoonaa tai ylikin kuin vain puolikasta, tästä summasta pitäisi pystyä palkkaamaan työvoimaa liikenteenohjaukseen ettei aina näitten samojen vapaaehtoisten tarvitse tehdä kaikkea.

    Plussana voi todeta että hyvien äänien kuuntelua ei haitannut mikään... :-?
     

Kerro tästä muillekin!