NITRONATIONALS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja luppes, 4.6.2009.

  1. Sophos

    Sophos 1st gear

  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Mulle ei tullut kuin 640 km kahtena päivänä.

    Em ryhmät saatiin loppuun. Onnittelut Fredlundille voitosta ja Japalle kakkostilasta. Oli kaksijakoiset finaalit: monissa oli soololähdöt, mutta parilähdöt oli rintarinnan menoa.

    SM lähdöt keskeytettiin n. klo 19.06 Mikko Saarisen rajuun törmäykseen väliaikaisen turvamuurin päähän. Koko muuri (150 m?) kaatui. Kuulutettiin, jotta Mikko olisi ok.
     
  3. puerco

    puerco 3rd gear

  4. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tänään tuli piipahdettua.
    Ensimmäisen kerran nitronatikoissa mulla oli kylmä johtuen viileästä tuulesta ja paikoin pilvisestä säästä. Mutta nitrolähdöt lämmitti sitäkin enemmän.

    Päivemmällä katsomon istumapaikkojen hinta (30eur) puistatti ja nauratti. Sitten finaalilähtöjen paikkeilla (around klo17-18 aikoihin) havaitsimme että hintakyltit oli otettu pois ja katsomo olikin vapaa kaikille. Joten finaalit tuli katsottua sitten ihan aitiopaikoilta vailla erillistä maksua.

    Kiva lajihan tuo on seurata livenä :)
     
  5. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    On kyllä kohtuutonta,että noin moni porukka joutuu keräämään romut pois radalta.. ihmetyttää onko siellä 300m jälkeen ollut hapantunutta pitoa vai mikä lie! Onni oli myötä,että esim kaverini mattavihreässä Dartissa on ilmeisesti ookoo, vaikka auto meni n.270kmh betoniseinään!!
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Tuli melkein jokanen pro lähtö viikonloppuna kateltua ja kyllä siellä tuntu jostain syystä suomalaisilla olevan paljon liukkaampaa kun noilla muilla euroopan "ketuilla". Liekö jotain ruottalaisten sabotaasia vaiko kenties liian vähän lähtöjä alla? :rotfl:
     
  7. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Outlaw 525 teamin viikonloppu päättyi ikävästi "hurjaan menoon" eli kaatoon. Kuljettaja on 100% kunnossa ja matkalla kohti Mikkeliä, omalla autollaan.

    Kilpa-auto on jokseenkin siinä kunnossa, että sitä tuskin enää käytetään. Turvakehikon osalta voidaan sanoa, sen kestäneen sata prosenttisesti. Ei havaittuja painumia tai muodon muutoksia.

    Kirjoitan tämän tiedotteen kuljettajamme Mikko Saarisen pyynnöstä.

    Ville Haga, team member.
     
  8. jknR

    jknR Gearhead

    Niin ja vielä napsuvilla nakeilla!

    Olihan sielä paljon muutakin hyvää. Nähtiin tuo uusi "green stuff" imuaine käytössä oikein kunnolla, Pietilän 8.901 pudotusajoissa, Elorannan 7,2 veto, Erhonmäet takaisin radalla ja muutamia rataennätyksiä.

    Niin siis mihin verrattuna? Ihan helvetin hienoa, että toi Tammela kikkaili siinä paluutiellä. Mitä siinä väliajalla olisi sinun mielestä pitänyt tapahtua?
     
  9. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Reissu heitetty ja elossa vielä(kin).
    Kiitoksia Kiekun ja Käkön poppoolle virran luovuttamisesta sekä mukavasta seurasta.
    :lol:
    Olisi nimittäin kuvat jääneet julkaisematta ja minä kotiin palaamatta :oops: :oops:
    Sunnuntain kuvat............
    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat%202 ... 09/Sunday/
     
  10. jknR

    jknR Gearhead

    Hieno homma, että kuski on OK! Taisi siinä samalla tulla ainakin euroopan raskaimman dominon järjestäjän titteli.
     
  11. edu k

    edu k 1st gear

    Hyvä ettei kukaan seinään ajaneista kuljettajista loukkaantunut vakavasti. On kyllä outoa että näin paljon kolari korjauksia tulee yhdessä kisassa...oliko kuinka paljon radassa vikaa..?? Kisojen raportoinnissa oli aikamoista viivettä paitsi Christer Abrahamssonin raportointi Eurodragsterilla, sieltä sai nopeammin tiedon sportsman lukkienkin tilanteista kuin FHRA:n raporteista, ja pienenä korjauksena kun raportoitiin Höylän tehneen "uuden ennätyksen" 6.0 niin eikös Arto jo pari vuotta sitten ajanu jotain 5.8...?? Enkä ole ainoa kun moitiskelee asioita mutta taustoja pitäisi olla media puolella kakilla ylhänä niin kuulutuksessa kuin virtuaali- ja kirjallisessa raportoinnissa. Myöskin on todella paljon ollut tälläkin palstalla tyytymätöntä arvostelua asiakkaiden eli katsojien näkökulmasta kuinka hinnat on aika kohtuuttomia etc. Tiedän että jotkut asiat johtuvat suoraan talkoolaisten vähyydestä, mutta mistä se taas johtuu että ei saada porukoita radalle jeesaamaan..siinä erinäisiä miettimisen aiheita Kisaorganisaatiolle tulevaisuutta varten.
     
  12. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Olipa viikonloppu! Keskiviikosta sunnuntaihin olin paikalla, tämä jäi mieleen erilaisena EM-viikonloppuna kuin monet edelliset. Jos oli kipuja kengissä, niin kyllä ne saivat eri mittasuhteet viimeisen ajetun lähdön jälkeen. Oli todella huojentavaa kätellä Mikkoa illalla varikolla ja todeta samalla kaiken olevan kunnossa, hissi kulki ylös saakka eikä saha ollut jäänyt tulliin.

    Tsemppiä OL 525 ja OL 550 tiimeille, samoin kaikille muille ongelmia kokeneille kilpailijoille.



    Noin isoissa tilaisuuksissa on varmasti aina joitakin epäkohtia jotka alkavat nyppiä, toisia enemmän ja toisia vähemmän. Onko netti vain oikea formaatti alkaa purkaa asioita? Olisiko helpompaa jos itse ensin näyttäisi mallia miten homma hoidetaan ja vasta sitten jos se ei luonnistu esimerkinkään jälkeen, voisi sanoa henkilökohtaisesti: "Minä voisin tehdä kökällä tuon sun homman."
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hyvät oli kisat ja kiitos siitä järjestäjille ja kilpailijoille. Oli paljon nähtävää radalla ja varikolla, ne kolaroinnit ja mottivauriot kun ois jääny vähemmälle niin aina parempi. Mut taitavat kuulua lajiin.

    Niin no yks asia mikä rehellisesti vitutti, niin se musa mitä soittivat välillä, jotain free nelson mandelaa ja hiljaa virt(s)aa vantaa tyylistä kamaa luulis kuulevan ennemmin jossain muualla..! :rotfl: Mut onneks oli kuulosuojaimet niit toikaan ei aiheuttanu traumoja! :D
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sen enempää pääkatsomon lippuhintoihin kantaa ottamatta kun paikalla en ollut kysyisin seuraavaa: Oliko se 30 Euron katsomo täynnä vai tyhjä :eek:

    Jos oli täynnä, voitaneen hintaa pitää oikeana :soosoo:

    Nimim. En mäkään maksaisi tollasta summaa :mad:
     
  15. BBC

    BBC Guest

    RATA

    Ian ja kumppanit tekemään rataa kuten homma tapahtuu Englannissa ja Mantorpissa. Paljonko siellä tulee romuja?! Mantorpin ainoat romut tulleet siitä että varjot ei auenneet ja jarrutusmatka aika rajallinen.

    Kaikkia Alastaron EM kisaa kehuvia kehotan lähtemään 22-26.7. mantorpiin katsomaan. Nähdään siellä!

    Aulis

    ps. kyllä hieno t-paidan myyntirekka on parempi sijoitus kuin 7-10hlön rataryhmän palkkaaminen. paitahan kestää kauemmin ja pitää leveämmältä kuin huono rata.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vähän pluikkaaltahan tuo vaikutti. Tosin vimosessa vedossa pääsin ajamaan heti topfuelerin jälkeen ja ajelin sen piirtämää uraa pitkin, niin siinä oli vissiin liimapinta sopivasti rikki ja kumia tilalla tai jotain vastaavaa kun piti ekaa kertaa viikonlopun aikaan hyvin eikä luistellut mihinkään. En tiiä.

    Edelleen puuttuu meidän pirssin 60 jalkaisista puolisen kymmenystä, mutta siihen voi olla moni muukin asia selityksenä kuin rata. Ja todennäköisesti onkin.
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulla jotenkin sellanen tunne, ettei radan preppaus kauheen huono ollut. Sen sijaan nopeudet millä eri asioita tapahtui ainakin mua kilpailijana nyppi, ja tietty ikuinen tiedonkulun puute. Ei ainakaan mulle tullut tietoa kuin vartti ennen kierrosta, että lauantaina ajetaan pudotusajoa, ja sekin toisen käden tietona. Ajattamisen tahti oli myös hidasta, sateen uhkaa pukkaa kokoajan ja pro rundit ajaa omalla paikallaan, niin kyllä pitäis junnuilta ja sportsmaneilta onnistuu vaikkapa edes burniksen teko ennenku edelliset on parkkeerannu varikolle. Jokuhan tollasen "poliittisen päätöksen" tekee, mut olis kiva tietää kuka ja miks? Auttais kenties paremmin ymmärtämään asioita. Jos ei sitä henkilökuntaa saada vapaaehtosena sitä tarvii saada palkattuna, materiaalia ja kalustoa pitää myös olla tarpeeksi, eikä tietty ammattijuontajatkaan pahaa tekis, etenkin taukojen aikana olis motoriurheilutapahtumassa ehkä viihdyttävää kuunnella jotain muutakin kun neonkakkosta. Sekä kallis leirintäalue, että maksetut katsomopaikat tais olla hyvinkin kansoitettuja, joten ainakin tälle vuodelle siis hinnat oli viimevuotisen jälkeen kohdallaan. Miten sitten koetaan, että saiko rahalle vastinetta näkynee ensi vuonna....
    Ja kyllä tää on oikee foorumi puida näitä asioita; muutakaan foorumia kun ei ole.
     
  18. Sapru

    Sapru 1st gear

    Kisojen raportoinnissa oli aikamoista viivettä paitsi Christer Abrahamssonin raportointi Eurodragsterilla, sieltä sai nopeammin tiedon sportsman lukkienkin tilanteista kuin FHRA:n raporteista, ja pienenä korjauksena kun raportoitiin Höylän tehneen "uuden ennätyksen" 6.0 niin eikös Arto jo pari vuotta sitten ajanu jotain 5.8...?? Enkä ole ainoa kun moitiskelee asioita mutta taustoja pitäisi olla media puolella kakilla ylhänä niin kuulutuksessa kuin virtuaali- ja kirjallisessa raportoinnissa.

    Tähän Edu k:n reklamaatioon, pyydän anteeksi virheellistä saamaani infoa Artsin ennätyksestä.

    Kuten jo aiemmin olen sanonut, montaa asiaa kun tekee yhtäaikaa, ei kaikkeen pysty 100% panoksella, mietinnässä oli että jätän koko raportoinnin tekemättä, liekö tämä sitten ollut oikeampi vaihtoehto?

    Nyt jo etukäteen tiedoksi, Kalajoelta ja Pudasjärveltä ei taholtani raportointia tule koska olen näissä kisoissa sellaisissa tehtävissä että en siihen pysty lainkaan, en edes viiveellä. Myöskin tulokset sieltä päivittyvät vasta kun palaan kotiin kisamatkalta.

    Hanski
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tossa eilen mentiin kyllä siihen tahtiin eteenpäin, että hyvä kun varikolle kerettiin takaisin kun tultiin pyytämään jo uudelleen lineuppiin :eek: Meinas jänskättää, että lähteekö auto ees käyntiin kun kerkesi olla varmaan kaks minuuttia laturissa :rotfl:

    Mentiinhän torstainakin aika vikkelään lajitteluja läpitte mun makuun. Tosin meiltä nyt jäi aika monta kierrosta väliin. pe-la alkoi kyllä syömään miestä ja naista. Ymmärrän, että pro- ryhmät menee etusijalle ja niitä katsojat on tulleet katsomaan. Mutta silti se ottaa vähän aivoon ajella eestaas lineuppiin ja takaisin ihan vaan huvin vuoksi.

    Mitä tulee noihin junnuihin, niin edelleen mun makuun niille sais olla kokonaan omat kisansa, tai jäisivät ainakin nitroista pois ja streetit tilalle. Ei yleisurheilussakaan juoksentele 8 vuotiaat satasen sileetä Usain Boltin jälkeen. Ja MJL: tokkopa käännän takkiani jahka juniorilla on oma dragsteri :rotfl:
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sepä tossa just entistä enemmän ihmetyttää, et kun tietää, että osaamista ja kykyä tohon nopeeseenkin ajattamiseen on, niin miksei sitä tehdä jo ennenkuin on aivan pakko, että sais edes jotain aikaan? Onks siinä pelkona, ettei sitten jengi viittis ajaa vai mikä?
     

Kerro tästä muillekin!