NITRONATIONALS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja luppes, 4.6.2009.

  1. 843

    843 1st gear

    eräs asia ihmetytti että miksi pääkatsomon roskis oli wc vieressä ????
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Oliko siellä palaverissa mitään puhetta siitä ajattamisen hitaudesta?
    Ainakin katsomosta seuraten se oli välillä aivan käsittämättömän hidasta.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Posi se minusta, että kenenkään yksittäisen toimitsijan tekemisiä olis varaa haukkua, päinvastoin. Varikkohakijoiden hitaudesta en ole ketään moittinut vaan siitä, etteivät hekään tienneet tilannetta, sekä ratahenkilöstö, että varikkohenkilöstö hoitivat työnsä kiitettävästi SAAMIENSA OHJEIDEN MUKAAN. Eli sitä tarkasteltavaa olis mun mielestä lähinnä tuolla organisatoorisella- ja johtamistasolla. Tuntuu, kenties aivan virheellisesti, siltä että jossain vaiheessa olsi vaan myönnettävä, ettei pari lankoja käsissään pitävää ihmistä vaan voi hajota kaikkeen, vaan pitäis osata jakaa sitä vastuuta. Hienoa kuitenkin, että asoita selvitellään ja niihin palanen kerrallaan yritetään saada parannusta. Mun mielestä kun tän suven tähänastisia kisatoteumia kattoo, niin se katto sen suhteen ei oo vielä mitenkään vastassa eikä mitään pinnaakkelia liene vielä saavutettu. Toivottasati jatko sujuu entistäkin paremmin. Mitä noihin kuulutuksiin tulee, niin makuja ja odotuksia on tietysti monenlaisia. Esiintyviä taiteilijoita ei mun mielestä sovi haukkua, mutta kyllähän ammattipuhujan amatööristä erottaa varsin selkeesti. Onks tilanteelle sitten juurikaan järkeviä vaihtoehtoja, sitä en tietenkään voi tietää. Mut kyllä esim EM-kisan osalta vois odottaa ainakin la-su osalta, että joukossa olis edes yks "juontaja", joka tarpeen vaatiessa pukkaa tekstiä vaikka 16 tuntia putkeen jos ei muuta tapahtumaa ole.
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Joo, tarkoitin oikeastaan muita lajeja kuin kiihdytystä, tyyliin yleisurheilun, biljardin tai akankannon EM-kisat. Painonnostossa nuorilla on jo SM-tasolla omat kisansa ja yleisellä omansa, unohtamatta ikämiehiä.

    Rallissahan on ainakin Suomessa junnuluokat, jotka ajavat samassa kisassa. Tosin minäkin olen edelleen B-junnu, kun ei nousupisteitä huoltohommista saanut. :rotfl:

    Eiköhän tuossa ole myös aika pitkälle kyse, tulisiko enemmän katsojia, jos olisi enemmän autolähtöjä vai tulevatko ne samat katsomaan joka tapauksessa vaikka olisi vähemmän autolähtöjä ja tuleeko junnujen kaveri ja mp-ihmisetkin katsomaan, jos heillekin on jotain.
     
  5. shmot

    shmot 1st gear

    Tuossa voisi jollekkin nettisivulle päivittää listaa line uppiin valmistautumisesta ja teamit voisivat koneiltaan seurata tilannetta. Tai wlan-lähetimet varikoille. Lisäksi varkoilla voisi olla kone mistä tilannetta voi seurata, jos ei satu olemaan tietokonetta. Samalla siinä voisi välittää muutakin tietoa teameille. Ei maksa kuin muutaman satasen...
     
  6. Henski

    Henski 1st gear

    Joo-o... oiskohan vähän liian työlästä :eek: . Eiköhän toi radio oikein käytettynä välitä tiedon parhaiten, jos ei toimitsijakapasiteetti riitä.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Meilläkin kun toi, "varikkohenkilöstö" on kovin rajallista, jos ei oo kahta kuski mukaanlukien ni sit on yks, ni toi nettiyhteyksien saaminen ja sen seuraaminen on kyllä tekemätön paikka. Lisäkshän fyyran puolelta pitäis olla joku sitäkin tekemässä. Radio sensijaan on olemassa ja helpomin hankittavissa, mut miten lienee sitten senkään toiminta laita kaikilla radoilla? Tietty sekin ainakin mulle riittäis, että tää varikkohakija olis tietoinen tilanteesta missä mennään. Tai edes joku toimitsija.
     
  8. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Mrs kirjoitti:
    "Mrs tekee työssään jatkuvasti SWOT-analyysejä konsernitasolla. En vaan naurultani itse viitsiny palata takasin katsomaan puhuiko qwerty or whoever vakavalla naamalla riskianalyyseistä vai toimintasuunnitelmista. Tyypillinen besserwisser. "Tehkää niinku minä sanon". "


    Qwerty vastaa:
    Puhuin riskianalyysin tekemisestä.
    Ei tarvitsisi palata takaisin katsomaan jos osaisi kerralla lukea mitä kirjoitetaan.

    En minä, eikä huomioni mukaan kukaan tässä viestiketjussa ole moittinut toimitsijoita, päinvastoin.
    Kukaan ei ole vaatinut junnujen poistamista kisoista.
    Ei ole haettu syyllisiä vaan syitä.
    On esitetty parannusehdotuksia.

    Koska Mrs:ltä löytyy tietoa ja taitoa joka alueelta, hän voisi vastata esitettyihin kysymyksiin eikä vain viisastella.

    Miksi ajattaminen välillä sujui, välillä ei.
    Miksi kaiteisiin ajoja oli aika runsaasti.

    Lukion pitkän matematiikan suorittaminen antaa varmaan itseluottamusta ja varmuutta puhua Swot-analyyseistä ja tilastollisista onnettomuuksista.
    Älykkyyden kanssa sillä taas ei ole mitään tekemistä.

    Kehoittaisinkin Mrs:ää lukemaan kaikki viestit uudelleen jos suinkin kykenee, nauramisensa (tai kiihtymyksensä) takia.
    Ja peiliin voisi välillä vilkaista kun puhuu "besserwissereistä".

    Qwerty
     
  9. enzo

    enzo Gearhead

    Pööö...

    Musa oli oikeasti ihan karmeeta. Johtuu, ettei diggaa senttoniakaan humpasta. Eipä siellä mitään muitakaan sota-ajan orkestereita kaivata.

    Helppo juttu, soittelee suomalaista heviä, niin on hevimiehillä hyvä olla.
    -Amberian Dawn ( http://www.amberiandawn.com )lahjoittaa Raiskille molemmat tehdyt CD:t kunhan soi kannesta kanteen..
    -Kaveri saa varmaan raahattua Pain Confessoria..
    :mad:

    ----
    ----
    Rata ei ollut mitenkään erityisen liukas. Ei tosin lähelläkään Santa Podin pitoa 330ft eteenpäin (Alku oli erittäin hyvän tuntuinen ja vehje ei hakannut sormille), mutta suhteellisen ookoo se loppukin, olis siellä ehjällä kaasuvaijerilla ja osaava kuski vetänyt meitin pelilläkin 5.3 jotain, eli kilparadasta oli kysymys aikuisten oikeasti..
    -Vika on kakkosradan "vesikaadossa" joka vippasi vehkeen oikealle, vaikka keskiviivan kautta koukkaamalla se sladi siirtyi liki 100m edemmäs.
    -Alusta kondiksessa olevalla alle parituhattaheppaisella ei pysty kuvittelemaan pito-ongelmaa missään kohdassa rataa.
    -Parissa tonnissa alkaa kaikki kummallisuudet.

    ---
    ---
    Junnukisaaminen on ihan sikamakeata. Omalta faijavainaalta oisi saanut nyrkin päähänsä, kun oisi ruinannut. Onneksi oma poika osaa pr-hommat, ei tarvitse ravistella.
    -Arvatkaas oisko ollut kivaa saada kakarana junnupeli???
    -Ja sen suomalla ihanuudella sitten 16v täyttämisvuonna S / SS / SG, SC tms kiva kapine???
    -Osa noista lapsukaisista tulee olemaan euroopanmestareita.
    -Äidinmaidostako kaikki luulee, että nuo tappajareaktiot on jollain Habermanneilla tulleet?? Itte sanoisin että Junnuraksterista ja siihen Supercomppia.
    -Kaikista ei tule staroja (ainakaan heti), loppuu rahat, loppuu kyvyt, ei ole taustajoukkoja, vielä vähemmän saattaa jotakuta kiinnostaa, kun puberteetti rassaa. Vaan eipä kaikki hokkarijunnutkaan NHL tähdiksi tule, eikä edes SM-liigaan, mitäpä siittä. Suurimmasta osasta kasvaa hienoja aikuisia, sutii taikka ei.

    Alastaron ja Mantorpin sun muiden FIA/EM-kattaus kuvastaa paikallista kalustoa ja muoti-ilmiöitä. Ideana kuitenkin rullata NHRA valikoimalla.
    -Tilanne paranisi olennaisesti, kun aloitettaisi sutiminen jo tiistaina.
    -Lauantaina 16 kaaviot alas kasiin ja sunnuntaina pelkästään kasikaaviot, sekä jotain sairaan hyvää taukojumppaa, rokkia, jettejä, lisää stunttijuttuja ja motocross lennättäjiä, monsteriautoja, ihan mitä tahansa vastinetta rahalle.
    -Kyllä niitä jaksaa kattella vuosikaudet. Jonille kiitokset, tosi hyvää vetoa.

    Leipää ja sirkushuveja. Varsinkin jos sataa ja on tylsää, niin kansalla oisi jokatapauksessa kivaa, kun pistäisi tuulemaan.
    -Joku hemmetin tivoli sinne vaikka?? Oishan ainakin jengiä. Ja onhan Santa Podissakin tivoli.
    -Koskas on viimen heitelty mosseja taivaalta?? 20v??

    Maailma on täynnä hyviä kiinnostavia legendabändejä. (Joita ei sitten saa Raiski valita... Eikä Lasse..). Siihen täytteeksi kansallisia nousevia kykyjä.
    -Eikä maksa kamalia. Taitaa olla esiintymislavahommat pahinta sorttia kuluja lamppujen ja soundien kanssa.
    -Josko sitten Alastaron johonkin penkkaan kaivelisi kiinteän lavakaivannon, nii ei tartte vuokrata mitään ihmerakenteita.

    Älkää ahdistuko, vaikka ideoita kukakin esittää. Lippu saa maksaa vaikka satasen, jos on sairaan jees. (FHRA jäsenille -50% tietty, jäsenedut pitää olla kunnossa ja kukas paremmat jäsenedut antaa, kun porukan oma yhdistys???).
    -Perustetaan talvenseläksi viihdetoimikunta ja pannaan vähän koreammin jalalla, ei tartte kiukutella kenenkään.

    Sairaan hienot festarit olivat oikeasti noin peruspalveluiltansa. Ja meitin varikko-osalla ainakin "firman ukot" hoiti ihan kunnolla ja ajoissa tiedottamisen peruutuksista ja lineuppiin menoista, myös junnuille.
    -Lisää hönkää vaan, niin tulee 100000 katsojaa. (Tarttee vähän enempi istuinkatsomoita ja myydä jakkarat ennakkoon)
    -Muistetaan, että tällaisissa Hyvinkää-Hämeenlinna tyypin kaupungeissa asuu n. 50000 ihmistä.

    Kiitos FHRA:lle tiimikatsomosta. Hieno ele kiireisille mekatsuille ja muille, että näkee edes jotain muitten tekemisiä.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    ei maksa ei ja hyvä idea sinällään. mut monellako on läppärit, wlanit, mokkulat, nintedot ja pleikkarit mukana ja joku niitä tapittamassa?

    toisekseen nyt päästiin klo 3-4 aamulla mökeille saunomaan kun oli rataa purettu. aamuksikin jäi tekemistä. meitä tuli n. 8 silloin viimeisenä koisimaan kun muut oli lähtenyt jo aiemmin, eli pliis ei enempää tavaraa tonne kisoihin ellet saa jotain jotain kaveria niitä rakentamaan ja purkamaan.


    ja vesalle: ei prkl enempää kaidetta... menee aamu kuuteen jos sitä on tuplasti :rotfl:

    joku hässäkkä olis kova sana millä ne sais pysymään pystyssä joka tilanteessa.

    onks noihin kukaan muuten törmännyt tollasella voimalla aiemmin?
     
  11. edu k

    edu k 1st gear

    No kyllähän Holmin Jaffulla oli kans vauhtia ihan tarpeeks kun esihistoriallisella ajalla v.-87 törmäs Motoparkin betoniin, ei kaatunu mut halkes ja Pontiac a pilariin asti p****ks. Ei taida ku muutama muistaa noitakaan oli ekat lipat meikäläisillä radoilla..
     
  12. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    mulla on kuvia kun seinjoen vauhtiajoissa on samaiset kaiteet selällään, eli on kaatunut ja se oli tiedossa... Ja kaiteen idea onkin se että se pääsee elämään ja yhteen sidottuna muodostavat kuitenkin riittävän massan pysäyttämään niihin kohdistuva voima... Pystyyn nostamisen hitaus tuli vaan vähän yllätyksenä ja korjaustoimeksi on ehdotettu että sijoitetaan joku 5 kiveä poikittain muurin taakse ja sidotaan ne muuriin kiinni niin uskon että kyllä pysyy, mutta joustaa tarvittaessa silti.
     
  13. heka95

    heka95 1st gear

    Edu tokat,edellisissä kisoissa Jaffu osu Smedsin Andersiin olisko ollut Kauhajoella...mutta Moroparkin betoni kiinteä, nämä siirrettävät ja Vesa Seinäjoella on betpnit siirtynyt harvase vuosi pahin ehkä oli muutama vuosi sitten kun Janel Nurminen ja Laivolan Arska ajautuivat yhgessä nokka edellä betoniin eli kyllä ne muurit siirtyy massaa vastaan
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eiks siitä syntynyt sellanen lentävä lausahduskin: "Pakilan torpeedo; jos ei se osu kehenkään se tuhoo ite ittensä"? Mut kantapää tuntuu olleen hyvä opettaja. Kumpikin osuma tuli kyllä nähtyä.
     
  15. Cuda

    Cuda 1st gear


    Joo.. kumpikin osuma tuli nähtyä.. siihen aikaan alkas poromoottoreita ilmestymään alempiin luokkiin. Sittemmin tuo koneiden "kierrätys" on tainnu vähentyä melko paljonki (?)
     
  16. edu k

    edu k 1st gear

    Itseasiassa tuona vuonna alettiin ajamaan pro stockia täälläkin ja kokemusta pro moteista siis 500:sta ei oikeastaan ollut kenelläkään, no lopun sitten tietää kuin Jaffulle kävi, pito 0 ja tehoo 1000hv. Että ekat pro motit sierras ja pontiacissa.. eli ei niitä viellä kierrätetty silloin...
     
  17. heka95

    heka95 1st gear

    pro

    Nyt on Edu oikeassa,samaa mietin silloin noi oli niitä ainoita pro ennen seuraavaa vuotta jolloin Beretta ja Hasse/Jaffun Olds tuli radoille...ei silloin sportsmanit ajellut 500:lla ,niin paitsi yksi punainen camaro..=)ja sekin oli 509m + kaasut
     
  18. edu k

    edu k 1st gear

    Kyllä ne vanhojen muistisolut joskus iskee kipinää vai mitä heka :poff: taisi olla vissiin jonku Riolon motori ja ko.laitoksella käyty Ameriikassa asti ajamassa, muistaakseni omistaja sanoi etä "minä ja autoni lennämme aina yhdessä", olinhan minä paikalla molemmissa Jaffun kolareissa, mut Motopark oli eka seinään tölväisy..
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Jätkät miettii kyllä jo vanhoja juttuja ja tuossa tänään käytiin yhden kertaisen suomenmestarin kanssa tuolla Karkialammella katsomassa puolustusvoimien tiloja kun sattu samalle reitille kun käytiin katsomassa yhtä konetta ehkä tuohon meikäläisen autoon!!Toinen -83 ja ehkä 85/86 käynyt tuon valtion pakollisen koulun mieheksi!!Mukana myös -87 Motoparkissa melkein"mekaanikkona"!!!Terv:Spet 1937
     
  20. Cuda

    Cuda 1st gear

    Mä muistelisin et Monza keltasena Smedsillä olis suhaillu Competition Altered ryhmäs - ja After Nine Vainiolla Street Alteredis ennen sitä. Oliks Pro Stock kauden alusta? Vai oliks kaks eri Monzaa? Vai olinkohan mä huolehtinut nestetasapainosta ja vitamiinien saannista nuokin vuodet? Eikö se 500:nen ollu yön aikana ilmestynny Pontinakin keulille moottorikeijun tuomana. Tai jotain. Emmm'mää taaskaan muista ku hatarasti.. meen taaas pooiss... :D
     

Kerro tästä muillekin!