No jo on nyt v...u kun ei kellarista eroon pääse!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mpower, 20.12.2022.

  1. Gary Grand ja redneck1 tykkäävät tästä.
  2. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Pitää vielä lisätä että ei ilmiö koske pelkästään jenkkiharrastusta. Kyllä se mobilismi harrastus näyttää ukkoontuvan totaalisesti (70-lukulaiset ja vanhemmat), tosin jos 80- 90-luvun autot lasketaan mobilismiin olisi asia eri.

    Myös tuning harrastus ukkoontuu. Aina kun näkee jonkun kunnon tuning auton niin ratin takana onkin joku keski-ikäinen mies. Ymmärtäähän sen kun taisi huiput olla siinä 2000-luvun alussa kun GTi magazine perustettiin? Ne ensimmäiset silloin nuoret ja nuorehkot harrastajat on nyt 40-50-vuotiaita. Toisaalta ei nuorilla ole rahaa mihinkään kalliiseen tuningiin, tavallisilla kipoilla ne täällä suurimmaksi osaksi ajelevat. Olen ymmärtänyt että isoissa kaupungeissa kulttuuri olisi eri, mutta en ole itse havainnut.
     
    Gary Grand ja C4vettester tykkäävät tästä.
  3. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Onhan se tämäkin palsta perustettu yli 20-vuotta sitten.

    Jos olit tuolloin vuosituhannen alussa parikymppinen rassaajakolli, niin nyt ikää on reilut 40-vuotta. Jos kolmekymppinen niin silloin heilahtaa jo yli 50-ikävuoden.
     
    Gary Grand ja redneck1 tykkäävät tästä.
  4. Tuo on ihan hyvä havainto. Tajusin taannoin, että tuninggenren kulttielokuva The Fast and the Furious on jo vuodelta 2001. Se on varmasti vaikuttanut siihen genreen. Sen leffan Supra näyttää ihan hyvältä vieläkin, samaa ei voi sanoa yleensä sen ajan tuningautoista..

    [​IMG]
     
    redneck1 tykkää tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ja kun sai ostaa ihan itse III-kaljaa osuuskaupasta sinä vuonna kun V8-Magazinen näytenumeronkin, on tänä vuonna eläkeiässä. Tai siis olisi jo, mutta siirsivät maalia hieman. Kioskeissa ei tuolloin myyty kaljaa, eikä myydä nykyään lehtiä.
     
    mpower, Gary Grand, japetalk ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mää menin kioskille aika myöhään sitten asioimaan. Erotiikan maailman sitten nolona ostin! Arvioisin kokenut myyjä sitten nyt taas pimppipuutteinen asiakas oli ja olihan se!?:)
     
  7. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Jee, nyt reilut 23 tonnia luettu! Voitaneenkin siis perustellusti todeta ketjun aikaansaaneen mitä ihmeellisempiä lukuhetkiä ,huii!?:D
     
  8. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    En malta olla kirjoittamatta ohi aiheen, sehän nyt selvä se! Katsonkin ketjun aiheen herättäneen mielenkiintoa, voitaneenkin siis perustellusti todeta mpowerin jutut kiinnostavan!

    Hmm! Uteliaisuus ja kateus on ehtymätön voimavara suomalaisissa! En kuitenkaan näe mitään kateellista kirjoituksissani, sillä köyhä duunari olen!

    Mutta uteliaisuus onkin eri juttu, kuin seiskalehti! Mukavaa kommentoida, se täällä sallittakoon, mikä hyvä sinänsä on!
    Ai vittu juu, uskallanko nyt kritisoida ihanaa naapurimaatamme Ryssää!? Paskakasa!

    Vittu, nääs kun aikaa nyt on mulla eläkkeellä ollessa, niin youtubea oon nyt katsellut ,on hienoa huomata Vladimir Solovievin menettävän täysin malttinsa, ja vittu äijällä pojat Englannissa huippukoulussa, äijä uhkaa ydinaseilla Englantia, siis poikien koulumaata!

    Ja tätä propagandapaskaa lykätään Ryssien valtiollisessa televisiossa 24/7! Vittu mitä paskaa! Stana!
     

Kerro tästä muillekin!