No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. shr1

    shr1 3rd gear

    Suurin syy siirtymäkeskeytyksiin on vissiin venakoneisto- sekä polttoaineensyöttöviat. Hankala yhdistää noissa osissa max suorituskyky ja endurance-osasto.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. GS

    GS Gearhead

    ...ja tällä Drag Week genrellä on No Prepin kanssa yhtä paljon/vähän tekemistä keskenään, kuin talvilajeissa mäkihypyllä ja 50km hiihdolla.
     
  3. rb

    rb Gearhead

    Joo mut hei!!!!

    Mä oon kattonu katujen kaahareita ainakin sata jaksoa, joten mä tiedän no prep kisoista ihan kaiken.

    Jos murder Nova puoltaa vasemmalle, niin iso päällikkö ottaa läppärin ja nostaa sen konepellille.

    Hetken näpyttelyn jälkeen Nova poistuu viivalta, kun perseeseen ammuttu rusakko ja menee luotisuoraan.

    Eikä mitään burnis juttujakaan ole tarvittu, kun ihan vaan parissa jaksossa....

    :odwink:
     
    rane58 tykkää tästä.
  4. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Lisäisin tähän lämpö ongelmat moottorissa ja vaihteistoissa, jotkut kisa-automaatit ei tykkää pidemmästä ajosta pienillä kierroksilla => luisto => ylikuumenee. Jos joutuu liikennevaloihin tai ruuhkaan erityisesti koettelee näitä juttuja.
     
  5. moppe509

    moppe509 1st gear

    Nyt vaikuttaa taas silt et ei olla ihan taagil mistä puhutaa, mul o 100hp vaille 1000hp katu-auto ja tänä kesään sil keskimäärin jokatoinen päivä tuli ajeltuu, noi lämpö ongelmat mistä jauhatte on korjattavis kunnon flektil ja kunnon syyläril, samoin laatikolle lauhutin ja ropelli.

    Mitä ongelmii polttoaineen syötös tulee matka ajos? Mul pg400 pumppu, aeromotiven regu ja ei huomannu mitää ongelmii niissäkä, pa-paine ei paljo ajon aikaan vaihtele. Sentakii nois pumpuis on kai se paluukierron portti et se ylimääräin kama menee tankkii suoraa takas.
     
    Muokattu: 6.11.2017
    Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Vermillon, mikä kisaloota ei kestä ajoa matalilla kierroksilla?

    shr, Mikä polttoaineongelma vaivaa 1000hp autoja ettei se olisi helposti ratkaistavissa?

    Kuin helvetisti pintakaasulla syntyy hukkalämpöä jos sitä ei pysty hukkaamaan jäähdyttimen ja polttoaineen avulla ulos?

    Noi mainitut ongelmat on kyllä aika mitättömiä verrattuna siihen että pitäis se auto saada singottua luistavalla radalla alle ysin aikoihin.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. shr1

    shr1 3rd gear

    Ei mullakaan oo ollu onknelmia minkäänlaisia, lämpöjen tai minkään muunkaan kanssa retkeilyajossa. Tosin onhan nää vielä aika pikkupoikien pippeleitä, jos vertaa 7-8sec drag week-autoihin, joissa sähköpumpulla hoidetaan bensansaanti? En oo ite päässy paikan päälle asiaa toteamaan, mut sellasta viestiä sieltä olen kuullu, että pumppuja hajoo siirtymällä. Ja juu, eihän noi isoja murheita loppujen lopuksi ole, enkä niin väittänykään.

    Ihan tollanen peruspertti Aeromotiven A1000 lämpiää tulikuumaksi ilman controlleria, jos ajelee vaikka siivun Hämeenlinnasta Alastarolle ja hyvällä säkällä takaskin. Riittääkö se pumppu kasin aikoihin, voi olla tai sit ei. Menee saivarteluks, mut tuota tehokkaampi pumpero lie vielä herkempi kyrvähtämään, jos jumputellaan menemään vaikka pari tuntia putkeen.
     
    Muokattu: 6.11.2017
    xarper tykkää tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Just tätä tarkotan että tämmöttis vehkeitä pitäskin olla enempi millä kärsitään ajaa ja silti pystyy rykäsemään vartilla! ;)
     
    xarper tykkää tästä.
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Taitaa ne bensapumpujen hajoamiet olla joko huonolaatuisia pumppuja tai muuten vaan typerästi toteutettuja polttoainejärjestelmiä. Oma katukilpinen kilpuri on tupla pumpuilla joista vain toinen käytössä ilman kuormitusta, ennen pyöri molemmat jatkuvasti niin silloin bensa kuumeni niin paljon että pumput alkoi kavitoimaan. Seuraava versio tehojen kasvatuksen myötä tulee kolmella pumpulla jotka pyörivät jatkuvasti ja pwm ohjaus pienentämään tuottoa osakuormalla. Niin ja pumpuissa (ja muissakin pa järjestelmän osissa) luotan ainoastaan bosch tuotteisiin, suuttimiksi ehkä siemensitkin kelpaisi.
     
    xarper tykkää tästä.
  10. Mopar garage

    Mopar garage 1st gear

    SM kisoissa mulla oli kilvet tallin naulassa.Niin ja ei ne puuhalaput ole valmiina sit kun inspiraatio iskee ja pitää lähteä tsufeelle lähikuppilaan.

    Itellä on ainakin ollut kivaa noilla katuauto päivillä joissa tuli viimekesänä ajettua.
    Siellä rata oli kaikille sama ja alustan säädöt ja kuskin kaasujalka vaikutti aika paljon tulokseen.
    Tuskin sieltä keneltäkään jäi lähtöjä ajamatta "oikeilla"katuautoilla vaikka näitä trailer quineejakin oli paikalla.

    Niin muuten kummasti nämä ylistetyt street outlaws kotterotkin kulkevat trailereilla testi/kisa paikolle.Mihinhän kategoriaan ne sit laitetaan?
     
  11. JuhaKuu

    JuhaKuu 3rd gear

    Ja luistonestot on sitten laitettava kiellettyjen listalle, tämmösissä noprep sceneissä.
     
  12. josu

    josu Gearhead

    Eihän kukaan käytä luistonestoa vaan ohjelmaa jolla rajoitetaan kardaanin pyörintänopeutta. Molemmilla sama tarkoitus toteutustapa vaan erilainen ja toinen laillinen ja toinen laiton ns kisatouhuissa. Se joka saa tuon wörkkimään on kova luu huonolla pidolla. Street outlowsien autoista näitä löytyy.....
     
  13. GS

    GS Gearhead

    Silloin kun luistonesto puuttuu peliin, siis niin miten se puuttuu peliin eturenkaat ilmassa kulkevaan race autoon, peli on jo pelattu. ”Luistonestoa” näissä käytetään lähinnä turvallisuusnäkökulmasta ja tekniikan ”säästäjänä”.
     
  14. GS

    GS Gearhead

    Miten ”katujen kaaharit” TV-sarja liittyy No Prep genreen?
    No, ok, radalla ajettavia No Prep kisoja ajaa toki monta TV:stä tuttua ”Street" kuskiakin, mutta, No Prep on ihan eri asia kuin tämä TV:stä tuttu yöllinen Street kisailu.
     
  15. JuhaKuu

    JuhaKuu 3rd gear

    Mike Murillo

    Thoughts on my Davis Profiler Box.
    My team and I have been working on this no prep game for a couple years now with 0 to no success. Over the past 25yrs we had racked up over 90plus big event wins and 14 World Championships. This kind of prior success marked with the worst performance of my lifetime over a 3yr period really made it difficult to continue. Lost many crew members and a few sponsors to 3 years of just plain losing. However.. not 1 to give up that easy we remained steadfast and continued to grind at it. Just when we thought we were close we realized there was just something missing from our game. We had no consistency on tricky surfaces. Self doubt still hanging around. I know Im old school and just not as bright maybe with the newest technology and or what it takes today to just win again especially in the hardcore game of no prep. Maybe I’m just washed up?.? But then... I started seeing and hearing some talk and passes from some that I just knew were only because of some sort of chassis and tuning genius or some sort of electronic assistance or both. After working for months with Team Birdman on our chassis and power program I knew we were close but still missing the consistency. I realized that several people I raced with were “secret” Davis Technologies users.
    After careful thought ... We used my sons Jr dragster savings and purchased a profiler box. Since teaming up with Shannon Davis and Andre Davis (no relation) aka “Tire management by Dre” we have had 1 semi, 3 Finals with 2 victories.
    My team is PROUD to support Davis Technologies and we are “Open” users who want people to know that Andre and Shannon Davis have helped make us a contender once again. We have made my sons $ back and then some.

    My team supports those who support us. Thank you gentlemen.
     
    pinola tykkää tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Meil oli kaks
    Mikä siitä tekee ihan eri asian?
     
  17. dd64

    dd64 3rd gear

    Tätä mäkin yritin jo edellisellä sivulla kysellä...
     
  18. rb

    rb Gearhead

    Toi mun juttu oli tarkoitettu ihan vaan väli kevennykseksi, mutta tämä taitaa olla niin vakava aihe, ettei tähän hauskuutta mahdu....
     
    Rotten, xarper ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. GS

    GS Gearhead

    ”Katujen kaaharit” / Street Outlaw reality TV-sarja seuraa nimensä mukaisesti jenkkien kaduilla ajettavaa Streetin lista ja alueiden välistä ”Cash” kisailua, kun taas No Prep on säännöin alistettua ratakilpailua (=rahapalkinnoin).
    Jenkkilässä kun ollaan, niin samat kaverit kisaavat todella paljon ja ajavat kilpaa No Prepin rahakisojen ohella katukisoja alueidensa listasijoituksista ja ennen kaikkea vedonlyöntirahasta.
    Jenkkien ”Street Outlaw” katukisailu on jenkeissä totisinta totta ja kasvava genre sekin, mutta toki Street Outlaw TV-sarja lisää kuvattuun materiaaliin oman käsikirjoitetun draaman vaikka kisat itsessään ovat aitoja.
    Street Outlaw TV-sarjassa kyllä sivutaan välillä No Prep kisoja, koska moni katukisailija ajaa myös No Prep kisoja, mutta itsessään ne ovat kaksi ihan eri asiaa....ainakin näihin päiviin asti?

    Jos on tullut vasta katsottua kutosen ekojen tuotantokausien ylidramatisoituja ”Katujen kaahareita”, eikä Discoveryn Street Outlawia, laahaa v,2013-2014 tuotetut ”katujen kaaharit” valtavasti tämän hetkisen todellisen tilanteen perässä.
    Laji nykyään on kasvanut niin kilpailijamäärien kuin laitteidenkin suhteen valtavasti näistä ekojen tuotantokausien tapahtumista, joka kertoo taas tämän hetkisestä laji-imusta.
    Myös se että Discovery pysyy mukana, kertoo jatkuvasta kasvusta ja nyt on nähtävissä että kiinnostus siltä puolelta on myös No Prepin puolelle, koska aivan uusimpia jaksoja on kuvattu nimenomaan radalla ajettavista No Prep sääntöjen kisoista.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 7.11.2017
  20. GS

    GS Gearhead

    Tuossa vielä nuo No Prepin ”pitkän kaavan” säännöt ja voidaan kuitenkin ajaa esim.vain ”Street jaolla” jaolla, eli Big & Small Tire, ”Fuck Pro Mods”, jne. :

    ....."All classes will have a set of general rules that will be standard across the board. First and foremost, all vehicles (cars, bikes, sleds, etc) are required to pass a safety tech inspection with Empire Dragway prior to running their car on the track. Empire Dragway staff will ensure that your vehicle is in accordance with the safety requirements for the time your vehicle runs. Empire Dragway will have final say on the safety tech inspection.

    All drivers will be required to attend a driver's meeting on the day they are racing, in order to clarify rules and answer any questions.

    STARTING/BURNOUTS

    All classes will start with an instant green or flashlight start (even index classes). There will be no amber bulbs at all! No water burnouts will be allowed, ONLY VHT burnouts for all classes.

    STAGING

    Courtesy staging is in effect. This means both drivers need to be pre-staged (single bulb) before either driver can stage (double bulb). If a driver stages before the other driver pre-stages, the second driver should wait for the first to be backed out. If the second driver stages, they are accepting the stage and the race will continue. Deep staging is allowed.

    After both drivers are pre-staged, one driver will stage and this will start a 7-second timeout. If the other driver fails to stage within 7-seconds they will get a redlight and take an automatic loss.

    HITTING WALL/CROSSING CENTER/RED LIGHT

    A driver will be disqualified if they hit either walls; cross the center line; or get a red light for jumping, timing out, or breaking out of their index class. The first is worst rule applies, meaning that whichever car jumps, red lights, or hits a wall first will be DQ'd. The other driver will advance to the next round.

    Class Specific Rules

    THE PURGE

    $5,000 total payout

    -$4500 to winner, $500 to runner up

    -$150 buy-in

    -First round callouts OK

    -Run what you brung

    -No bike/sleds


    *Factory Street

    $1,000 total payout

    -$800 to winner, $200 to runner up

    -$50 buy-in

    *16 car minimum

    -OEM-style bolt-on’s OK

    -Hard tire or drag radials (no slicks)

    -OEM-interior required

    -Stock block with like make and manufacturer

    -Full exhaust with mufflers

    -Proof of registration and insurance

    -No AWD or 4x4


    Bike/Sled

    100% Payback

    -$50 buy-in

    -Run what you brung


    *5.80/6.0/6.50/7.0/7.50 Index

    $1,000 total payout

    -$600 to winner, $250 to runner up, $75 to 2 semi-finalist

    -$50 buy-in

    *16 car minimum

    -Two time trials allowed during designated time (must go through tech and registration first)

    -Instant green (stage/pre-stage/green), no ambers

    -No times shown on clocks

    -You can get a timeslip for your runs

    -Door cars only

    -Electronics allowed (including throttle stops)

    -Red light if you go faster than your index times

    -If both cars break out of index, the one closer to the time will advance


    Big Tire

    $15,000 total payout

    -$13,000 to winner, $1,500 to runner up, $500 to 2 semi-finalist

    -$200 buy-in

    -Door cars only

    -Must start on own power


    Small Tire

    $10,000 total payout

    -$9,000 to winner, $1,000 to runner up

    -$200 buy-in

    -Back-half cars only

    -No chassis cars

    -No wheelie bars

    -Must have stock firewall (notched for clearance OK)

    -28x10.5 non-W tires

    -275x60 Drag Radial

    -X275 Pro Radial

    -No 315 Drag Radials


    True Street

    $5,000 total payout

    -$4,500 to winner, $500 to runner up

    -$100 buy-in

    -Proof of registration and insurance

    -Complete 20-mile cruise without stopping for any reason

    -No gutted interiors (rear seat delete OK)

    -Cars must drive to and from pits under own power

    -Approved D.O.T. tires only

    -Up to 305 drag radial for wheels 18 inches and under

    -Up to 345 drag radial for wheels 19 inches and over

    -Hoosier QTP up to 28x11.5

    -M/T ET Street Radial Pro 275

    -No lexan-style windows
     
    Muokattu: 7.11.2017

Kerro tästä muillekin!