No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Se nyt on ihan sama oikeastaan mikä sun auton renkaan tw on tai millä ritsalla ajat,kunhan vaan ajat ja opettelet ajamaan drag racingia.Esimerkiksi wcsc kisoissa on hyvä mahdollisuus ja halvalla ajaa kisaa. Tämä vastaus "jusi99" :lle. Itse ajoin muutama vuos sitten wcsc street bracket luokassa 26 auton kaaviossa sijalle 5-7. Auton hinta n.500e. Katurenkailla.
     
    chevy 2 ja gremlin tykkäävät tästä.
  2. kanttiauto

    kanttiauto 2nd gear

    On se hyvä että on Corona ja kaikenmaailman sulkuja ja tapahtuman järjestämis rajoituksia niin voi kotona sitten huudella ja kirjotella mitä tahtoo....:p Eikä munkaan tarvi edes yrittää tehdä ikuisuusprojektiturbovolvoa valmiiksi, onhan se jo kymmennen vuotta vähintään huilannu että saatais oikea luokka mihin se alitehoisena ja kapeilla renkailla sopiso_O

    Eipä sentään, karvan paljon alkaa ottamaan aivoon tää kun Porin ja Vaasan porukka sekä muutama muu ansiotunut kiihdyttelyhenkilö edes yrittää (minä mukaan lukien) ylläpitää sellaista kiihdettely luokkaa mihin lähes jokaisen autolla voi halutessaan osallistua. Tästä kun ei ole kuin pari vuotta kun näitä sääntöjä näihin aikoihin hahmoteltiin kahvipöydässä Seinäjoen swapissa kahvikupposen kanssa. Säännöt oli silloin tasan samat kun nyt. Alkuun itsekkin kauhistelin et nyt se tuliterä muoviurheiluauto kaikenmaailman sutimisenestoineen sitten vie pohja tältä koko touhulta...No olin ihan v###n väärässä. Ne pari ansioitunutta ihan oikeasti kauan harrastanutta taustahenkilöä takas että se rengas tasoittaa ihan tarpeeksi KAIKKIA! Ja niin on käynyt.

    Se harvalukuinen joukko kuka True Streettiä on ajanut tietää että se on hauskaa ja edullista.
    Siitä on kuitenkin vielä matkaa tämän topikicin No Preppiin/Street Outlawiin. Käytännössä TrueStreet kuskilla taitaa olla suorituspaikasta ihan hyvä häntäluu tuntuma jos sellaiseen ratkaisuun päätyy että oikein alkaa virittää ja asentaa vaikkapa Radial Slicksit.

    Sorry, pitkä pohjustus mutta mun pointti on se että WCSC (tai Vaasalaisten/Porilaisten) järjestämissä kisoissa ei ole toistaiseksi tässä viesti ketjussa kuvailtua ja otsikossa mainittua No Prep luokkaa. True Street luokka on. True Sreet luokalle on oma topicci tuossa https://www.overdrive.fi/forum/threads/true-street-challenge.309064/

    Tuo kyseinen luokka on edelleen mukana järjestäjien suunnitelmissa ja sitä tullaan ajamaan suurimmalla todennäköisyydellä mikäli mahdollista.

    Täällä palstalla on hyvää ja asiallistakin keskustelua mutta jos saa pyytää niin pidettäis keskustelut niille kuuluvilla osastoilla, ihan vaan sekaannuksien välttämiseksi?
    Edelleenkin olen erittäin kiitollinen kaikille niille jotka kisoissa ajavat ja kisoja järjestävät. Mun kokemuksen mukaan ei pitäisi sitä tahoa joka kisat järjestää ryhtyä hämmentämään sillä että luokat menee sekaisin. Tuossa vielä kertauksena WestCoastStreetCup säännöt-->
    http://www.sunrisecruisers.com/wp/wp-content/uploads/2019/05/WCSC-Säännöt-2019.pdf

    True Street löytyy sivulta 3.

    Ja loppuun se arpaleikki, jos ja kun joku on lukenut säännöt kokonaan niin sitähän voi nokkela huomata että periaattessa tämän topicin mukaisella No Prep ajopelillähän voi ajaa jo nyt WesCoaststreetCuppia...

    Ja koska videot on kivoja niin tästä linkistä selviää että mun ikuisuusprojektiturbovolvo joskus neonvärisen 2000 luvun alussa liikkui huonosti verrattuna sen aikakauden muihin B-ryhmäläisiin mutta kivaa oli! Seuraavan kymmen vuoden aikana yritän hankkia TW300 renkulat ja tuun häviämään kaikille...(taas)


    VHA
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  4. enzo

    enzo Gearhead

    Aletaas Amerikanhommiin!

    1/8mile, autoissa jousitus ja ovet. Lisenssit ja turvavarusteet vehkeen ja kulkupuolen mukaan.
    -Eka perillä voittaa jos ladulla pysyy ja ajellaan ilman varaslähtöä, tai muuta tyhymää.

    Ilmottautuminen tulee dragracing.eu-palveluun jahkas keksimme paikat, ajat ja hinnaston.

    FHRA No-Prep Challenge säännöt.
    https://www.fhra.fi/wp-content/uploads/2021/05/NO-PREP-CHALLENGEsaannot.pdf
    ---
    ---
    Muutenkin löydät säännöt täältä: https://www.fhra.fi/drag-racing/saannot/
    ---
    ---
    Kisoja voidaan järjestää siellä, tai täällä, syystä tai toisesta ja saattaa olla ihan no-prep, tai sitten vanhoilla pesaistuilla pohjilla. Että koittakaa ajan kanssa keksiä konstit.

    Joku siivousratkaisu pitää ehken keksiä.
    -Kilpureissa saisi luvan olla kunnon kaukalot kaikkialla.

    Makuasia on, että ajetaanko NT-metodilla, ilman julkisia aikatietoja, vai ei.
    -Challengeen osallistujat saavat sen päättää.

    Siinä suunsoittajille sitten se vedonlyönnin aika.. =)
     
    Muokattu: 3.5.2021
    rallikuski ja Herje tykkäävät tästä.
  5. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Mitä kuuluu Mad Chief Racing -autoprojektille? Ei ole vähään aikaa näkynyt päivityksiä missään. On meinaan sen verran hurja projekti, että olisi kiva nähdä auto toiminnassa.
     
  6. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Samaa olen miettinyt...
     
  7. GS

    GS Gearhead

    Siellähän sitä, uutta päivitystä:

    www.facebook.com/MadChiefRacing/?fref=ts
     
    Muokattu: 20.7.2021
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  8. Rollercam

    Rollercam 1st gear

    GS:llä, alias "Mad Chiefillä" on maailman luokan kilpurirakennustaidot. Sitä kukaan täällä ei kyseenalaistane. Aikaa ja vaivaa on rakentelun sekä lajin eteen nähty melkoisesti :eek:. Thumbs up!

    Se missä GS:n suomalainen versio Outlaws, No Prep, True Prep, Glue Prep, whatever Prep, jne katuautokonseptissa minun mielestä kusee on ensinnäkin se ettei Suomessa ole kovinkaan vahvaa yksilöön kulminoituvaa henkilökulttia vastaavalla tavalla kuin jenkeissä. Paikallisessa Suomi-kulttuurissa jotenkin vain karsastetaan "fanaattista :wc: fanitusta". Ja ehkä hyvä niin ;).

    "Suurta yleisöä" kiinnostaneekin yhä enemmän vain se, että GS laittaa omat "hard earned" massinsa enempi parempi periaatteella (eli mieluiten satojatuhansia) ja vapaa-aikansa katuautorakenteluun jonka jälkeen GS tuo kilpailutapahtumakonseptinsa riittävän lähelle Minua, eli julkisten paikallisliikenneyhteyksien saavutettavuuden varrelle, ja mieluiten siten ettei Minun tarvitse edes maksaa GS:n satojatuhansia maksaneen kilpurin näkemisestä livenä yhtäkään euroa. Tässä kaikessa näkemisessä kun kuitenkin on lopulta kysymys vain Minusta Itsestäni, eikä suinkaan kilpureista saati kilpailijoista kuten "kilpurikonseptoijat" saattavat ehkä luulla.

    Ja mieluiten jos Minä voin seurata GS:n kilpurin menoa kotoa tai Minun kantakaljakapakasta käsin etänä Minun älypuhelimella, ilmaiseksi tämäkin Minulle tietenkin, niin se on aina parempi Minulle. Ja ehkä, mutta vain ehkä, Minä tämän kaiken ilmaisuuden jälkeen suon GS:n oman valtavan henkilökohtaisen lajin eteen tehdyn satsauksen jälkeen GS:lle ja muille kalliiden kilpurien omistajille sen max. 30-60 sekuntia kerran kolmessa viikossa ruutuaikaani mitä Minä jaksan kilpurin etenemistä asfalttiprepatulla suoralla tienpätkällä seurata.

    Tässä kai karrikoituna se miksi GS:n konsepti ei sittenkään ehkä tule lyömään Suomessa läpi o_O. Autonrakennustaidoista tulevat kiihdytyskonseptit eivät kuitenkaan Suomessa tule jäämään kiinni. Sekin on yhtä varma juttu.
     
    GS tykkää tästä.
  9. GS

    GS Gearhead

    Pointtihan on siinä että maailma on vain muuttunut niistä Drag Racingin 80-90-luvun kulta-ajoista ja tätä ei ole kovin laajalti ymmärretty suomessa.
    Jenkeissä se n.10-vuotta sitten ymmärrettiin...tai sanotaan että riittävän suuri määrä ihmisiä ruudun molemmin puolin sen ymmärsi ja laji sai kokonaan ihan uuden nosteen ja näkyvyyden. Niin "genrenä", kuin ihan kilpailijoiden näkökulmasta.
    Itse olin nassepoikana jo 70-luvulla Härmälässä ja Räyskälässä seuraamassa kapinoita, joka tuolloin oli parasta mitä voi housut jalassa tehdä.
    Sen jälkeen lajia on tullut seurattua tiukastikkin käytännössä koko sen elinkaaren näihin päiviin asti.
    Tiedä sitten onko lajia tullut seurattua liikaa vai liian vähän, mutta ainoa nykyisin jonkinlaista kotimaassa mielenkiintoa herättävä asia on nitrokisat.
    Käytännössä koko oma mielenkiinto ja intohimo lajiin siirtyi jo 10-vuotta sitten jenkkilän No Prep skaboihin, koska jo tuolloin heti syttyi todella "väräyttävä" ahaa-elämys siitä mikä mättää että mikään muu ei enään kiinnosta.

    Tajuttiin että tässä on se tulevaisuus millä ennemmin tai myöhemmin laji nousee myös täällä, eikä kyse todellakaan ole siitä minkälaisella alustalla ajetaan. Kyse on jostain ihan muusta ja mikäli muutosvastasuus täällä tämän kehityksen estää nyt, se on ihan ok, meidän puolesta.
    Sen verran varmoja oltiin lajin tulevaisuudesta täälläkin, että päätettiin perustaa kolmen auton tiimi ja lyödä kaikki omat ja kaikki oma aika täysin puhtaalle pöydälle, vaikka 90-luvulla oli vannottu että ei enään ikinä.
    Tässä viimeisen 2-vuoden aikana on kaikkien meidän tiimiläisten yksityispuolella sattunut ja tapahtunut varmasti enemmän kuin koskaan sitä ennen ja pieni priorisointi rahan ja ajankäytön suhteen on ollut ihan paikallaan. Starttikuopissa kuitenkin ollaan ja niin autot kuin kaikki infra alkaa olemaan siinä pisteessä että "loppurypistystä" vaille ollaan lähtökuopissa.
    Tämä monsterinhan piti tulla v,.-2020 Helsinkiin ja Tampereelle rullaavana kaiken kansan pällisteltäväksi, mutta korona niittasi nämä haaveet ja ennen kaikkea kiireiset viimeiset viikot ennen näyttelyä.
    No, projekti valmistuu ja toteutuu jos ukoissa henki pihisee, mutta katsotaan sitten mitä ja missä ajetaan. Ennen kaikkea näemme sen miten se alkaa somessa näkymään?
     
    Rollercam tykkää tästä.
  10. Rollercam

    Rollercam 1st gear

    MINÄ :D, eli SUURI YLEISÖ :D, haluan ensinnäkin viihtymiseeni helppoutta. Älypuhelimeni on siihen tarkoitukseen erittäin hyvä ja terve alku.

    Minun, eli Suuren Yleisön, ruutuajasta sekä audiovisuaalisesta huomiosta taistelee :poff: samanaikaisesti Minun eli Suuren Yleisön viihdyttämiseksi mm.

    NHL, NFL, AFL, NBA, MLB, MMA, WWE, WRC, F1, IFBB, EFL, UEL, UCL, FIS, ITF, CHL, EPL, DFL, KHL, WA, XXX :odeek: ja tietenkin KANSAINVÄLINEN KUVIOKELLUNTA jolle en tosin lyhennettä löytänyt.​

    Minä, eli Suuri Yleisö, en luonnollisestikaan halua nykyaikaan kuuluvan tavan mukaisesti enää maksaa yhtään rahaa em. lyhenteille minun viihdyttämisestä vaan kaiken viihtymisen täytyy olla minulle täysin ilmaista. Tämä siksi, koska tarjoanhan kyseisille urheilulyhenteille vastineeksi ja vaivanpalkaksi jotain vissiinkin rahaakin arvokkaampaa, nimittäin henkilökohtaista rajoitettua huomiotani eli :cool: ruutuaikaani.

    Mitä Minulle, eli Suurelle Yleisölle tarjottava No Prep, True Prep, Glue Prep tai whatever Prep aikoo tehdä voittaakseen keskenään Minusta, eli Suuresta Yleisöstä kilpailevat :argue: em. urheilulyhenteet jotta viitsisin suoda edes pienen hetken suoraa asfaltinpätkää päristäville hiilivetymaanikoille enkä jollekulle muulle Minua, eli Suurta Yleisöä viihdyttävälle urheiluviihdetuotanto-organisaatiolle o_O?

    Ja siis korostetaan nyt vielä lopuksi, että kaikki urheiluviihtyminen joka tuotetaan ja tuotteistetaan täytyy olla Minulle, eli Suurelle Yleisölle, täysin ilmaista. Artisti maksaa :wc:, Suuri Yleisö eli Minä en.
     
    Muokattu: 17.10.2021 klo 22:34
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Suuri yleisö maksaa jos sillä on kiinnostusta kyseistä tuotetta kohtaan, ja riippuen suuren yleisön määrästä, selviää onko se taloudellisesti kannattavaa toimintaa, jos lähtökohtaisesti ei ole tarkoitus omasta perseestä maksaa kaikkea.
     
    Lowry tykkää tästä.
  12. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Mulle tulee maksukanavia ja valitettavasti nyt ei ole pitkään aikaan tullut mitään DR:ää sivuavaa. Big Chief, Farmtruck ja kumppanit olivat mielenkiintoisin formaatti silloin kun sitä tuli. Ilmatteeksi ei päässyt katsomaan vaan piti niistä kanavista maksaa. Hyvin tuotetusta materiaalista maksankin ihan mielellään.

    No, nyt kun itse ajetaan pikkuvahvaa Vetteä ei mikään tule ilmaiseksi vaikka ollaan osaltamme sisällöntuottaja katuautotapahtumiin. En usko, että me lähdetään 7s aikaa jahtaamaan missään vaiheessa ja siten jäädään ulos uljaimmista kuvioista; 8.5s runkoraja riittänee meille. Kaikki kunnia niille ketkä viitsii investoida tähän upeaan lajiin aikaa, rahaa ja osaamista.

    Tällä hetkellä kun lukee vaikka Amerikan Rautaa tai V8:a ei siellä kovinkaan montaa riviä löydy kirjoitettua tekstiä sarjoista johon me osallistuttiin (Blacklist ja Panox Shootout). Netissä on mitä on. Ei siis kummoista hypetystä mutta kyllä siellä katsoajia (ja osallistujia) oli varsin hyvin.

    Saapas nähdä mitä tulee ajettua ensi kesänä ja vieläkö Malmilla ajetaan. Keskustelua herättävä kasimaili avaa minusta mahdollisuuden tutkailla uusia suorituspaikkoja. Ehkäpä Malmille löytyy jostakin yllättäävän hyvä korvaaja.
     
  13. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Eikös Malmoilla ajeta vielä seuraavat 10 vuotta , jos ei elokapinalliset istu radalle. Ja sitä varten on radan siivous ryhmä ja koneet , puhdistavat radan ylimääräisestä.
     
    three hundred tykkää tästä.
  14. Rollercam

    Rollercam 1st gear

    Katse keskustelussa seuraavaksi myös siihen kuinka rahavirrat tulee kanavoitumaan eri taskuista toisiin uudessa "katsojaystävällisessä" tulevaisuudessa urheiluviihdesisällöntuottajan sekä Minun, eli Suuren Yleisön näkökulmasta:

    Joskus "ennen vanhaan" muttei kuitenkaan niinä aikoina jotka eivät koskaan edes olleetkaan lopulta kovin hyviä :odeek::

    "Gold is the only real money (legal tender)."

    Yhdysvallat vuonna 1971 :eek::

    "Dollar printing-machine paper (money) is as good as gold, and for now on this nice printed paper of ours is the only real money (legal tender)."

    Japsikeksintö vuonna 2009 :rolleyes::

    "Bitcoin is as good as nicely printed paper money, and should now be considered to be as good as real money (legal tender)."

    Tulevaisuus :cool::

    "My screen time to You is the only real money (legal tender)."

    Tulevaisuudessa Minun, eli Suuren Yleisön, lajille antama ruutuaika on täysin käypää ansaittua valuuttaa eli rahaa, mutta ei suinkaan sisällöntuottajalle (ehei!) vaan Minulle eli Suurelle Yleisölle.

    Esiintyvät urheiluartistit, urheilulyhenneliitostaan riippumatta, tulevat siis maksamaan omasta pussistaan kaikki lajisuoritteeseensa liittyvät kulut kun taas Minä, eli Suuri Yleisö nettoan tästä itselleni sillä, että ylipäänsä suon armollisuudessani jollekin Minua viihdyttävälle lajisuoritteelle arvokasta ruutuaikaani katsomalla kyseisiä urheilulyhenneurheilusuoritteita älypuhelimestani.

    Tässä on lyhyesti kuvattuna se kuinka raadolliseksi eri viihdesisältötuottajien välinen kilpailu älypuhelinten "screen timesta" tulee vastaisuudessa menemään o_O. Artisti eli viihdesisällöntuottaja on siis se joka tulevaisuudessa maksaa viulut kun taas he nettoavat jotka katsovat tuotettuja viihdesuoritteita eri genreissään älypuhelimistaan.
     
    Muokattu: 17.10.2021 klo 22:59

Kerro tästä muillekin!