No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No siinäpä on tavotetta ajaa edes sama aika kuin vakiona. Ei muuten ole kovin helppoa sekään. Käy nyt hyvä mies ajamassa sitä varttia ens kesänä niin tiedät miten hauskaa ja haastavaa hommaa se on.
     
  2. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    ??? Tosiaan, eihän siinä ollut voimassa oleva katsastus vaatimuksena. Katsiin ei ole hinkua kun ei ole tarvetta ajella kadulla. Kerran tai kaksi voisi ensi kesänä käydä Motoparkissa tai Kauhavalla. Pidetään radalle.com mielessä.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse en edes ymmärrä miksi FHRA antoi periksi Tukesille, että ajetaan 1/8 lentokentillä. Muutama onnettomuus on sattunut, mutta nekin Kiikalassa kun porukka ei ole tajunnut missä on maali ja vetänyt lappulattiassa suoran päähän saakka. Ja nämäkin loppu kun maalit merkittiin selvästi.
    Jos Tukesia noin pelottaa homma, niin olisi sit tehty, että alle 10.90s ajaa 1/8 ja me ruput saataisiin kokea vauhdin hurmaa vartilla.
    Jokin tässä ei vaan täsmää.
    Kai kohta ympäriämpäri radoillekin tulee 100kmh rajotukset...
     
  4. Herje

    Herje Gearhead

    Joko siirtyminen 1/8 tai ei ollenkaan.
    Ja edelleen Kauhava ja Motopark saa vetää täyttä matkaa.
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja edelleen miksi maksaa vitusti 1/4, olenko jotenkin idiootti kun en suostu maksamaan 2022 1/4 älyttömiä tai ajamaan 1/8 kun saman kokee moottoritien rampilla...
    Ymmärrän täysin kisakuskit yms... heillä on rajat ja säännöt, mutta me pörpör kuskit..
     
  6. 383

    383 Gearhead

    Vesivehmaa !!!
     
  7. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Mites pitkä on jarrutus matka siinä motarin rampissa:oops:?jos ei satu pääseen siihen muun liikenteen sekaan:(!
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ehkä oikeampi laji olis ne mailiajot jos pelkkä loppunopeus kiihottaa.
    Vai ajetaanko niitä enää ollenkaan?

    Halpaa kaljaa hakemaan laivalla saksaan ja hinkuttaa motaria nappi pohjassa kyllästymiseen asti? Tai sit vaan tempasee huiput "mexicossa"!
     
  9. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Mitähän on ollut lopparit rampin päässä yleensä?
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    120km/h tasan.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei voi tietää. Kokeillessa nopeusmittari sekoaa jossakin 180-200 tienoilla.
     
  12. 1320

    1320 Gearhead

    Testipäiväthän on yleensä maksanut muistaakseni satasen luokkaa. Ei ole paha hinta kun pääsee liimaradalle ajamaan hyvissä olosuhteissa, ja monesti noilla testipäivillä on saanut ajaa just niin paljon kuin ehtii ja jaksaa.

    Lähtöjähän 1/8 Mile juttuihin voi mennä treenaamaan, mut omaa aikaa siellä on aika turha ajella eikä katsomaankaan taida jaksaa lähteä vaikka eihän tästä Malmille oo kuin pari kilsaa.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  13. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Katsomoalue yleensä on just se 200 ekaa metriä…… ei sit oo juurikaan eroa katsomiselle onko 1/4 vai 1/8 ja usein vielä levitetään katsomoaluetta kauemmas radasta missä ei oo kaiteita..
     
  14. 1320

    1320 Gearhead

    Tiedän kyllä, onhan noissa pikkupojasta asti tullut käytyä...
    Se on vaan kun toi puolen matkan ajaminen ei kiinnosta yhtään, niin eipä siitä oikein katsojanakaan saa mitään irti, koska todella olennainen osa katsomistahan on se, että mitä mikäkin auto kulkee. Eikä noista 1/8 ajoista oikein ole mitään käsitystä vaikka kerran olen 1/8 Mile kisankin Kalajoella ajanut. Toki kyllähän senkin oppii ajan kanssa, mut nyt vaan tuntuu siltä ettei kiinnosta pahemmin katsomoonkaan mennä.

    No, eihän noi tapahtumat yhtä katsojaa kaipaa. Tällä foorumilla näkyy olevan noita 1/8 Mile intoilijoita iso kasa, eikä siinä mitään. Mut on mielenkiintoista nähdä miten paljon vähemmän on katsojia ja kuskeja tuolla radanvarressa ensikesänä. Sen mitä olen naamatusten tässä parin viimeviikon aikana muiden harrastajien kanssa jutellut, niin aika moni on sitä mieltä ollut ettei välttämättä tuu lähdettyä kovinkaan innokkaasti paikalle...

    Toivottavasti porukkaa riittää ja FHRA saa rahaa kassaan siitä huolimatta.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siis tämähän on ollut ihan luksusta (tänä vuonna) kun on ollut neljä (hyvin) järjestettyä tapahtumaa Malmin entisellä kansainvälisellä lentokentällä. Ajokeliä piisasi ja ajaa sai likipitäen nonstoppina. Olkoon nyt sitten 1/8 maili, kun niin on päätetty. Parempi se kuin jotta tapahtuma olisi kokonaan ohi.
     
  16. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Toi testipäivän hinta tais olla kilpailijoilta 100e ja ei kisaan osaltuvalta 150e! jos oikein muista korjatkaa jos oon pahasti hinnoissa pihalla:(.
     
  17. Herje

    Herje Gearhead

    Preppaamattomana radalle.com noin 50€.
    Ei pitäs olla liian kallista.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Onks se vitusti? Ehkä toi suhteellisuudentaju vähän sutii itellä ku kattelee noit autoon hankittavien osien hintoja, mut ei mun mielestä 100 tai edes 150 0le paljon päivästä "ammattiolosuhteissa". Hyvin kohtuullista ku ajattelee menneen kesänkin kilpailun osallistumimaksuja. Samanlaisista lämisköistä nekin yleensä tulee.

    Rajat, aatimukset ja säännöt on olleet nois ajohommissa aina, ihan ensimmäisestä Hangon kisasta lähtien. Ne on jopa joiltain osilta löystynyt "hitaampien" autojen kohdalla. Mut kulun mukaan ne ovat aina menneet, autot vaan ovat nykyään niin paljon nopeampia. Turvakaariraja on nykyään 11.5 sekuntia ja parhaimmillan saa ajaa 9.51 ilman minkäänlaista kaarta. Aiemmin turvakaariraja oli ehdoton 12.5, ja turvakehikon 11.0. Nyt saa ihan normivehkeelläkin tietyin edellytyksin vetää 10.0 asti pelkällä kaarella.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    No en tiedä, mutta minusta 100-150€ on vitusti. Ehkä olen vain köyhä, mutta jos vertaa vanhoihin V8 päiviin, niin onhan toi törkeä hinta.
     
  20. GBS

    GBS 2nd gear

    Kuulostaa siltä et saa neppailla non stoppina ihan kaikissa tapahtumissa ens kesänä kun osa jää pois.
    Ja maksoin mielelläni Fhra jäsenmaksun sekä tilasin kausikortin.
     
    Muokattu: 27.11.2021
    Herje ja three hundred tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!