Noise killer jne..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja BowTie81, 30.5.2003.

  1. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Onko kukaan kokeillu em. tai muita vastaavia aineita? Kävin joku aika sitten eräässä ruostesuojaamossa ja heilläkin oli nyt äänieristyskäsittely valikoimassa. Aine on kuulemma suht kallista mutta hyvää. Tuli mieleen että uusissa autoissa kun rengasäänet on ne pahimmat niin jos tuollaista ruiskuttelisi muovisten sisälokarien pintaan niin auttaiskohan paljo niihin renkaiden aiheuttamiin ääniin, vai kantautuuko ne tukivarsien ym osien kautta runkoon?
    Saakohan näitä äänieristysaineita spraypurkeissa mistään?
    Tietysti niihin sisälokareihin voisi kiinnittää jotain itsekiinnittyvää mattoa, bitumi tai vaahtomuovi, kun ei haittaa vaikka kerää kosteutta muivisissa lokareissa. Mikä on fiksuin ratkasu ja miten muut ovat tämän toteuttaneet?
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä oon käsittäny, että toi uretaanimössö 19mk/litra on ihan yhtä hyvä tuote.
    Konepellin pohja, katto ja tulipelti ja sit tavaratilan pohja ja takalokarit on hyvä vaimentaa jollain.
     
  3. ford scorpio

    ford scorpio 1st gear

    Hmm...ei kain tarkoiteta sitä rakennus uretaanii mitä esim ovien karmiin laitetaan??
    Kun itelle heräs kysymys että sehän jos pääsee vettyy se pitää hyvin kosteuden sisäänkin ja mitä sitten pellille käy alla??
    ööh että tällästä tyhmää nyt pohdin..noh ensviikolla pääseekin jo lomille ja aivot vapaalle..
     
  4. Lassi

    Lassi Gearhead

    Mulla on tässä vieressä purkki jotakin bitumipohjaista alusta/lokari massaa.Tämän pitäs toimia kulma ihan hyvin kuan kerkeis kokeilemaan.

    Siis toimii alustan suojana ja äänien vaimentajana.
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eikun semmoista uretaani-kiveniskumassaa.
     
  6. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Joo, mutta noise killer autohifi piireistä on eri tavaraa, ainaki pitäis olla, tehokkaampaa ku alustamassa. Ja mitä uretaanivaahtoon tulee, niin sitä saa myös umpisolusta, eli vesi ei imeydy siihen, sellasella joskus kuvittelin täyttäväni kynnyskotelot, mutta eipä ole vielä tullu tehtyä. Jollan kellunta tilat tosin tuli täytettyä sillä..
     
  7. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Mun yhellä kaverilla laitettiin takavuosina tota killeri-mönjää jako koteloon ja rakoon. Loppu tulos oli että se joutuu myidä sen auton ku rupes ruostumaan nii pirusti joka paikasta (eikä ollu kuulemma eka tapaus täs maas). En kyllä suosittelis laitaa tuollaista autooni. Ruisku massa ajaa varmasti saman asian ja on palijo halvempaa. Itte laitoon sitä ruisku massaa mersuhu ku kans värkkäsin ennen nuatten hifi värkkien kaas.
     
  8. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Joo, ruostesuojaamossakin sanottiin että sen päälle kyllä kandee laittaa massat. Mutta mä olin ajatellu että ruiskuttais vain niihin muovisiin sisälokareihin, silloinhan ei ruostu mikään. Rengasäänet kun on niin vallitsevat. Toinen ajatus oli se bitumi tai huopamatto kiinni niihin muovilokareihin, oliskohan siinä mitään järkee?
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Bitumimatto konepeltiin vois toimia ainakin. Ja varmaan lokareihinkin.
     
  10. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Motonetissä näin sellasta bitumimattoa missä oli liimapinta ja huopaa välissä. Se olis ehkä aika kova sana muovilokareissa? Voisi ainakin rengasäänet muuttua sävyltään tummemmiks.
     
  11. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Äänieristysasiasta on ennenkin keskusteltu.
    Eräs matskuja myyvä paikka on http://www.noisetek.fi/

    Jotenkin tuntuu, että tuning puolella olisi asiantuntemusta näihin touhuihin (stereohommat kun on aika tärkeä osa suuntausta).
     
  12. 67

    67 1st gear

    mulla oli joskus muinoin,v***umaisen laho c.kadetti jonka pohjaan vedin(sisä ja ulkopuolelle)tajuttoman kerroksen kuivan pinnan jättävää alusta massaa.tuli erittäin hiljainen.
     
  13. Mosse

    Mosse Gearhead

    Laitoin Mussen sisäkattoon semmosen Motonetin mustalla kalvolla olevan pehmeän vaimennusa maton... Se perkele ei oo siellä katossa pysynyt, vaikka auto on seissyt sen jälkeen vaan tallissa pari kuukautta.. hyvältä tosin näyttäis, jos pysyis... Liima jää kattoon, mutta lähtee siitä superlonista irti... Millähän näitä kannattas liimailla???

    Toi noisekilleri on käsittääkseni vesiliukoista?, Eli ei käryä sillai kun alusta massat, mutta kyllä alustamassa muuten vaimenta yhtä hyvin metelin.
     
  14. Mosse

    Mosse Gearhead

    Joo .. lisäys edelliseen, eli bostikkia kun laitto siveltimellä molempiin pintoihin, niin nyt näyttää pysyvän... :smile:
     
  15. jaketin

    jaketin Gearhead

    muuten,

    kukas myy tuota noise killer mustaa täällä stadin alueella??
     
  16. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    Ainaskin Tampereella oli ihan Motonetissa :D Luulis että siellä pääkaupunki seudulla löytyis kanssa :D
     
  17. jaketin

    jaketin Gearhead

    kuulemma tuo motonetin noise killer ei ole sitä samaa mitä on alkuperäinen noise killer :eek:
     
  18. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    Jaa, empäs ole tuommosta tullu edes ajatelleeksikaan :eek: Oon pitänyt tuota samana tököttinä, mutta aina kuulee ja oppii uutta :odroll:
     
  19. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Tietääkseni parasta äänenvaimennusmattoa on Dynamat Xtreme. Ja se on myöskin parempaa kuin mitkään ruiskutettavat vaimennustuotteet. Ne yleensäkin häviää matoille mutta onhan niillä omat käyttökohteensa, esim. jos on kovin hankalan muotoinen pinta.

    Annoitko sitten kuivua hetken ennenkuin läimäsit vastakkain?
     
  20. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Kuule Jaketin, taidat ratkoa ongelmaa aivan väärästä päästä.
    Otat vaan yhdet vaimentajat putkista pois etkä enää kaipaa mitään killereitä. :rotfl:

    Mutta asiaan. Minkä näköistä tavaraa Motonetti myy NoiseKillerinä? Kuukkelilla löytyi äkkiä tämmöinen musta tavara: ttp://wwwold.sealco.fi/noisekiller.htm
    Minua hifistyneemmät yksilöt ovat puhuneet joskus sinisestä ja keltaisesta Noisekilleristä eli varmaankin eri tavarasta kun tuo musta eli varmaankin löytyy eri aineita.
    Kuulemma useampi vuosi sitten Hifi-lehti testasi 200-luvun alussa (?) ko. mönjän luultavasti "sininen versio") ja suosittteli massan päälle maalia että se kestäisi.

    Mitä aineta ikinä käytätkin, muista suojata pellit ensin. Olen tässä poistellut pikkiksen hytin lattiasta 60-luvun bitumimattoa. Se lähtee rapsuttamalla muruina näppärästi pois lattiapellin kera. On tainnut kerätä kosteutta väliin kun on ruostunut sisältä ulos päin, ei ole auttanut edes moottorin pohjaan levittämä ruostesuojaöljy.
     

Kerro tästä muillekin!