nokan valinta 350 cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HT, 28.4.2012.

  1. HT

    HT Gearhead

    Kokoonpano seuraavanlainen:

    350 cid
    600 vac
    Edel PRM imusarja
    Edel E-street
    n. 9,5 puristukset
    Shortyt

    TH700R4
    stall 2400

    Perä
    3,73

    Auton paino kuskeineen n. 1800 kg

    Kaivattavat ominaisuudet:
    Riittävästi alipainetta tyhjäkäynnille että laitteet toimii.
    Mukava tyhjäkäynti.
    Päästöistä pitää päästä läpi, vuosimalli -84
    Pitäs toimia parhaiten alueella 1500-5500, redline 6000.
    Pääsäntöisesti cruisaillaan leppoisasti, kerran kesässä vartilla, race-henkeä löytyy myös.

    Itse olen pähkinyt lunatin voodoo sarjan nokkien 256 ja 262 välillä, laahurinokat kyseessä. Tarkemmat specsit tässä:
    256: 213/219 0,454/0,468 112
    262: 219/227 0,468/0,489 112

    Enemmän tuntuisi tuo 262 sopivalta.

    Mielipiteitä? Muita ehdotuksia?
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ehdotuksenani vois olla Compin XE274. Siinä oikeet asteet 230/236 ja sillä ainakin on tuon ikäisiä katsastettu, on hieman reippaampi kuin omat ehdotuksesi, ja siten tuottaa paremman tehon ja 9,5:1 puristukset tukee sitä hyvin. Osuu myös aika hyvin tohon tehoalueeseen mitä ajattelit, noi miedommat jää sen alle.....
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Tästä ei ole kuin viikon päivät kun tiedustelin US-Partsin Anssilta Comp Cams xe 262 nokan sopivuutta noiden E-Street kansien kanssa.

    Mua kiinnosti olisivatko jouset em.kansissa sopivat tolle nokalle ja catalookeja hetken plarattuaan Anssi sanoi että hyvin sopivat keskenään.

    On vaan tehnyt mieli ostaa noi kannet ja toi nokkahan mulla jo on.

    Sitä en tiedä sopiiko toi XE 262 muilta arvoiltaan sun comboon,kertokoot viisaammat.
     
  4. HT

    HT Gearhead

    Kyllä sanosin että 274 on liian kova nokka vaatimuksiini. Monissa dynotuksissa sillä saatu max teho +6000 rpm.

    Compin XE262 on lähes sama kuin lunatin 262. Lunatilla pikkaisen enemmän asteita ja nostoa.

    Lunati 219/227 0,468/0,489 vs. Comp 218/224 0,462/0,469

    Muutamissa testeissä voodoo sarjan nokilla saatu paremmat tehot ja väännöt kuin xe-sarjan nokilla. Lisäksi xe-nokat ilmeisesti pitää pahaa metakkaa, siis venttiilikoneiston ääntä, lunatilla tätä ominaisuutta ei pitäisi olla.

    Super Chevyn Danger Mouse juttu on hyvä tarina 350 virittämisestä. Kokeilevat siinä todella monia erilaisia palikoita koneeseen ja aina dynolla katotaan miten vaikutaa.
     
  5. hlappis

    hlappis Gearhead

    itse väsäsin tälläisen:
    -350cid
    -rutut n.9.5
    -comp xe274 nokka
    -torker II ykstasoimari
    -flattop männät,vakio alakerta.
    -650dp holley
    -peltisarjat
    -e-streetin kannet koskemattomana,64cc palotiloilla.
    th-350 rempattu.
    turbiini n.2000-2500rpm ja lukollinen 3.73 perä
    käy tyhjää 700-800rpm nätisti röhisten ja helppo ajaa.
    tosin pieni aasin potku käy tuolla 3500rpm jälkeen ja 295:set kumit rupee lyömää tyhjää aika helposti.
    ainakin tästä combosta tuli kiva kruisailu/hauska motti.
     
  6. Turnn

    Turnn Gearhead

    Laitoin tuon nokan E-streetien kaveriksi 350:een.Sais vaan käyntiin..... :lol:
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Vähän vappujuttua,sillä kävin olin muutama viikko lomalla Teneriffalla(Hotelli California).Tullessani Teneriffalle,tajusin että olin tehnyt ison virheen,koska mitä tekisin viikon.....jaksaisinko kuunnella mölyävia brittejä?

    Kadun toisella puolella oli paikallinen rautakauppa,ja se oli puolet pelastuksestani;jokaikinen nippula ja nappula tuli tutkittua tarkasti.

    Otin onneksi mukaan jenkkiauto näyttelystä ostamani kirjan.Se käsittelee pikkulohko Chevyn kansia(Chevy Small Block Cylinder Heads sa design 125),se tuli tutkittua tarkasti

    Taitaa olla niin,että nämä E-Street kannet ovat identtiset RPM kansien,miinus jotain CNC koneistuksia.Joka tapauksessa nämä pienet 170 cc imukanat ovat ilmeisen hyvät katukäyttöön.

    Kirjan loppupuolella oli RPM kannet esimerkkikoneessa (355) nokka Comp Cams dual energy 278,9,2:1 puristuksia.

    Joku uskoo,joku ei mutta voimaa luvattiin 424hp/434 ft-lbs.
     
  8. HT

    HT Gearhead

    Joko sait?
     
  9. Turnn

    Turnn Gearhead

    Juu.Oli vaan sytytys liian myöhäsellä.
    Pitäs käydä kokeilemassa vaikkei leimassa olekaan että oliko väärä nokka syy camaron huonoon kulkuun. Noin 8 sek 0-100km/h. Jossain mättää....?
    Mullon aika samanlainen kombo kun sulla.Minkälaisiin aikoihin oot vartilla päässyt?
     
  10. HT

    HT Gearhead

    Tekeillä vasta. Kerro miten pelaa kun käyt ajelulla.
    - miten vääntää
    - tehoalue
    - tyhjäkäynti
    - minne asti kiekuu
    - yms.
     
  11. tapio

    tapio Gearhead

    XE262 on mahdottoman hyvä nokka katupeliin! Voimaa ja vääntöä piisaa mukavasti ja sillä on todella mukava cruisailla.

    Hyvän valinnan teit.
     
  12. HT

    HT Gearhead

    Onko omassa koneessa? Kerro tarkemmin.
     
  13. jos laahuri nokkaa ajattelet, niin lunatin 60103 voodoo, olis aika mukava tohon moottoriin. Nokan valinnassa ei kannata ahnehtia, tai saa vaan pommikoneen lailla käyvän moottorin, josta on teho ja vääntö hukassa.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Mitä tarkoitat Asseri ahnehtimisella nokan kanssa?
    Onko se sitä,että on liikaa asteita vai nokkakulma on liian tiukka?

    Edelleen osittain hebreaa nämä asiat,mielipiteitä kuunnellaan.
     
  15. HT

    HT Gearhead

    Siksi juuri etten ahnehtisi liikaa, oli mielessä tuo 60102 nokka. :D
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Voisko ajatella että ahnehtii liikaa kansien kanssa,eikä niinkään nokan kanssa?Isot imukanavat varmaan teurastaa alaväännön.

    Varmaan hyvänä esimerkkinä voisi olla 70 LS6 isoreikäset kannet.Onko ne hyvät muualla kuin kovilla kierroksilla kilparadalla?
     
  17. Caideman

    Caideman 1st gear

    Itsellä on L05 vakio alakerta, Trick-Flown 23 - 175 pienipalotilaiset alukannet, Compin XE269 nokka .490/.503 nostolla, performerin imari, 600cfm holley ja peruspukinsarvet. Kokonaispuristukset jotain 10,5:1.

    Vaikuttais näin 160 ajetun mailin jälkeen ihan mukavalta kokoonpanolta. Alavääntöä löytyy, samoin kierrosherkkyyttä. Vetoja tuntuu olevan, mutta en oo juuri viitsinyt huudattaa remontin jälkeen. Kone käykin vielä kohtuu mukavasti, ei ravistele liikoja ja tyhjäkäynti pystyy melko asiallisena.
     
  18. Turnn

    Turnn Gearhead

    varovaiset kokeilut hiljasen teollisuusalueen suoralla. Vähän prötäs kun löi kaasun pohjaan,silti 0-100km/h parani noin sekunnilla. Lisää tuottoa kiihytyspumpulle! (Edelbrock 1405)
    Muutaman vedon jälkeen alkoi ongelmat,ventiilikopasta alkoi kuulumaan kilistys ja jarrut veti ilmaa jostain.Hiljokseen tallille. Onneks näyttäis että yks ventiilin säätömutteri oli vaan päässy aukeemaan itsekseen,lekaa mutterille :lol: ja kiinni.Ei siinä tallissa kaasutellessa "uudella" mutterilla enää kilissyt.koputtaa puuta.
     
  19. tabs

    tabs Gearhead

    Hyvä että edel pelittää, säädä tyhjäkäynti seoksia vähän rikkaammalle. Autto mulla siihen liikkeelle lähtöön, ei prötänny ollenkaan.

    T:Tapsa
     

Kerro tästä muillekin!