nokka -akseli hajalla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jiiz, 8.12.2001.

  1. jiiz

    jiiz Gearhead

    Moi,

    Neuvokaas sen verran että mistä tunnistaa hajonneen nokka -akselin siis ilman että sen nykäsee pois koneesta. Alkaa olemaan ainoa vaihtoehto 305:n käyntiongelmissa tämä nokka -akselin pärähtäminen. Kulutus kasvaa koko ajan aluksi 12, sitten 13.5 -> 15 > 17 ja nyt kaiken kruununa yli 20 l/100 km. (reitti on aina sama ja bensakin samalta ketjulta), lisäksi käynti on heikkoa, päästöissä ongelmia, nykimistä ja käynnistys jo pikkupakkasilla vaikeeta.

    Ja vielä pieni lisäys, öljy on alkanut tummenemaan varsin paljon (vaihtovälin puolessa välissä), ennen öljy pysyi melko kirkkaana koko vaihtovälin.

    Niin, sopiiko nämä oireet hajonneeseen nokkaan?

    Jos oireet sopii niin ehdottakaa sopivaa korvausnokkaa tommoseen työmatka -autoon.

    Kiitos jälleen korvaamattomista kommenteista,
    jiiz

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jiiz 2001-12-09 00:41 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jiiz 2001-12-09 06:50 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    ota venttilikopat pois ja mittaa keinuvivun liike kaikista sylintereistä vertaa vipujen liikkeitä toisiin sylintereihin...jos nokan karkaisu pettää se kuluu varsin nopeasti ...eli ero pitäisi löytyä aika selvästi... jos vaihdat nokan,nostajat ovat myös varmasti vaihdettavien listalla
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jos öljyt tummuu myös tulisi mieleen että alkaako kone olla valmis eli harva? Ohivuotomittaus kertoisi aika paljon.
     
  4. Cammer

    Cammer 1st gear

    Mitenkäs kova homma ohivuotomittaus on tehdä ja missä kyseisiä toimenpiteitä ylipäätänsä tehdään?
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Helppo homma, mäntä yläkuolokohtaan ja mittarin kautta painetta pyttyyn, kasikoneessa siis kahdeksan kertaa.
    Tulppien irroituksineen ehkä tunnin homma?
     
  6. jiiz

    jiiz Gearhead

    Sydämestäni toivon ettei kone ole alkanut väljähtämään koska ostin sen 'rempattuna' ja kilometrejä on tullut vehkeelle n. 15 000, öljyt yms. on vaihdettu uskonnollisesti.

    Eräs tuttu arveli nokan sisäänajon epäonnistuneen ja yhden pytyn olevan pois pelistä. Varsinkin kun kuumanakin kone tupruttaa rutkasti harmaata savua. No, joululomalla vaihtuu nokka ja katsotaan miten on.
     
  7. Micky

    Micky Gearhead

    Vie se jollekin paikalliselle 8 gurulle pitäs osat hommat...melkei joka kyläs semmone o tähä mennes ollu!!!
     
  8. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Joo ohivuoto ja puristukset ois hyvä mitata. Ja mee vaikka johonki amiksee kattomaan, ellei oo omii vehkeit eikä paljoa rahaa.
     
  9. Jexa

    Jexa 1st gear

    nokka

    Nokka on linnuilla sarveistupen peittämistä pidentyneistä ylä- ja alaleuanluista syntynyt muodostuma. Tohon aiheeseen muuten löytyi yks ihan mielenkiintoinen linkki. Oli ihan mielenkiintoista myös, mitä Wikipediassa on asiasta kirjoitettu:) http://fi.wikipedium.org/wiki/Nokka
     
  10. jublomb

    jublomb 1st gear

    Re: nokka

    :odroll: :odroll: juu...,koitahan pärjäillä
     

Kerro tästä muillekin!