Nokka-akselin sisäänajo ja ARPin pultit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 15.3.2013.

  1. kotr

    kotr 3rd gear


    näin oon tehny ja aijon tehä nytki.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Kannenpulteiksi tuli kans nuo arpin pultit,niin vaativatko jälkikirimistä? pahveina felpron perus läpykät.
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Eikö lue ohjeissa?Mulla on ARP:n studit lohkossa/kansissa ja jälkikiristän ne varmasti,taitaa olla ihan suositeltavaa.Jälkikiristäsin vaikka ne ois naapurin penan pultit,eihän siinä mitään häviä.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Se jökikiristys ei ole riippuvainen pulteista vaan pahveista. Nykyään taitaa jälkikiristystä vaativat pahvit olla aika harvassa. En oo ikinä jälkikiristänyt.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ohops,olin siinä uskossa että se on enemmänkin pulttien yms. elämisen takia,mut niinku sanoin ei siinä ainakaan voi hävitä.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei, ja kyl ne kiristyy. Mut pitää myös vaikkei kiristä, mikäli on pitääkseen. aika usein vaan jälkikiristys vaatii pakosarjojen/venakoneiston irrottamista ja siks sitä ei tuu tehtyä.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Juu onhan siinä homma jos meinaa vielä uutemman kerran kiriä.vaan katotaanpa kuinka reippaana sitä ollaan ja,että käykö tämä [​IMG] etes...
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa että Shrek tungettu pellin alle :poff: .
     
  9. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Nyt kun tarkemmin miettii ni saattaapa olla että jää kirimättä nuo pultit
    Ja tuo kotr:n kone on hulkin esikoispoika :rotfl:
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    No monenlaista oon tuosta maalista jo kuullu mutta,että shrek tahi hulkki,niin no..mikäpä ettei :D jakokopan päällehän mahtus hyvin SHREK teksti!!hmmm..
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    PASKA minä siihen konneeseen kirijotan!! laitoin startin ja vetolevyn pultteja paikalleen,niin huomasin että kannen ja lohkon välistä hikoillu nestettä!!?!? ei valunu/tippassu mutta just siinä raja kohdassa näky pari helmeä..Mitä he*ewettiä?

    konetta ei oo siis vielä käytetty ja nesteet on ollu muutaman päivän sisällä.

    kannet ja lohkon tiivistepinta mittailtu,että suorat ovat.

    en laittanu kannentiivisteisiin mitään liimoja ja pahvitki laitoin mielestäni oikeen päin.

    uskaltaako tätä nyt rueta käytteleen ja sisäänajoja suorittamaan?
     
  12. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Missä kohtaa ne helmet oli? Ettei ne tulis todellisuudessa vaikka pakosarjan pulttien välistä?
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

    AIVAN!!! tuo pitää tarkistaa!Olin,niin täpinöissäni,ettei veri kunnolla kiertäny,ku huomasin...

    mitkä pakosarjan pultit menee vesitilaan? nuisa mun kansisa päätymmäiset pultit pinnapultit ja muut tavallisia.

    tuntus,ettei se voi tuolta kannentiivisteestä vuotaa!johan tuo maalikalvoki sen estäs,ku kone on maalattu valmiina pattina :D
     
  14. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Reunimmaiset menee kummastakin pakosarjasta. Ainakin mulla. Ite kun remontoin moottorin, niin koeponnistin vesitilan ennen starttausta. Pelkkää ilmaa laitoin sinne ja saippuavettä sumuttelin kaikkiin letkun lähtöihin ym. paikkoihin. Löysin varmaan 5 vuotokohtaa vaikka olin huolellisesti yrittänyt kaikki kasata.
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    keskimmäisetkö ei mee?
     
  16. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Ei mene. Eli 2 per pakosarja menee vesitilaan, reunimmaiset.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    Juups.pitää koittaa selvitellä mistä hikuaa.En vaan ymmärrä miksi pinnapultit ois ruennu vuotamaan,ku niitä irtikään en oo käyttäny.tai sitte en oo vaan ennen huomanna,että hikoilee nestettä.

    vaan mite helvetisä se vois tulla kannen ja lohkon välistä??en kyllä käsitä jos muuta vuotokohtaa ei löydy.
     
  18. -TH-

    -TH- Gearhead

    moparissa menee pyöränpultitkin vesitilaan, tai ainakin siltä tuntui kun häkkyrät kusee usein alleen vaikkei luulisi sen olevan mahollista.

    kannen välistä vuotoon voi olla sellanenkin syy, että jos kansi on monasti plaanattu, niin kannen ohjuritappi voi pohjata, se ei tarvia paljoa, että vuotaa.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos se ohjuritappi kantaa, ni liekkirengas menee kyllä, eli vuotaa muutakin kuin vettä. Mopsissa sentään kansipultit ei mee vesitilaan kuten joissakin muissa merkeissä...
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    Kansia ei oo plaanattu tämän remontin yhteydesä,eikä lohkoakaan.Kannenpultit vaan vaihtu.

    tänään kävin hiplaamasa pakosarjoja ja pultteja mutta sielä ei märkää tuntunu..en jaksanu ryömiä auton alle (kuumetta 38,7)
     

Kerro tästä muillekin!