Nokka-akselin sisäänajo ja ARPin pultit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 15.3.2013.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Katoithan ettei kansipultit pohjaa?
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    No enpähän kyllä tajunnu kattua...mitehä saisin selville sen nyt?karkastuja rikkoja ois jemmasa.

    pitää varmaan pultti irrottaa ja mittailla tönärillä?

    se sen kyllä selittäs!Koska pultit vaan vaihtunu.
     
  3. kotr

    kotr 3rd gear

    Ei pohjaa pultit.Paineilmaa syylärin korkista sisään,niin mistään ei tihkunu.Pitäs käyä taas tsekkaan tilanne onko hikoillu.
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    oli hikoillu taas hyvin vähä!!Vitut alon laittamaan lopulliseen starttaus kuntoon! saa nähä miten käy..
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tommonen ohjausholkkikin tais joskus ahistaa sen verran, et ei kiristyny oikein.
    Vaikkakin pultti oli momentissa.
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Voiko tuo kansibaffi mahollisesti tehdä sen että se materiaali mitä se on imis tuota jäähyvettä itseensä alkuun, ja päästäs sitä aluks hiukka läpikin. Ja sit loppuis ku ekan kerran lämpee.. en oo kuullu koskaa moisesta et ois käyny mut onkohan kukaan moista huomannu?
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Niin sitä täsä saa ihmetellä.Kansien/lämpöjen osalta kone on toiminu hyvin aikasemmin ja nyt vaan uusittu pultit.

    Isot pojat sano,että oot nähny sen verran vaivaa tuon kans,että tulille vaan ja katotaan miten käy ja vaikka varalta lämpimäksi käytön jälkeen vielä uusi tiukkaus...

    No mutta nyt ei sitte onnistunu mikään!! accelin 8mm johtoja alon pätkimään soppelin mittaseksi ja päitä paikalleen...vitut ne kyllä plugit ainakaan helpolla sen johon päälle nouse!! :D huomena kokeilla jonku liukkarin kans!!

    jotenki nahkeesti se tuo kone pyöriiki...kaikki alkaa kohta epäilyttään!! :D
     
  8. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Sitähän ei tiiä vaiks simmonen arpin yks mahtava pultti ois kiero.
    Joo mut ei kai tuossa isoa vahinkoa tuu, jos kaikki muut on oikein.
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Siipä oli heti tytön syntymän jälkeen jännittävimmät 20 min!! :D vaan nyt on nokka ajettu sisään ja kaikki meni ihan hyvin.Tosi hyökkäävästi käy tyhjää?Liekkö johtuu sitte nenästä,Vanhasta pensasta tahi muista säätöistä
     
  10. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Onnittelut kummastakin :)
     
  11. tabs

    tabs Gearhead

    Mikäs nokka siellä nyt rokkaa? Compin Xe sarjaa?
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Vaihtelin öljyt ja suodattimen eilettäin ja löin tulille.Syttyä en oo lampulla vielä kattonu.Kaasari on viime kesän säätöissä.

    Uutta pensiiniä lirautin tankkiin ja käyttelin lämpimäksi.Tyhjäkäynti rauhottu jonku verran uudella pensalla.

    nokkana on Comp Camsilta . XE268H

    Pakoputkien tekoon tarttis päästä,että kuulis miten se oikiasti käy,ku nyt on niin reilut nuo äänet.
     
  13. Fargo

    Fargo Gearhead

    Suosittelen lämpimästi pakoputkia ja hiljentimiä, ite käytetyin varmaan vartin konetta pelkillä sarjoilla ja sitten kun oli putket kiinni niin 5 sek käytön jälkeen tuli pirun kiire säätelemään venttiileitä...

    Peittää ne pakoäänet alleen monenmoisia pikku kilinöitä mitkä ois ehkä hyväkin kuulla kun tuoretta konetta käyttelee?
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Oli mulla sisäänajosa josnki verran putkia,että kuuli mitä ite koneesta kuuluu.Nyttemmin putket purettu ja uusia suunnittelen tilalle.Tyhjäkäynti rauhottu uudella pensalla aika paljon.

    en tiiä miten video lähetetään tänne.Ois nimittäin video käyttelystä
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    Miten tuo kansien jälkikiristys kannttas tehä? pultti kerrallaan pikkusen auki ja takasi kiinni?
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei noita tarvii jälkikiristellä mutta jos haluut niin just yks kerrallaan.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    En muista onko mudraceri aikasemmin tähän ketjuun kirjotellu mutta mullahan oli semmonen "ongelma",että ennen ensi starttia lohkon ja kansien välistä tihku nestettä..nyt kone on käytelty sisään ja muutaman kerran öljynvaihon jälkeen lämpimäksi.Eilen kauhukseni olin kahtovinani,että uusi moottoriöljy ois muuttamassa väriään harmaaseen..?? ei ollu siinä kamalasti aikaa tutkiskella mutta hetken käyttelin syylärin korkki auki,niin sielä ei ainakaan kuplinu...en käsitä mikä ois voinu mennä pieleen kansipahvien kans...
     
  18. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Sitä väriä voi tulla myös asennustahnasta, ainakin ARPin mölyrasva on ollut harmaata.
     
  19. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Tuolla edellisellä sivulla tais olla, että on kertaalleen ensikäytön jälkeen vaihtanut öljyt? Joten eipä taida mölyt enää värjäillä.

    Jos kerta kannet vuotaa ulospäin vettä ja öljykin alkaa väärjääntyä taitaa jotain olla pielessä. Tuskin mitkään jälkikiristelyt auttaa, varsinkaan, kun noi ei sitä oikein ollessaan tarte.

    Ite ottasin auki ja yrittäsin löytää todellisen syyn, ilman mitään "salateorioita". Syitähän voi olla liian pitkät pultit?, ohjaintapit kantaa?, asentaessa tullut mökellettyä kannentiivisteet rikki? jne..
     
  20. AVRO

    AVRO Gearhead

    Tätä vesivuotoa tuli harjoiteltua 360:n kanssa. Imusarja ja kansi ei ollut kohillaan keskenään. Kannentiiviste ei vuotanut vaan se kannen ja imusarjan välisen vesikanavan tiivistys.
    Vuosi kannen-lohkon-imusarjan kulmauksesta koneen takapäästä, sekä ulos että öljyjen sekaan.

    Imusarja ei ollut alkuperäinen joten sen sovituksessa oli ongelmaa. Meinas kyllä jo äly lähteä kun moneen kertaan joutu aukomaan...

    Tohon omaani, Roverin kasiin, laitoin niiden vesikanavien ympäri ihan ohuelti tiivisteliimaa imusarjan tiivisteeseen ettei vaan sieltä vuotais.
     

Kerro tästä muillekin!