Nokka-akselin sisäänajo ja ARPin pultit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 15.3.2013.

  1. Algot

    Algot 1st gear

    Mites äkkiä se nokka kuluu jos ei heti saa syttyä kohilleen ja auto käy tyhjäkäyntiä? Miksi se kuluu uutena mutta ei enää vartin päästä? Ajelin talvella oman 454 nokan sisään kun käskettiin ja peloiteltiin, tietämättä miksi :)
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Kovasti kiinnostais itseäkin, vaikka ihme voi toki tapahtua että tuo rottelo käynnistyy ykösellä.
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ei tuo munkaan moottori ihan ykkkösellä eikä ihan vielä kakkosellakaan lähteny ja siihen päälle ehkä vähän väärin startilla sahasin öljynpaineet ylös.Varmaan nyt ainakin sen minuutin vähintään jurrasin pelkällä startilla.

    Tuntus toimivan silti,toki avannu en oo et voihan se vaikka ollakkin viturallaan.Mut luulisin että ei se nyt ihan vähästä säikähdä.Ja tuskin ihan kaikki siitä ensimmäisestä avaimen hipasusta niitä koneita käyntiin saa.Että eiköhän noita ensikäynnistyksiä enemmän ammattilaisille jätettäis jos se niin herkkä operaatio olis.
    Just my two cents :odroll:

    Nokka ja nostajathan hioutuu siinä ihan alkumetreillä pareiksi ja männänrenkaat myös.Kierroksia siellä pitää olla siks että öljyä roiskus sille nokalle ettei ihan kuiviltaan pyöri.Sehän muistaakseni on ihan tuon roiskevoitelun varassa.Ja jos en nyt väärin muista niin tuossa yhessä virivirikirjassa luki että tyhjäkäynnillä olis kovin rasitus siellä nokalla,että siksikin niitä kierroksia.

    Gurut sitten korjailee jos tuli sammakoita päästeltyä :rotfl:
     
  4. ds340

    ds340 Gearhead

    Hiontuu jos hiontuu..
    Itsellä meni juuri uusi Compin nokka romuksi sisäänajossa.
    Kaikki tehtiin täysin ohjeiden mukaan, mutta silti meni jokin pieleen ja yksi nostaja meni romuksi ja söi nokan pilalle :mad:

    Onnekksi näillä osilla on takuu.. eiku :argue:
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    näyttää olevan nesteet omilla paikoillaan.

    Nytkö ajoin auton montulle,niin tyhjäkäynti tippu semmoseksi tilipputilippu käynniksi.Kierroksiin vastaa mutta aivan ku tyhjäkäynnillä tippus pyttyjä...taas!!Mitenkä edelprokin tyhjäkäyntipiiri onko herkkä tukkeutumaan?
     

Kerro tästä muillekin!