Nokka korttia netistä mopariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jenkkijuuso, 3.1.2007.

  1. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Niin kun pitäisi saada erinäisiä tietoja tuosta mun nekku kepistä mikä pitäisi olla jotakuinkin sama kuin moparin 340 orig, muistaakseni 268/272 duration.
    Mutta pitäis saada kaikki intake center linet ym selville eikä oikeen tahdo ite löytää www:sta joten jos jollain on soppeli linkki niin tänne kiitos!
    Mistähän moista lähtis etsimään.
    Juu tietysti saa/ja pitäis mitata heitto kellolla ja aste kiekolla mutta ei tähän hätään satu olemaan kumpaakaan.
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    268°/272° Hydraulic: P4452761
    Intake Duration, Nominal 268° Exhaust Duration, Nominal 272°
    Intake Duration @ .050" 228° Exhaust Duration @ .050" 231°
    Intake Lobe Centerline 108° ATDC Exhaust Lobe Centerline 112° BTDC
    Lobe Separation Angle 110° Overlap 50°
    Intake Opens 26° BTDC Exhaust Opens 68° BBDC
    Intake Closes 62° ABDC Exhaust Closes 24° ATDC
    Intake Lift .450" Exhaust Lift .455"
    Note: as installed on 108° centerline per Chrysler
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Ei oo toi. Siinä on asteet 268/276 ja nosto .430/.444. Just tähän hätään en löytäny muita arvoja.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eli 340 restonenä.
    340 Stock Hydraulic: P4452782
    Intake Duration, Nominal 268° Exhaust Duration, Nominal 276°
    Intake Duration @ .050" 208° Exhaust Duration @ .050" 214°
    Intake Lobe Centerline 112° ATDC Exhaust Lobe Centerline 116° BTDC
    Lobe Separation Angle 114° Overlap 44°
    Intake Opens 22° BTDC Exhaust Opens 74° BBDC
    Intake Closes 66° ABDC Exhaust Closes 22° ATDC
    Intake Lift .429" Exhaust Lift .444"
    Note: original standard-shift high-performance 340 4bbl. cam
    Note: as installed on 112° centerline per Chrysler
     
  5. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Kyllä tää on mahtava keksintö tää WorldWideWonder mistäs ne ukkelit oikeen noita kaivaa nuin hätäseen?
    Kiitoksia ja iso kumarrus.
     
  6. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Noi tulee osotteesta www.vipottajanpaa.fi
    Sieltä löytyy mm. kaikki mopareihin sopivien keppien arvot + paaaaljon muuta tarpeellista ja ehkä tarpeetontakin tietoa.... :rotfl:
     
  7. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Mikähän tolle nessulle olis sopivin ruttu?
    Mitenkäs kierros alue?
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tota nenäähän on käytetty 340 ja joissakin 360 hi perf moottoreissa. Eli pitäis pelata ihan muikeesti aika matalillakin puristuksilla, noisa uudemmissa 340 ja 360 moteissa tais olla jotain 8:n nurkilla ruttu, ja "tehovuosien" 340 moteissa todellista oli vissiin jotain 9-10 välissä. Muistaakseni 340:n huipputeho oli ilmotettu viiteen tonniin, eli about sitä luokkaa se sijaitsee.
     
  9. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    kiitoksia
    Tuossa ajatuksissa vai käväisi että jos kokeilis josssain vaiheessa edelin rpm airgap:ia mutta onko siitä tuommosessa alta 6000rpm mitään hyötyä verrattuna pervomeriin?
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä siitä voi ollakin. Mut parhaiten varmaan olis apua isomman nokan kanssa.
     
  11. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

Kerro tästä muillekin!