Nokkakärry?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja VRC, 21.8.2006.

  1. VRC

    VRC 1st gear

    Nokkakärry olisi hyvä värkki tallillakin kun joutuu tämän tästä siirtelemään raskaampia tavaroita, ja sattumoisin osui silmään K-Raudan tarjous, 29€.

    Kävin semmoista katsomassakin mutta jätin vielä kauppaan, vaikutti vähän heppoiselta. Onko kukaan ostanut semmoista, tekeekö sillä mitään?
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    meinaa ne putket taipua, kannattas ehkä hepata jäykkäriä kylkeen
    mä maksoin 3v sitten 22e ja on sillä koneita lootia ym tullut siirreltyä jopa auton perässä vetokoukusta kiinni vedettyä takatontille näkösuojaan...
     
  3. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Kyseisestä laitteesta ei ole kokemusta saati edes havaintoa. Tärkeintähän kärryssä on se, millaiselle kuormitukselle se on tehty ja millaisissa olosuhteissa sitä käyttää.

    Yksi vaihtoehto valmiille on tehdä se itse, hinnaltaa se ei pärjää tuolle tarjokkaalle, mutta kestävyyden myötä saa säästöjä vuosien varrella. Ysksitään hyvä kuulalaakeroitu ja metallivanteilla oleva pyöräsetti kärryyn saattaa maksaa tuon 29e, lisäksi raudat ja työ. (Ei edes oma työ ole ilmaista :rotfl: )

    Jos teet tai teetät kärryn, kannattaa mitata miten levän kärryn kanssa pystyy ovissa ja käytävissä kulkemaan, kärryssä kun painopiste tahtoo nousta ylös ja kapea raideleveys tekee kuljettamisesta varsin epävakaata, varsinkin kynnyksissä ja sepelipihassa.
     
  4. amis

    amis 1st gear

    Tarkotuksena oli sunnyn takanavoista+135 pitsaleikkureista vääntää nokkakärryt mutta jäi vielä tekemättä kun leveyttä ois tullu niin paljon ettei mahu kulkemaan tallin pikkuovesta :rotfl:

    Ja helpommalla pääsee kun ostaa kaupasta kärryt, sen jälkeen voi todetta että vittu näillä mitään tee ja pistää romukoppaan ja valmistaa sen jälkeen itse paremmat :rotfl:
     
  5. jylhä

    jylhä 1st gear

  6. Qjet

    Qjet 1st gear

    Näyttää hyvältä...ja hyvä oli vastaus myyjälle esitettyyn kysymykseenkin.
    Ne K-Raudan 29€ kärryt rapsahtivat ensimmäiseksi siitä alalevyn ja putkien yhtymäkohdasta. Jälkeenpäin tutkailtuna ei ollut kohdannut itämaan hitsarin yhdistämisväline näiden kappaleiden yhtymäkohtaa joka paikasta. Oisko maski puuttunu ja vetänyt silmät ummessa ? Pikku fixauksella kelpo pelit hintaisekseen. Lisäksi on syytä liimata ne tupet kiinni aisoihin. Nimim. " perr... yksi jo irtosi ja toinen jo luistaa ... "
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Kyllä nekin vahvistaen kestää mitä vaan... Ja hyvällä tuurilla aika paljon sellaisenaan.
    Enemmän kestävyyttä saat (maksaa myös enemmän) hankkimalla tiilikärryt. Siis idea sama, mutta valmstettu tiili-letkojen siirelyyn.
     
  8. Pitu

    Pitu Gearhead

    Juu oikeen on näppärät. Yllättävän paljon käyttöä keksii.
    Tosin eivät kovin painavalle kuormalle tarkotettu. Itte huomasin, että tavara/laatikko, mitä ei itse pysty nostamaan alkaa olla turhan painava.

    Vahvistamalla ja ittetekemällä saa sitte tukevammat/isommat. Tosin näppäryys kärsii ja isompi kuorma vaatii pitemmät aisat. Riippuen kuiteski omista voimista ja painosta.

    Noi tiilikärryt on varmaan hyvät.
     
  9. VRC

    VRC 1st gear

    Mitä noita olen nyt katsellut niin taisi Löytötavaratalossa olla myynnissä parhaalta vaikuttavat "aihiot", 35€.

    Semmoiseen on jo joku tehnyt niin paljon alkutöitä ettei itse kannata lähteä alusta asti tekemään, mutta pientä vahvistusta jos semmoiseen liimaa, niin voi tulla oikeinkin hyvät.
     
  10. jylhä

    jylhä 1st gear

    vitonen päälle, niin saat multa valmiit kärryt. saat renkaita lukuunottamatta 5vuoden takuun. kärryt kestää sen mitä mies jaksaa viedä.
     
  11. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Voin todistaa että kliinisissä testeissä ovat kyseiset kärryt osoittautuneet isolohkon kestäviksi(400 cid mopar). Ja sitä sentään kiskottiin ja kannettiin pitkin pientareita... :eek:
     
  12. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Voin todistaa että kliinisissä testeissä ovat kyseiset kärryt osoittautuneet isolohkon kestäviksi(400 cid mopar). Ja sitä sentään kiskottiin ja kannettiin pitkin pientareita... :eek:
     
  13. jylhä

    jylhä 1st gear

  14. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Noihinhan voisi varmaan yhdistää kiinteästi jalustalla seisovan nauhahioma koneen.Siis sellaisen smirgelin mallin. Olis näppärä tuupata tallista ulos kun tulee tarve hiomiseen?!

    Mikä ton alaosan koko on ?
     
  15. jylhä

    jylhä 1st gear

    minkä kokoisen alaosan sää haluut? nyt ei ole kärryn kärryä, mutta ensviikolla vois olla, tai jos on kiire, ni huomen ehtoolla.
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No hitto! Se hieomakone tylee mulle vasta viikonloppuna niin voisin sitten mittailla.

    Palaan astialle.
     

Kerro tästä muillekin!