Nopeusmittaustapahtuma Hallissa la 27.6.2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja wahoo, 20.5.2009.

  1. baltika7

    baltika7 Gearhead

  2. Futurage

    Futurage Gearhead

    Täytyy todeta että turpaan tulee nelosmoottoreilta oikealta ja vasemmalta..pyöriltä ja turbonelikoilta.
    Tämä on hieno kokemus ! Olen tuon 6.sijoittuneen Fairmont Futuran omistaja. Auto on ollut minulla 16 vuotta ( mm. useita eri moottorikonsepteja) ja kertaakaan ei ole yksikään auto kadulla kyennyt antamaan minkäänlaista vastusta.
    Pyörät ovat nöyryyttäneet muutaman kerran mutta kyllä niitä enemmän on jätetty.
    Nykyinen moottori on noin 550 hv käyttöystävällinen 6,8 litrainen (408 cid)
    perus V8 jonka peruskonstruktio on vuodelta 1962...tapahtumassa joku ihmetteli että onko se vapari..no tottakai..ja 95 E bensalla ja 5900 rpm tehohuipulla.
    Onneksi Suomen tiet ovat mutkaisia ettei huippuja pääse ajamaan...luulen että Futura voisi kiivetä pari sijaa ylemmäs jos matka olisi vaan esim kilometri niin ettei tiiliskiven muodot vielä haittaisi niin paljon etenemistä. :odroll:
    Enivei-syvä kumarrus kaikille nopeammille autoille ! :D
     
  3. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

  4. Futurage

    Futurage Gearhead

    Kiitos Arto Rallipottu hienoista kuvista !
     
  5. SRV

    SRV 1st gear

    2. Kawasaki ZX 12-R Turbo CH-537 352 km/h

    Hyvä "Rehu"!!

    Ny on parta ajettu pois ni perkele jos ei mennä 400 ni on ihme!! :rotfl:
     
  6. Town Car

    Town Car 1st gear

    Ja milläköhän helvetin yläkerran tahdonvoimalla toi V40 on menny 293??
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei siihen yläkerran apua tarvita vaan ainoastaan asiantuntevaa suunnittelua ja osaavaa tekemistä :rotfl:
     
  8. baltika7

    baltika7 Gearhead

    Ruottinrauta 312kmh @ 1700m 05.09.09 Lappeenrannan Ilmailupäivillä.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Hattu päästä herrat :rotfl:

    Tämä on sitä osaamista :rotfl:
     
  10. mxu

    mxu 3rd gear

    ei saakeli :eek: hurja laite on kyllä. Ja vajaapyttynen etuveto vielä... :eek:
     
  11. vigge

    vigge 1st gear

    Hattua nostan itse Trollhättanin Saab tehtaan suunnittelijoille, ketkä jättäneet "sopivasti" reserviä osiin. Kone sisältä edelleen nokkia, nokkapyöriä ja venajousia ja kannen kevyttä porttausta lukuun ottamatta tehdaskunnossa :D
    Kyytiin pääseepi tuosta
    http://www.garaget.org/video/ow3zdxhzaka0
     
  12. Futurage

    Futurage Gearhead

    Jiisus. :eek:
    Pientä niin niin joo joo mietiskelyä tässä harjoitan...
    tosta linkistä näkee ajon ja mitattuja kiihtyvyys-ja nopeusarvoja.
    Varttimaili 13,0 sek / 206 kmh mutta luonnollisesti totaalinen pidon puute huonontaa aikoja. Toi loppunopeus vaan yleensä korreloi hyvin oikeiden vauhtivarojen kanssa, luulen että Saab paremmalla pidolla menis tollasen 10,5 sek / 210 kmh varttimaililla.
    Nyt tulee se joo joo niin niin esson baari osuus: Olen ajanut Fairmontilla varttimailin 11.0 / 202 kmh katuslickseillä ja täällä Hallissa auto meni 267 kmh. Tiiliskiven aerodynamiikka alkaa noissa nopeuksissa oikeasti "toimia". Onhan ilmanvastus käytännössä määräävä tekijä huippunopeuden suhteen. Tosin kyllä toi Saabikin todennäköisesti kulkis joku 350 pitemmillä välityksillä ja pidemmällä matkalla.
    Ameriikan poijaat muuten ajoivat ahdetulla Ford GT:lla seisovalla maililla 407 kmh..ja tehoa 1400 heppaa..

    Mut enivei - syvä kumarrus Saabille ja sen rakentajalle. Turpaanhan siltä autolta tulee.
     

Kerro tästä muillekin!