North Blacklist ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 10.12.2017.

?

Olisiko North Blacklistalle tarvetta?

  1. Kyllä ja osallistuisin itsekin

    27 ääntä
    27,3%
  2. Kyllä, tulisin katsomaan BL-kisoja

    65 ääntä
    65,7%
  3. Ei ole tarvetta, katukisa sutinaa riittää pohjoisessa jo muutenkin

    7 ääntä
    7,1%
  1. Fury:n esittelyä kuvin.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Jukka 63, 12345678910, C-Body Polara ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. josu

    josu Gearhead

    Waude.....
     
  3. 1986 Audi 80 Quattro
    [​IMG]
    Mika Kytömäki on ilmoittautunut listalle nelivetoisella Audilla. Moottorina on VW:n 1.8 16v pl Master Power turbolla. Kone sisältää Cat Cams nokka-akselit, Supertech venttiilijouset ja titaani retainerit. Kansi portattu+race seetit, säädettävä nokkapyörä, JE:n männät. K1-Tecnologies kiertokanget, RS2 Glyco Sputter laakerit, 1300cc EV 14 suuttimet, 60mm hukkaportti, 50mm dumppi, 2.0 Tfsi:n puolat, 034 Motorsport race moottorin ja vaihteiston puslat, 3 rivinen alumiinisyylari, 300x600x100mm välijäähdytin, Megasquirt 3 autotune driveboard levyllä.
    Teho 1.7 bar 560hv/580nm, 2.2 bar +600hv. Näillä tehoilla ja nelivedolla liikkuu hyvin!
    [​IMG]
    Vaihteistona on vakio 016 manuaali, perä ja vetarit. BMW M3 618 SRE paineasetelma+4 lapainen sintteri duunatulla vauhtipyörällä. Vaihteistoksi on tulossa 01E 6V ja Sachs RCS kytkin.

    Porsche 911/964 etusatulat 300mm levyillä, Audi S4 vakio satulat ja levyt takana. Audi S2 pääsylinteri, teräspunosletkut ja Wilwood jarrupaineensäädin.

    Alustasta löytyy Bilstein B8 iskarit ja jouset, edessä 600 lb ja takana 400 lb. Polyuretaani puslat tukivarsissa, alumiiniset apurungossa, 034 racepuslat kallistuksenvakaajassa.

    7x16 peltivanteet ja Federal 595 RS-R 205/50 renkaat.

    Sisustassa turvakaaret ralli säännöillä, muutamalla lisäputkella. Sparco Evo ja Evo 2 kuppipenkit, OMP ohjauspyörä.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Korissa jenkkimaski ja 20mm levitetyt pyöräkaaret.
    [​IMG]
     
    miguelo, stana, Fuselage ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Oliko lyöty lukkoon vielä mitään kisapäiviä?
     
  5. Vielä ei ole kaikki tapahtumajärjestäjien päivät selvillä. Toivottavasti päivät selviää mahdollisimman pian niin kaikilla olisi aikaa järjestää vapaata.
     
  6. North Blacklist ensimmäinen ajotapahtuma on 19.5 Pudasjärven lentokentällä.
     
    Bee-One-Power-Gear, Swinger71, wilburi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kaasut ok vai ei?
     
  8. Pudasjärvellä kaasut ok.

    Samoin myös WCSC. Jos ajoneuvo osallistuu vain BL haastelähtöihin, ilmoittautuminen et-bracket tai testiluokka.

    Osallistuminen myös WCSC kisaan, ilmoittautuminen et-bracket.
     
  9. Kalenteria jälleen päivitetty yhdellä uudella tapahtumalla: https://www.facebook.com/events/195455061213301/

    Nimittäin 1.9. ajetaan FHRA Night Racessa Alastaron moottoriradalla myös etelän ja pohjoisen Blacklist kalustolla! Tästä yhteenotosta lisää myöhemmin...
    [​IMG]
     
    hantta tykkää tästä.
  10. Pohjoisen tapahtumia.

    12.-13.5 American Car Show Oulu, Ouluhalli
    19.5. North Blacklistan aloitusajot, Pudasjärven lentokentällä
    9.6.. West Coast Street Cup 2., Seinäjoki
    ?.8. West Coast Street Cup 4., paikka vielä avoin,
    1.9. FHRA Night Race Finals, Alastaro
     
  11. 1971 Dodge Swinger

    Esiteltävässä autossa on 493 cid isolohko. Siitä löytyy Indyn 440-1 kannet, Indyn 1-taso imusarja, Pro Systems 1050 kaasari, Compin mekaaninen rullanokka, puristukset 12.4:1, Hookerin pakosarjat. Talven aikana polttoaineeksi vaihtuu E85[​IMG]

    Vaihteistona on 727 manuaalikoneistolla.

    8 3/4 perä, Auburnin lukolla ja Strangen akseleilla. Caltracsit ja split leaf jouset.

    Markon ja Swingerin yhteinen taival on pitkä, alkanut syksyllä 1999. Auto käyty täysin läpi 2003-2013 aikana.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    miguelo, jknR, Swinger71 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Tällä erää viimeisenä esittelyssä Hassen 540 cid Challenger. Ilmeisesti loput ovat liian tehokkaita kun eivät julkista esittelyä kaipaa. Myöhemmin tulee juttua punaisesta Dartista.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tässä omistajan itse kertomana.

    Kyseinen auto on mallia 1970 Dodge Challenger R/T, alunperin uitettu Suomeen 1997 ja viimeiset ajat ämeriikän mantereella 383 ja 4-sp manuaali. Ensimmäisen päivitysurakan jälkeen ajeltu pääkaupungin kesissä 2001-2009 500cid+manuaali kombinaatiolla. Joskus on stripillä silloin testattu kulkuvaroja ja varovaisen muistin mukaan 11.9/193kmh parin sekunnin 60ft, katurenkailla ja 'katuvaihdolla'.
    2009 USAan muuton yhteydessä auto muutti huonekalujemme mukana (autosta on siis jo muodostunut perheen huonekalu) takaisin Kaliforniaan ja oleskeli siellä 2016 kesään asti, jolloin uusio-paluumuutto Suomeen, ja tullin papereissa status 'muuttoauto'.
    [​IMG]

    American vuosien aikana on pientä päivitystä tehty sinne sun tänne eli jos otetaan ground up. Kuten kuvista ilmenee, syvällä on käyty 'dune-bug' vaiheessa. Se positiivinen puoli ison veden takana on, että roinaa saa sopuhintaan, toimitukset käyvät nopeasti ja kama tulee kotiovelle automaagisesti. Pieni quarterpaneelien vaihto lähti lapasesta....
    [​IMG]
    [​IMG]

    Alustan virkaa hoitaa etupäässä Magnumforce Racingin (Magnumforcen putiikki oli lähinaauprissa San Josessa ja kuva pari mukana kun auto pajalla häkitettävänä) putki K-member ja tukivarret + Wilwoodin levyt joka kulmassa billet puristimin. QA1 tuplasäädettävät coil-overit joka kulmassa, ja takaapäässä ajan henkeen nelilinkit. Taka-akselin virkaa hoitaa Dana60, ja sisältä löytyy MarkWilliamsin 40-spline heavy duty akselit, MW spool tai vaihtoehtoisesti HD lukko.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Chromoly kehikon taivutteli Magnumforce Racingin pojat siinä omien töiden ohella.
    Magnumforcen omistaja oli muuten henkeen ja vereen Mopar-mies, yhdessä kuvassa herran ahdettu katu-Daytona, muutama muukin ahdettu Mopar tallista löytyi.
    [​IMG]

    Kamiinaosastolla virkaa tekee täysalumiinikombinaatio Indyn Mega ja B1 kansina.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Calliesin akseli liikuttelee orkesteria, Lunatin 265/275 .050'' , 0.700'' nostoinen nokka hoitaa annostelun. Muuta perustilkettä kuten Jesel jakopäätä, RCD Engineeringin crank support, Davies Craig remote vesipumppu ja tilansäästön vuoksi vesisyöttö ajetaan AR engineeringin adapterien kautta kansiin.
    [​IMG]
    Fast Eddie's Race car Anaheimissa kasaili custom peltisarjat, keraaminen pinnoitus lisätty for no reason. Putkisto on kustom ja kollektorin jälkeen muuttuu Spintechin 3,5'' ovaaliputkeksi, jolla maksimoidaan suhteellisen matala maavara eli koko putkisto peltisarjoineen ei näy perinteisesti auton alta.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Syöttöpuolella löyty custom imusarja 8:lla suuttimella, ja päälle asetettu Whipplen W510AX ruuvi aksiaalisella läppärungolla. Läppärungossa lisäksi vielä 8 suutinta ja Aeromotive hoitelee sopansiirtoa. Perunankuori bionesteellä on tarkoitus ajella, tai no modernistihan autoon on lisätty Flex-fuel anturointi eli tiukan paikan tullen voidaan liikkua myös 98n voimin.
    Kuten kuvissa, suorasytkällä mennään ja kaiken ohjaus MS3Pro boksilla. Normi kampura/nokka/knock ym anturointi toteutettu, lisänä kokeillaan saada traction control myös toimimaan. Eli johtohelvettiä piisaa, ja melko luonnollisesti kaikki hämmästyttävät ongelmat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Laatikko on Cope Racing Transmissionin kasaama 727 billet sisukaluilla.

    Kabiinista löytyy kaksi jakkaraa ala Dodge Viper, mittariston virkaa tekee Autometerin SPEK sarja, ja Hurstin billetti shifterillä tökätään pykälää.

    Auton nykytila sai alkunsa 2009 eräällä viinitilavisiitillä, kun die hard rod mies oli myymässä konepakettia, joka silloin käsitti perusympäristön BDS 10-71 ja catcher+ruisku. Kone oli alunperin '38 Willy's keulilla, joka oli modattu sedan deliveryksi, Chris Alstonin putkirungolle toteutettuna, pari kuvaa mukana.
    [​IMG]

    Tavoitteet: saada motti käyntiin, kyetä moottoriavusteisesti peruuttamaan tallista ulos, sekä vielä hyvällä tuurilla eteenpäin, vaihtamaan ja pysähtymään ilman kolaria. Eli äärimmäisen kovat! Auto on täysin katumindsetilla rakennettu, eli käydään nyt toki radalla testaamassa kun ollaan siinä vaiheessa säätöjä.

    Autoon pääsee tutustumaan lähemmin Oulun American Car Showssa keväällä jos Hasse onnistuu Challengerin saamaan tallista ulos.

    https://superbird.kuvat.fi/kuvat/North+Blacklist/1970+Dodge+Challenger/
     
    miguelo, jknR, Larry ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Ajopäivien suhteen päivitystä.

    19.5 Pudasjärvi lentokenttä

    26.5 Varapäivä Kalajoki lentokenttä
    Jos Pudasjärven lentokenttä on lumen peitossa.

    9.6 Seinäjoki lentokenttä

    28.7 Kalajoki lentokenttä

    Lisäksi neljäs ajopäivä kun West Coast Cupin finaalikisan paikka ja aika selviää.
     
  14. Lisäksi South vs North BL finaalit
    Fhra finaalikisan yhteydessä.
     
  15. Päivitetyt ajopäivät

    19.5 Pudasjärvi lentokenttä

    26.5 Varapäivä Kalajoki lentokenttä
    Jos Pudasjärven lentokenttä on lumen peitossa.

    9.6 Seinäjoki lentokenttä

    28.7 Kalajoki lentokenttä

    18.8 Seinäjoki lentokenttä

    1.9 South vs North BL Finals, Kauhava
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jumankauta teillä alkaa talvi aikaisin siellä pohjoisessa.

    19.5 Pudasjärven kenttä ja seuraava vkl pitää jo olla varalla kalajoen kenttä mahdollisen lumen takia. :odeek:
     
    Lowry tykkää tästä.
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ei ku pohjosessa on vielä talvi päällä.:eek:
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaa, onko tuo 19.5 ainut kesäpäivä siellä? :p
     
  19. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kutakuinkin joo
     

Kerro tästä muillekin!