North Blacklist ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 10.12.2017.

?

Olisiko North Blacklistalle tarvetta?

  1. Kyllä ja osallistuisin itsekin

    27 ääntä
    27,3%
  2. Kyllä, tulisin katsomaan BL-kisoja

    65 ääntä
    65,7%
  3. Ei ole tarvetta, katukisa sutinaa riittää pohjoisessa jo muutenkin

    7 ääntä
    7,1%
  1. Joo, täällä on kaikkea paljon. :rotfl:
     
  2. Sinulla kun kiinnostusta ja intoa on tapahtumien järjestämiseen, niin tervetuloa pohjoisen apumieheksi. Parinsadan kilometrin matkasta ei hirveästi kuluja tule omakustanteisesti.

    Tervetuloa tutustumaan toimintaan Pudasjärvelle lauantaina.
     
  3. NBL ajajille ja katsojille. Ajot alkavat lauantaina noin 10.00 Ajoaikaa pitkälti iltapäivän puolelle. Mitä aikaisemmin paikalla, sitä enemmän näkee ja kokee. Ajajat voisivat tehdä leirinsä punaisen Tarra-Dartin läheisyyteen.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin, et mikäli vaan autossa on säädyllinen jäähdytysjärjestelmä, niin tollane lenkki ei ole teknisesti suurimmalle osalle mikään ongelma. Osotuksena esimerkiks Rantakari ja Panox dartti, jotka ovat vapreina listan kärkisijoilla.
     
  5. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    "Just tätä mä haen että niillä vehkeillä ajettaskin sit kans.

    Ja jos se on se katulenkki ihan ehdoton nounou niille trailerqueeneille/kingeille ni kai ne semmoset luokat saa sit suosiolla kuollakin pois ja "isommat" luokat kasvaa kokoa? o_O

    Koska miks sit yleensä puhutaan enää katuautoluokista jossei niissä ole ainoatakaan oikeaan katuautoiluun soveltuvaa autoa? ;) "


    En aja itse kilpaa ja muutenkin tällainen sunnuntaiharrastaja ja kisaturisti. Näitä juttuja lukenut paljon ja en ole viitsinyt mitään kommentoida vaikka välillä jurppii raakasti. En tähänkään asiaan enää enempää tämän jälkeen puutu. Blacklist tai mikä tahansa vastaava on hieno juttu ja hienoa että joku jaksaa järjestää. Tosin mun mielestä iso osa noista listan autoista ei enää ole katuautoja sanan varsinaisessa merkityksessä ja raha puhuu jo noissa autoissa.

    Tässä "katuauto " asiassa täysin samaa mieltä kuin Camino`79. Saattaisi avata ymmärrystä katuauto statukselle.

    Ugh, tämä tästä.
     
    Vermilion, Poni -69, MK1 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    En mä missään vaiheessa ole maininnut että olisi intoa järjestää mitään mutta avuksi voisin lähteä mikäli kyse on vain talkoolaisten määrästä.

    Ja tosiaan kyllä ainakin mulla 200kmn reissu vaatii jo sen verran järjestelyä ja kustannuksia että en sitä ihan huvikseni lähde ajelemaan o_O

    Mutta toki tässä talkoo-asiassakin helpottas jos järjestävä taho olisi hieman osallistujamyönteisempi eikä ihan noin hyökkäävällä tyylillä yrittäisi esittää että ovat jotain sankareita kun "pystyvät" moisen järjestämään.

    Yleensäottaen semmonen peruspositiivisuus yleensä on tehokkaampi rekrytointikeino kuin haastelu ja suunsoitto ;) ihan noin vastaisuuden varalle kun olette vailla talkooväkeä :D
     
  7. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Ei taida olla oikein paljoa kokemusta yhdistystoiminnasta/talkoilla järjestetyistä tapahtumista? :D

    BlackList vaikuttaa elävän ja voivan hyvin, ilmeisesti säännöt ja järjestelyt ovat kohtuu kunnosssa nykymuodossakin? Minun silmissä kaikki jotka saavat tämän kaltaista järjestettyä ovat sankareita, tuskin kovin kova bisnes on kyseessä.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu ei ole ja siksi en olekkaan sanonut että haluaisin alkaa järjestämään mitään mutta lähinnä siksi heitin piikkiä ilmaan kun tuntuu olevan mahdottomuus edes kuunnella/hyväksyä että muunkinlaisia mielipiteitä ja toiveita voisi olla olemassakaan.

    Kun eletään kuin tynnyrissä ja uskotaan sen oman tyylin olevan ainoa oikea koska "se toimii" vaan eikös kehitys perustu siihen että toimivaa konseptia parannellaan vielä toimivammaksi? ;)

    Mun mielestä tässä asiassa ei oo sankareita olemassakaan koska jos joku oikeasti haluaisi suomen mittakaavalla alkaa toteuttamaan jotain niin kyllähän sen sais toimimaan isollaankin mutta kun kaikki ollaan niin saatanan sisäänpäinlämpeeviä ja kuppikunnissa. Ei kai täällä muuten tarvittas useempaa "kattojärjestöäkään" ellei oltais jakaannuttu niihin omiin tuttuihin ja turvallisiin piireihin ja ei sit edes haluta yhdistellä tapahtumia/luokkia jne. ;)

    Ja en ole nostamassa itseäni jalustalle millään muotoa vaan kunhan ynnään tähän tätä suomalaisen perusmenttaalisuuden aiheuttamaa sisäsiittoisuutta :poff:
     
  9. Paskan marjat, järjestäjät mitään sankareita ole. Sodassa kaatuneet ja taisteleet on sankareita, olympiavoittajat ja toisen henkien pelastajat. Kaikki muut on perusporukkaa.

    Itsekin muistan kun aloin järjestämään väkisin ajanottolaitteet Kalajokilaakson USA carsille 80luvulla. Kokouksessa oli kaikki jäärät, jotka oli kerhoa pyörittäneet ja vastustivat minua viimeiseen asti, aivan kuin olisin ruoan vienyt heidän lastensa suusta. Keräsin 8 ihmiseltä 500markkaa per äijä (Minä, Valle, Krokerus, Kiviniemen veljeksiä, Mehtälä, loppuja en muista), joka oli aika perkeen iso raha silloin ja tappelun jälkeen sain sovittua että kerho panee saman verran. Sitten oli eturivissä miehiä paljon kun kisan jälkeen otettiin potrettikuvaa, ja kyllä kaikki kerhon kommunistit ja muut kaiken vastustajat olivat mielestään sankareita.... Ekassa kisassa oli n. 2300ihmistä ja rahaa tuli kerholle ovista ja ikkunoista.
    Ne oli sitten niitä sankareita varmaankin, minä vain hommasin kisat, vehkeet ja paikan , sehän on normaalia harrastetoimintaa siinä kuin autojen rakentaminenkin.
     
    GS ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Aulis "puhuu"asiaa.Kaikissa porukoissa on monta Joku Muu henkilöä,
     
  11. f-85

    f-85 Gearhead

    Taustapeilistä eiliseen, tuulilasista huomiseen. Kausi käyntiin!
     
    simeoni ja starcraft tykkäävät tästä.
  12. Tänään starttaa!

    Ja viisi listalle pyrkivää autoa on jo päässyt peli paikalle...
    [​IMG]
     
    Muokattu: 19.5.2018
    SauliK, C-Body Polara, Swinger71 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    ja siellähän paistaa aurinko! Onnea matkaan kaikille. Toivottavasti saadaan laaja kisaraportti viime vuoden tyyliin.
     
  14. darpen

    darpen Gearhead

    Ei ehkä sankari, mutta Aulis ja muut voi miettiä että jos on niin paljon tekemistä kuin Uskalilla on, niin onhan se aika kova jätkä venymään.
    On lehteä ja nettijulkaisua ja telkkarissakin ehtii moottoripyöriä testailla.
    Oon kyllä miettiny että kuinka monta tuntia sen vuorokaudessa on, kun itellä loppuu aina kaikessa tunnit kesken.
     
    Inlinee ja starcraft tykkäävät tästä.
  15. GS

    GS Gearhead

    Niin, pitäisikö näille oikeille leimatuille katuautoille olla samassa kisassa oma luokkansa ja niille nopeille ”trailerqueeneille” omansa, mielummin kuin ”lakkauttaa” jompi kumpi...tai vääntää ikuisesti siitä mikä on ”katuauto”?
    Molemmille ”katuautotyypeille” on kuitenkin oma kannattajakuntansa?
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ja taas nillitetään vaikka säännöt on yksiselitteisen selvät. Tämän hetken bl listalla autot sellaisia ettei ole tarvetta millekään lenkeille. Suurin osa on jo muutenkin katukäytös ja jos autolla ajetaan matalaa kymppiä vartilla ja viellä tullaan omin voimin varikolle niin taatusti se kestäisi ajaa muutaman kymmenen kilometrin lenkin kadulla pintakaasulla.
     
    päivystäjä, Rebel67 ja Swinger71 tykkäävät tästä.
  17. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Jos tämän päivän tapahtumasta Pudikselta jollain on mun Chargerin lähdöistä videomatskua niin halutessaan saa lähettää mulle vaikka spostiin.. pekja74@gmail.com
    Kiitos!
     
  18. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Näin katsojan ja joskus reilu 20-vuotta sitten jokusen streetman lähdön ajaneena ja toivottavasti joskus tulevaisuudessakin ajavana näkökulmasta en ymmärrä mitä lisäarvoa tuo ennen kisaa ajettava lenkki toisi. Kyllähän sitä jo´90-luvulla sellaistakin kokeiltiin ja muistan ainakin Alastaron katuautokisoissa, joissa katsastus taisi olla Mommolan motellilla josta ajamalla kisaajat siirtyivät radalle. Olihan se Vellamon Bel Air farmi villi näky liikenteessä kun sen käyttiksellä ohitin. Oliko ne sen ajan nopeimmat yhtään sen enempää katuautoja kuin nykyään ? Tai mikä on katuauton määrite ? Takavuosina eräällä nykyäänkin strippiä tahkoavalla kilpurilla ajettiin tarrakilvillä Porissa kadulla ja käytiin cruisingeissa vaikka olikin putkirunkoinen ja lasikuitukorinen omavalmiste. Oliko se sitten katuauto?

    Entäpä ison veden takana Hot Rodin Drag Weekillä ajavat, he ainakin ajavat pitkiäkin siirtymiä ilman traileria ? Ovatko ne kärkipään pelit sitten niitä rehellisiä katuautoja vai puhuuko niissäkin raha?

    En kyllä itse ymmärrä tätä nillitystä esimerkiksi näiden Blacklist skaboja tahkoavien autojen katukelpoisuudesta. Tai mikä on oikeasti leimattu? Stroukkikoneita on nykyään joka toisella, monellako on koneen koko otteessa? Tuntuu olevan jopa pussihousuilla saman moottoriperheen isompia vaihtoehtoja nokalla. Kyllähän niitä on jotka ovat saaneet otteeseen vaihtoehtoisen rengaskoon 295/50x15 tilalle 33x18,5x15 pelkän rekisteriotteen kanssa konttorilla käymällä tai käyneet leimalla 1100 heppaisella Reher Morrisonilla. Pohjalaiset tietysti vielä ihan omalukunsa mitä parhaaseen aikaan leimaan saivat...
     
  19. SauliK

    SauliK Gearhead

    äkkiä sinä sen sarkkerin pois hinasit, ihan odottelin että saan nähdä lähtöjä mutta röökinhakureissulla justiin kävit vetelemässä. tuon punaisen moparin konehuone teki todella vaikutuksen ja kuinka eleettömästi se kiskoi. ei hypi, nyki eikä pauku niinku turpot ja mopetit
     
    C-Body Polara tykkää tästä.
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Ei jumalauta.... kuinka saatanan hankalaa täällä nyt on ihmisten ymmärtää että ei tässä (puhun toki omasta puolestani) ole tarkoitus nillittää erikseen bl-autoista vaan pointti on siinä että minkä vitun takia semmosilla autoilla on osallistuttava niinsanottuihin katuautoluokkiin millä ei oo mitään tekemistä katuauton kanssa?

    Juu, se katuauton määritelmä on aika hatara mutta ainakaan semmoisen omistajilla harvemmin on hirveää tarvetta vittuilla ja soittaa suuta siitä että tarvis heittää joku cruisinki? Ihan saatanan sama mitä ne vehkeet kuluttaa jne. Jos ne on oikeita katuautoja niin sen ei anneta haitata. Mutta tuntuu olevan että tärkeämpää on koetella kuinka laiton katuauto saadaan ujutettua sinne ajoihin jotta voidaan sit retostella että "katuautolla" tässä päästellään alle ysin aikoja.... täyttä paskaa mun silmissä.

    Miksei vois olla semmosta katuautoluokkaa mihin ihan normaalit meikämannet haluaa ja voi jopa pärjätä niillä vermeillä millä ajetaan parhaissa tapauksissa vaikka reilu 10k kilometriä kesässä? Tuntuu olevan että kiinnostusta moiseen ois monellakin mutta sitten tulee "raharötköt" joilla on hyviä ja tuttuja katsureita ja pilaa koko konseptin jollain 1000+heppasella 200k€ autolla joka on paperilla "katuauto"....

    Mutta kai mä sit oon vaan poikkeuksellinen kun haluaisin nähdä rehellisiä heads-up lähtöjä semmosilta autoilta joita näkee tuolla cruisingeissa ja kadulla muutenkin? o_O

    Ja edelleenkään ei poroja nokkaan mutta avartakaa nyt vittu sitä näkemystänne....
     
    hantta ja MK1 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!