North No Prep?

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja superbird, 23.11.2019.

  1. superbird

    superbird Gearhead

    North Blacklist:n pienen hyytymisen myötä on herännyt ajatuksia vetäisikö mahdollinen North No Prep paremmin ajajia.

    Suunnitelmat on alkuvaiheessa vielä, eikä tällaista tule jos North Blaclist jatkuu. Itse en ole tähän sekaantunut muuten kuin että lupasin selvittää asiaa od:n kautta onko tällaiseen kiinnostusta.

    Ajomatka olisi 1/8 mile, osallistumismaksu jotain 30-50 kerta ja palkintorahaa kolmelle ensimmäiselle. Ajaminen tapahtuisi testipäivien/kisojen yhteydessä.
     
    GS tykkää tästä.
  2. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Tarkoittaa mitä? Varmaan ihan saatanan tyhmä kysymys. Erona siis se, että haasteet pois, mutta muuten sama konsepti?
     
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Voishan tuotakin ajaa. Jos se vielä olis niin että niitä ratoja ei ei liimata. Sillonhan siinä ois saumaa vähän heikkotehoisemmallakin autolla.
     
  4. Blower334

    Blower334 1st gear

    Tälläistä 8n ollut vähän suunnitteilla. Tosin kovin on alkuvaihessa vielä. Mut joo. Systeemi hyvin pitkälle samanlainen mitä jenkkien no prep on. Kilpaparit arvotaan jokaiselle kierrokselle. Ennen ekaa kierrosta saa haastaa muttei ole pakko ottaa haastetta vastaan. Heads up tyyliin 1/8 mailia. Parin voittaja seuraavalle kierrokselle. Ja uus arvonta. Jne. Kunnes finaali on jäljellä. Erona blaclistiin ettei ole haiallasta enään.ilmottautuminen etukäteen.
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  5. Blower334

    Blower334 1st gear

    1/8 maili koska antaa reilusti tasoitetta tehokkaimpien ja hitaampien välillä. Testipäivien yhteydessä jolloin rata olisi molemmin puolin suotuisa.silloin olisi enempi kilpailemisen meinikiä kuin ylitehokkaiden voitin juhlaa
     
  6. Voihan noita 1/8 mile kisoja ajaa " raakana ", mutta sanokaa miten saa pitoa niin että ei ole auto poikittain lähtöviivan jälkeen? Minä ainakin tykkään siitä jos saa lähteä viivalta suht täysillä ilman että tarvii käydä koukkimassa naapurin radalla, ajanottolaitteissa tai pellolla......

    haastetta on, sen voin sanoa.

    Onko kukaan ollut yhteydessä kauhavalle. Paljonko se rata maksaa per pvä?
    Onko halvempaa esim. PE verrattuna LA tai LA verrattuna SU?
    Luulisi että heidän intressi olisi saada radalle paljon käyttöä?

    ah

    Olihan se sääli kun ei ollut viimekesänä paljon autoja. Sitten porukka menee poriin jos on omaa kisaa, osa vetää herneet nenään siitä kun pokaali viedään pois...... mää ostan kaikille omat pokaalit niin ei tarvi pahoittaa mieltä.
     
  7. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear

    Minä kyllä tykkäisin no prepistä. Jos olis rahaa rakentaa.

    juuri sillä kun olis haastetta saamaan pysymään suorassa. Joutuis sumplimaan tehojen/pitojen kanssa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. raceman

    raceman 3rd gear

    Minkalaiset säännöt vai onko kaikki vapaata tekniikka puolella
     
  9. GS

    GS Gearhead

    Niin, tämä ”No Prep” on vähän isompi kokonaisuus ja jotta homma toimii käytännössä, myös luokat pitää jakaa kolmeen kuin aidossa No Prepissä.
    Ratahan toki voidaan ”pohjaprepata”, mutta perusidea tässä on se että ladun pito muuttuu kisan edetessä(joko huonommaksi tai paremmaksi), jolloin yksillä ja samoilla säädöillä ei skabaa viedä läpi jos haluaa että laitteet ei ole ”lähtöviivalla poikittain”.
    Taktikkalaji imitoiden todellisia kadun olosuhteita, mutta jenkeissä tämä nyt on jo se missä kaikki Street kilpailu tapahtuu, ei se voi täälläkään olla ainakaan täysin ylivoimaista.
     
    0rs0n tykkää tästä.
  10. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Aloituksessa: "Ajaminen tapahtuisi testipäivien/kisojen yhteydessä."

    Edellisessä: "Taktikkalaji imitoiden todellisia kadun olosuhteita."
     
  11. GS

    GS Gearhead

    Niinpä.

    Eli kokonaisvaltaisesti kyse ei ole aidosta Streetistä...No Prepistä, mikäli kilpaillaan ”Full Prep” radalla jossa rataolosuhteet eivät muutu kilpailun aikana.
    Ok, tämä ”preppi” on sinällään toisarvoinen asia No Prep kokonaisuudessa ja aina sillä mennään mitä on milloinkin saatavilla.
    Isoin juttu on kuitenkin luokkajaot ”(Triple Crown”), 1/8-mile ja arvotut lähdöt.

    Tai oikeasti No Prepin isoin juttu on sen organisaatiomalli ja toiminta, mikäli laji halutaan kasvu-uralle, mutta suomessa tätä henkistä siirtymävaihetta varmasti pitää olla muutama vuosi ennen kuin jengi tajuaa muutoksen välttämättömyyden.
    Se että nyt saataisiin tämä kolmen ja jo kansainvälisesti vakiintuneen Street luokan luokkajako suomessakin vallitsevaksi tavaksi toimia, puhumatta nyt aluksi "No Prepistä” kokonaisuutena yhtään mitään, yhdistäisi jo se kenttää paljon vahvemmaksi ja loisi edellytyksiä Streetin kasvulle.
    Se minkälaisissa pito-olosuhteissa nyt aluksi ajettaisiin, on täysin toisarvoista, mutta tuo 1/8-mile pitäisi luokkajaon myötä olla käytössä alusta asti, koska se tuo mukanaan vain positiivisia ja kasvua mahdollistavia elementtejä toimintaan.
     
  12. Blower334

    Blower334 1st gear

    Kai se alkuun olisi idea että 11s autolla hyvinkin pärjäisi 10s autoille. Valoissa ei kauan kärsi töpeksiä ku peli on jo menetetty. 9s autot saakin sitten tosissaan säätää tehoja jotta pärjäävät edes 11s autoille
     
  13. raceman

    raceman 3rd gear

    Onko ainoa sääntö, että auto pitää soveltua katuajoon? eikös niin ollu blaclistissä.
     
  14. Blower334

    Blower334 1st gear

    Sääntöjä ei oo vielä määritelty mutta jota kuinkin tuollaista. Homma on vielä kyselyasteella onko tälläiselle ajajia ja kiinnostusta
     
  15. GS

    GS Gearhead

    Eli ei sääntöjä lainkaan?
     
  16. Blower334

    Blower334 1st gear

    Ne on vielä työnalla
     
  17. Blower334

    Blower334 1st gear

    Hyviä sääntöehdotuksia otetaan vastaan "north noprep" on vielä kovin alkutekijöissään joten hyviä mielipiteitä otetaan vastaan. North Blacklistiin oli vaikeuksia saada 10 autoakaan per.kisa niin ehkä alkuun ei kannata kovin montaa luokkaa laitataa jos kuskeja riittäisi edes yhteen. Mutta jos homma lähtee käyntiin ja toimii ni ilman muuta kehitetään tätä 'noprep" touhua. Jostakin on vain lähdettävä liikkeelle
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ajatuksen tasolla kiinnostava "luokka" vaikkei toistaiseksi mitään kovin kilpailukykyistä autoa olekaan, saatika rahaa lähteä kiertämään kisoja mutta sääntöpuoleen/osallistujamääriin varmaan helppais kun lähtis niinkin yksinkertasesta asiasta kuin rengastuksesta. Tällä tarkoitan että jos halutaan vetää ns. Katuajomaisesti ni sit ne renkaatkin sen mukaan=katurenkailla. Jokaisella olkoon vaikka 3000hv mutta jossei sitä saa esmes alle 295 leveellä katurenkaalla tiehen ni sit se on voivoi :D sillon se lyhyt ajomatka 1/8maili teetättäis sen tosiasian että kyse olisi kuskien kisasta eikä siitä kenellä on eniten rahaa mällätä tehoihin ja tonnin slikseihin :)

    Sillon siellä vois näkyä niitä 3-400hv katuvessojakin semmosilla kuskeilla varustettuna jotka tietää miten edes se "vaivainen" 300hv saadaan tiehen ja antaa huutista niille tuhannenkaakin buiskeille jne. (Pun intended) :p

    Ja tää oli siis ihan puhtaasti vain oma mielipide ja jos tohon caminon rysään joskus saan lissee voemoo ni tekis kyllä mieli osallistua johonkin täntyyppiseen skabaan ;) tai miksei sitsueisonillakin kun se bbc joskus valmistuu mutta sillä saa turpaan lyhyellä matkalla ihan jo painon takia mutta oispahan hupia yleisölle :D

    -Juli
     
    0rs0n tykkää tästä.
  19. Blower334

    Blower334 1st gear

    Kiitoksia mielipiteestä tarkoitus on todellakin järjestää kuskien väliset kisat.
     
    0rs0n ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Tervetuloa WCSC :a ajamaan.
     
    supo ja Herje tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!