North No Prep?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja superbird, 23.11.2019.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tästä tarkempaa infoa jossain? Ilmeisesti siellä porin suunnalla? (Maailman äärissä täältä katsoen :D)
    Mutta jos tosiaan ns. "Katuvermeillä" ajetaan niin vois hyvinkin innostaa kokeilemaan ;)
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    http://www.sunrisecruisers.com/wp/wp-content/uploads/2019/05/WCSC-Säännöt-2019.pdf

    Tuolta löytyy...sitä en tiedä miten ens vuonna, tuleeko muutoksia...sivulla 4 true street .
    Viime vuonna ei vielä ollut montaa autoa... mutta toivottavasti tulis lisää...1/8 maililla nopeimmat ajat tais olla siinä 8,6-8,7 paikkeilla...eli mitään äärettömän erikoista laitetta ei tarvi olla että voi ajaa kilpaa...PS mun oma enkka katurenkaalla 8.9...tolla cruisailu olssilla
     
    Herje ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kyllähän itseänikin himottas. Jos joskus lakkaa köyhtymästä. Ja nimen omaan jos ois semmonen luokka. Missä pitää olla esmes katurenkaat. Ja vielä otteessa olevat. Olis saumaa halvemmallakin autolla vaikkei ihan voittaja mut sais kisoja ajettua....
     
  4. GS

    GS Gearhead

    Periaatteessa kaiketi kahdella luokalla saisi jo aloitusbaletin jossa 1/8-mile ja muuttuvat pito-olosuhteet hoitaisi loput tasoituksista.
    Eli kilvelliset katuautot katurenkain otteessa = True Street ja kilvettömät ”Race Street” sliksein (small ja big tire samassa).
    Yhteen muotittiin pakottaen liian iso osa jengistä jää rannalle joko sen vuoksi että...”ei mahiksia”...tai sitten...”liian race”.
    Tähän True Streettiin kuitenkin löytyy varmasti jengiä ja Race ajetaan niillä mitä aluksi on.
    Lopultahan täältä True Streetistä valuu autoja ”Race” luokkaan kun vauhdinnälkä kasvaa ja vuotuinen jatkuva leimaaminen alkaa tuntua turhalta. Myös Sliksin käyttö ”Race” luokassa toki kuumottaa niitä jotka haluavat ulosmitata pitoa ja sitä kautta nopeusvaroja ihan kilvellisilläkin laitteilla.
    Tästä päästään helposti jakamaan ”Race” luokkaa kahteen siinä kohtaa jos/kun pieni ja isorenkaisia on riittävästi.

    Kyse on loppujen lopuksi ensinnäkin siitä, kenellä on oikeasti nopein katulaillinen leimattu katuauto ja nopein Racestreetteri, kaikki muu on säännöillä kikkailua.

    Säännöt WCSC:n kanssa neuvottelupöydässä samoiksi No Prep pohjaisiksi ja synergia alkaa toimimaan pikku hiljaa kotiinpäin.
     
    Muokattu: 26.11.2019
    faffeli ja 0rs0n tykkäävät tästä.
  5. XVD

    XVD Gearhead

    Voishan tuota ajella varojen puitteissa. Tuo race luokka passaa mulle.
     
  6. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Meidän vehkeelle tuntuu käyvän juuri niin. Aloittaville/harkitseville kuskeille: kesä (ja elämä) on lyhyt, ei muuta kuin viivalle. Se on hauskaa.

    WCSC(kin) on tehnyt hienoa duunia. Koko genren on syytä puhaltaa yhteen hiileen - "me vastaan muut" ajattelu tekee loppujen lopuksi hallaa koko lajille.
     
  7. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    täytyy sanoa että ei oo tullut oikeen mieleenkään neppailla ns kisaa mutta kieltämättä tuo street 1/8 maili kuulostaa kyllä melko jännältä luokalta kisaa silmällä pitäen. tarkkaillaan siis tilannetta.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Tuo Street ois oikein hyvä itsellekin. Vielä kun sais käyttää DOT-sliksejä niin ei ois pelkkää sutimista. Olis rajaus ennemmin siihen kokoon eli esim 28x10,5-11.5.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Se vaan nostaa heti kipukynnystä kustannuksien suhteen. Plus että ymmärtääkseni se on osa haastetta saada se katurengas tarraamaan :) liikaa tehoa jossei pyörä pidä :p
     
  10. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Jos vain osallistujia riittäis ni street luokka olis omana, katurenkailla. Drag versio sitten omana luokkana slicseillä.
     
  11. GS

    GS Gearhead

    Tässä Streetissä on kuitenkin se pointti, että latu on kaikille sama ja että katurengasvaatimus todellakin tasoittaa ne kilvelliset, mutta katsastusmiehen kaverien tuplaturbolaitteet tavallisten kuolevaisten laitteiden kanssa ja erityisesti juuri 1/8-maililla.
    Jos nyt Streettiin sallittaisiin sliksit, painoittuisi nimenomaan tehokkaan rakennetun auton "katsastustekniikka” ja tehot enemmän ja taas oltaisiin tilanteessa jossa iso osa ”perusvirikatuautoista” putoaisi pois.
    Sliksit taas pitää nimenomaan olla sallittu sitten RaceStreet-luokassa, jotta meillä on mahdollisuus ajattaa ja saada mukaan nämä tehokkaammat Racestreetterit ilman sitä ”pelkkää sutimista”. Samalla näin saadaan mielenkiintoa kisaa kohtaan myös nykyisille fyyran Top Street autoille.

    Mielestäni samassa kisassakin pitäisi voida ajaa kummassakin luokassa mikäli vaatimukset muutoin täyttyvät, jolloin samalla keikalla renkaita vaihtaen saadaan testattua alustan toimintaa ja tehoreservejä niin halutessaan.

    Yleisölle tämä tarjoaa niitä oikeita todellisia kilvellisiä katuautoja ilman typeriä jos/kun/ehkä/joo...juttuja, joita osa yleisöstä haluaa nähdä, mutta samalla samassa kisassa nähdään myös näitä nopeita RaceStreettereitä jota toinen puoli katsojista haluaa nähdä.
    Eli pelkästään winwin tilanne ja jos/kun säännöt pysyvät yksinkertaisen selkeinä ilman korruptiota, lajia on todella helppo markkinoida ja yleisön päästä lajiin sisään.
    Eli kilvelliset otteen edellyttämässä iskussa katurenkain "True Street” ja ne RaceStreet kilvettömät karrikoiden (yhdistetty small/big tire).
    Tämä Race Street tietenkin heti Small ja Big Tire jakoon kun kalustoa ennakkoilmoittautuu riittävästi skabaan (veikkaan että jos/kun sliksit on sallittu, kalustoa kyllä valuu paikalle).
    Jengi ja kuljettajat kuitenkin haluaa katsoa kuka on suomen nopein Small Tire ja Big Tire kuskit?
     
    Muokattu: 26.11.2019
  12. Mää haluan oman luokan, muuten pahoitan mieleni. Pokaali kaikille etukäteen, niin ei tarvi kuin ajaa sen jälkeen.
     
    Wicked Witch of the West tykkää tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No mikä se sun kusiputkea hiertää? o_O
     
  14. GS

    GS Gearhead

    Jos ylläoleva ajatusmalli ei sovi, niin minkälaisen luokan haluaisi? Hieman toki perusteltuna?
     
  15. Ei kuule hierrä mikään. Asiat on paremmin kuin hyvin ja katu/kisa-auto olisi menny viimeviikolla kaupan, mutta ei nyt arvaa myydä vaan ostellaan lisää....

    Nämä sääntöhommat menee vain aina siihen että tulee semmonen 20sivuinen topikki sääntöhommista ja sitten kun kevät tulee on 5-8autoa max.max. radalla......

    Eikös viimekesänäkin joku pahoittanut mielen kun vietiin pokaali pois?..... hahaa. Kaikille peltiastiat käteen, niin voi keskittyä sääntöjen haukkumiseen ja ajamiseen..... tai voihan aina syyttää olosuhteita, kotioloja tai kilpakumppaneita.
     
  16. Tosiasia on se että minä en ainakaan ala ostamaan uusia renkaita. Mun konttihommat on jo matkalla ja ei ny jaksa niin paljon näillä kisahommilla stressata että alkaisi erikseen jotain katurenkaita tilaamaan ja kun on vain 275/60-15 gummit alla + auto on rehellistäkin rehellisempi katuauto (leimattu, paino puolilihavan kuskin kanssa 1570kg) ei millään viitsi nykyrenkailla alkaa ajamaan 400-500kg kevyempien vessojen kanssa....

    Leimattu katuauto + DOT hyväksytty rengas. kaikkihan on siinä katulaillista.
    Leimaamaton katuauto + sliksi. kaikki on outlawia.

    Aulis
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  17. GS

    GS Gearhead

    Niin, jos kerran näin, niin eikö olisi hyvä lyödä koko paska suomessa uusiin puihin?
     
  18. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kyllä minä kans omaani pidän katuautona. Katsastettu,muutokset otteessa. ja MT:n Dot renkaat joilla oon käyny kyllillä ja cruisingeissa. Eli saanen osallistua street luokkaan?
     
  19. Keme

    Keme Gearhead

    Söpö ajatus. Eipä sillä, ihan kiva niitä samoja iän ikuisia jenkkejä on katella radalla joiden runkonumeroiden palat on muutoskatsastettu 80-luvulla hyville papereille. Sitähän toi katsastuslappujen tuijottaminen on. Toisaalta, en oo osallistumassa, ni kunhan olisi autoja viivalla ja hyvät kisat ni se ois tosi jees!
     
  20. GS

    GS Gearhead

    Ei kai nyt kuitenkaan koko suomen Streettiä pidä lähteä rakentamaan juuri sinun renkaitasi ajatellen?
    Eikö juuri tämän tyyppinen yhteen ja omaan napaan tuijottelu ole korruptoinut koko Street kentän hajalle ja pieniin ketään palvelemattomiin pirstaleisiin?

    Meillä on kuitenkin jenkeissä todellakin toimivaksi todettu ihan valmis konsepti ja pointtihan on se että sekään tuskin sopii täydellisesti enemmistölle suomen street kuskeja nytkään.
    Se ei tarkoita sitä että konsepti pitkässä juoksussa olisi kenellekkään huono, koska nyt kun on yritetty saada jokaiselle jotakin, ollaan oikeasti syötetty ropelliin kakkaa ja koko laji näivettymisen uralle.

    Jos nyt kaikki lähtisi siitä että mitään ei tarvitse eikä voi tehdä, koska säännöt ei ole jokaisen itsensä kirjoittamia, ollaan jatkuvassa tilanteessa jossa laji ei voi kehittyä ja kasvaa.
    Fyyra tarjoaa joka tapauksessa prepattuja kisoja niille jotka katsovat että lentokenttien ”Outlaw” Streetissä ei ole "tarpeeksi pitoa", tai että se oma ajaminen on enemmän pelkän aikakortin keräilyä, kuin puhdasta kilpailemista mies miestä vastaan.
    Pointti koko kentän Streetin muutoksen välttämättömyydelle on kuitenkin kilpailija ja katsojamäärien kasvattamisessa ja ihan ensiksi itse tuote pitää olla sellainen että tämä on mahdollista toteutua.
    Tarkoittaa sitä että ihan ensin on luotava simppeli konsepti joka rajaa mahdollisimman vähän potentiaalisia kilpailijoita pois radalta.
    Ei siis pidä luoda täysin keinotekoisia rajoituksia kaluston suhteen, koska kalustoa on juuri niin monenlaista kuin on niiden omistajiakin.
    Jotta kilpailu kuitenkin saataisiin niin kilpailijoiden kuin katsojienkin näkökulmasta mielenkiintoiseksi, meidän pitää luoda ulkoiset olosuhteet niin että pelkästään koneesta jarrutettu hevosvoima ei ratkaise automaattisesti skaboja.
     

Kerro tästä muillekin!