Mikään muutos ei räjäytä pankkia yhdessä yössä ilman valtavia satsauksia markkinointiin. Tässä varmasti on tarkoitus luoda myös työkaluja uskottavalle lajimarkkinoinnille, mutta yhdessä kisassa eikä kaudessakaan yksi toimija ei muuta koko lajia.
Etäisyys ainakin täältä keskisuomen korkeuksilta on jo semmonen että jos löhtee 300-400km päähän veteleen varttia ja paskalla säkällä vermeet laukee sinne ni alkaa oleen kutannukset kohillaan
niinhän niitä kustannuksia tulee. Mutta vähä kun on ehtiny kalustoo testailla ja koeponnistaa, niin ei ne niin helposti enää räjähtele. Toi Kemi olis mielenkiintoinen ihan roadtrippinä käydä sutasee true street tyylisesti. Ehkä -80 luku Hanko tyyliin telttamajoitus jossain paikassa jossain vaiheessa.
Noista kisamatka etäisyyksistä sen verran, jos tuo North no prep toteutuu vaikka että tulis tämmönen katuautoille tarkoitettu ryhmä, niin kisat on ilmeisesti Pori, Kauhava ,Seinäjoki,Kalajoki, Pudasjärvi yms. Eihän siinä etäisyydet muutu mikskään. sama matka edelleen jokapaikkaan. Onhan noita kisavälejä tullu nuorempana ajettua ja oli aina pelko perseessä, jos auto hajoo kisoissa. se on sitä jännitystä, enään ei jaksa jännittää
Tämä keskustelu vaikuttaa muuttuvan positiiviseen suuntaanhyvä että kuskeja olisi tulossa ajamaan. Jos tosiaan blacklist loppuu ni jotain uutta yritetään kehittään. Säännöistä voidaan kinata kevääseen saakka mutta eiköhän niistä päästä yksimielisyyteen jotta kaikki kynnelle kykenevät pääsisivät ajamaan. Oli sitten pellin alla 300 tai 3000hp.
Kovasti kyl kiinnostas moiset katurengas räppäilyt ihteeniki, ehkä semmosessa vois jotain toivoo ollakki enskesänä pärjätä.
Noista säännöistä: Miten semmonen tuohon ns. true streettiin Leimattu auto normi katurenkaalla ei rajoitusta leveydellä ja DOT merkityllä Katusliksillä maksimi Pinnan leveys 10"
No ei ne paljoa lähempänä jyväskylästä ole mutta ainaskin seinäjoella ois velipoika ketä morjestaa samalla
No mulla 18,5" leveys ja leimattu katuauto eli rengas vapaa ni vois jonku kisan kiskasta. Tolla 10" jää ajamatta.
Sääntö mielipide kovempi luokka Racestreet. -tieliikenteeseen valmistettu ajoneuvo. -putkirunko autot kielletty -ei leimapakkoa -moottorin koko vapaa -ahtimet ja ilokaasu sallittu -DOT katusliksit sallittu. koko vapaa -yms
Noi hyvät, jää vaan ainakin itseltä ajamatta. Onhan tossa Hyvinkää, kiikala, pori Viro ja jopa ruotsi missä voi suhata.
Tähän ilman muuta niin että Race-sliksit vapaavalintaisessa koossa sallittu, eli ei Dot rengasvaatimusta. Tässä voi teoriassa olla ainoa rengasvaatimus että renkaat mahtuvat olemaan alkuperäisten korilinjojen sisällä (eli ei levityksiä ulospäin, ei pullistuksia ja renkaat pysyttävä lokarien sisäpuolella). Dot-rengasvaatimus jättää kisapaikalle saapumatta aivan turhan iso joukko tehokkaimpien Race Street autojen autokuntia. Sliksi houkuttimella saadaan pelipaikalle ”huonompien pitojen äärelle” myös tehokkaita autoja. Se että "Race Street"/"Oulaw Street"/"Small-Big Tire”,jne olisi Dot rengaspakko ei palvele kilpailijoita, katsojia eikä kilpailunjärjestäjiä. Tehokkaammat Race Street laitteet pysyvät tällöin vain hyvin prepatuissa kisoissa ja tulevaisuuden Small ja Big tire luokat jäävät näistä skaboista ihan turhan takia kaukaiseksi haaveeksi. Nämä nopeat Racestreetterit kun pysyvät poissa, iso osa katsomostakin jää kotiin ja tämä olisi aivan tarpeetonta ja typerää koska tällä ei voita kukaan.
mun mielipide on se että tuo raakasliksi ei kuulu niin sanottuihin katuautoihin, mutta siihen vois laittaa jonku rajan ja jos se ylittyy, niin jotain lisäpainoo tuumaa kohti. mutta tää on vaan mielipide
Mikä ois sun mielipide sääntö ehdotuksille, jos puhutaan Esim. normikatu luokka ja sitten tämä Race luokka rajuille katuautoille?
Vatanen (chevy2) on sitten kova jätkä. Täytyy nostaa hattua. Eikö oo parempi että veivaat vaan niitä lottonumeroita ja pelaat sitä taskubiljardia. Me kuule ajetaan mitä me halutaan, mutta mitä sinä ajat? Sun kannattaa pysyä Pro Stock guruna ja antaa meidän ajaa vain näillä katuautoilla. Jos on pohoisen omia kisoja ja siellä ajetaan, niin sinä et ainakaan niihin sääntöhin vaikuta. Kun äijä ei ole kisaamassa, niin paree pitää persläpi kiinni. Toki on WCC True streettiä ja semmosta, mutta mieti sää niitä TW lukuja siellä ja me ihaillaan kuin suuri kynnys on nyt poistettu. Vittu täällä ole mitään kynnyksiä ennenkään ollut vaan säännöt on aina sallinut katusliksihommat, sinne vain on pitänyt mennä mukaan ja hyvin on päässyt mukaan. Vittu että on turha äijä, täällä keuhkoaa, mutta miten se sanonta meneekään. Sääli on sairautta ja kateus pitää ansaita !!! Sullahan on nyt tärkeät hommat miettiä niitä WCC sääntöjä valiokunnan ohjeistamispäällikkönä, kutsuttuna semmoisena. Pidä siitä kiinni, kyllä nämä muut hommat järjestyy ihan ilman sinuakin ja muista me kuitenkin ajetaan kilpaa, toiset ei. ah
Ennenkuin tästä lähden kahvia keittämään, tutkein vähän TW juttuja. Onhan se perseen naurettavaa hommaa panna jotain TW rajoja. Mun uudessa käyttöautossa on siinä on ihan normaalit 295/30-22 soft kumit. Mitä jos sanoisin jollekin kaverille että mee ny kokeilemaan tuonne vaikka wcc kisaan miltä se 200m tuntuu kun on kypärä päässä. Ota tuo mun samara tuosta pihalta. +300hp ja autossa nyt satttuu olemaan tuommoset renkaat alla. Pitääkö mun mennä kyselemään paikaillisilta kaikkitietäviltä kingeltä/kingiltä, Saako semmosilla renkailla ajaa? Taitaa mennä tw arvot ohitte mun pick upinkin kohdalla ja siinä on ALKUPERÄISET kumit ja vanteet mitä ovat pajalla siihen laittaneet. On sekin semmonen auto että kehtaisi suorituskyvyn kannalta mennä radalle vaikka ei ollenkaan sitä tasoa mitä esim. Ilkan P-U meni viime kesänä. Onko jotain muita hyviä Demari-Kommari perusteluita sille että TW arvo on ny niin vitun hyvä? kaikki ajamaan 235/65-15 kumeilla niin on hauskaa. Eihän semmosia ole edes tämän päivän autoissa alla. Ny gurut miettii hyviä novelleja kuinka homma hoidetaan. Kahvia ja pullaa ja kokous pystyyn, siellä se viisaus asuu kokouksissa ja terävissä miehissä, kimppatallien kahvipöydissä ja vaikka facebookissa. Siellähän on hyvä vittuilla ja naureskella kaikille noloille? kuten toki täälläkin nimimerkkien takaa. Aulis Hämeenkorpi