North vs. South Blacklist Shootout 2019

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 27.8.2019.

?

Kumpi joukkue voittaa North vs. South Blacklist Shootoutin?

  1. Pohjoinen

    8 ääntä
    32,0%
  2. Etelä

    17 ääntä
    68,0%
  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Liekkivallu oli vaparina juu, kaasut oli kyl kiinni mut ei viel käytössä. En tie kuinka poliittisesti korrektia lie tuoda ilmi vai oliko känni liian pieni, mut koko yökisa show oli aika pateettinen.
     
  2. 4G63

    4G63 1st gear

    Oli kyllä kiva käydä kiihdytteleen, vaikka ongelmia oli kaiken näköistä, pito oli niin kova ettei kytkin pitäny. Järeempää vaan tilalle. Kiva oli tutustua porukkaan ja kysellä neuvoja, ette te etelän pellet ookkaan ihan mulkkuja:)
     
    NorthBlacklistRacemaster ja PPRCuda tykkäävät tästä.
  3. XVD

    XVD 3rd gear

    Eipä se halunnu mennä
     
  4. bbford

    bbford Gearhead

    Joo, tuli siinä kateltua listan ajoa. Mitään ei vaan kamujen kans tajuttu kun kuuluttaja päätti olla hiljaa.

    Buick tuli radalle, oltiin että ahaa, nyt vissiin on black list vuorossa?..

    Laitteita hajos, pohjoinen, voitti kai??

    Kyllä jäi paska maku näistä "bileistä", vaan eipä ollut kuskien vika.
     
  5. Shirley

    Shirley 2nd gear

    Joo meilläki kyykkäs laatikko burnikses ja tosiaa heti ekas vedossa ni ei jäänny oikein hiphurraa fiilis. Turrutin itseni alkoholiin sit illalla mut oli aika vaisut bileet jotenki :confused:

    Etelän porukast tais Liekkivallu pysyy ehjänä, mites pohjosen porukka? montaks autoo teil jäi ilman tuhoja?
     
  6. XVD

    XVD 3rd gear

    Taisi jäähä kaikki muut ehjäksi paitsi Nova. Josta meni öljypohja puhki.
     
  7. XVD

    XVD 3rd gear

    No hyvinhän tuo kulki vaparinaki. Onnittelut vielä voitosta. Kävin kahtoon siellä varikolla että ois kätelly voittajan, mutta ei näkyny ketään paikalla.
    T. NBL Ford Mustang
     
    BJV-8 tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Pasi luuraa yleensä Lindqvistin Janin street bemarin miehistössä. Oli auton ennätys
     
  9. Raporttia 31.8.2019 Night Racen yhteydessä ajetusta North vs. South Blacklist Shootoutista.


    Tänä vuonna North vs. South Blacklist Shootout kärsi selkeästi jo ennakkoon osallistuja katoa verrattuna viime vuoteen. Osa kuskeista ilmoitti, että edellisestä vuodesta jäi vähän karvasmaku suuhun, toisilla oli jotain muita perhemenoja ja lopuilla pois jääneistä oli tekniikka murheita.


    Näin ollen paikan päälle lopulta pääsi Pohjoisesta:

    Hämeenkorpi, Nova
    Ahola, Mustang
    Hirvonsalo, Eagle
    Kangasvieri, Escort


    Ja Etelästä:

    Hovi, Rainmaker Nova
    Hirvonen, Liekki Wallu
    Tsistovski, A4 Audi
    Paukkuri, Feeniks Dart
    Uskali, Blacklist Buick
    Lappalainen, Firebird



    Tänä vuonna ei onneksi satanut, mutta edelleen oli paikan päällä vähän, epätietoinen olo kun kukaan ei oikein osannut kertoa, että missä välissä ja milloin päästään ajamaan. Onneksi omatoimisuudella pääsee pitkälle ja lopulta selvisi, että listan autoilla on ns. kaksi treeniveto mahdollisuutta ennen Night Showssa ajettavaa Shootouttia. Blacklist varikolla, kävi myös koko ajan (positiivista) katsojia kyselemässä, että milloin BL-autot tulevat ajamaan. Eli kiinnostus BL-autoihin oli kova, jos sitä arvioidaan kyselijöiden määrän mukaan. Tässä ajovuoroa odotellessa kerettiin jo varikolla naureskelemaan, että on siis hyvät mahdollisuudet saada katuautokalusto rikki ennen H-hetkeä.., ja lopulta viivalla on vain yksi pari ehjiä autoja.


    Noin 18.30 päästiin sitten ensimmäisen kerran ajamaan testivetoja kun viivalla asettui Uskali Blacklist Buickilla ja Hirvensalo Eagle Talonilla(2g Mitsu Eclipse). Valojen vaihduttua Eagle lähti 4 pyörää sutien matkaan ja viereisellä kaistalla Buick kerkesi nostamaan etutassuja ennen perän pamahtamista. Näin ollen Buick heti ulkona Shootoutista, mutta vastaavasti kaikkien yllätykseksi Eagle kulki hienosti 10s. ajan ja loppareiden lähennellessä 250kmh?!


    Tämän jälkeen vuorossa oli Hovi Novalla ja Nova menikin nätisti 8.4s. ajan ja vierellään Ahola Mustangilla joka myös selviytyi ehjänä maaliin. Tämän jälkeen vuorossa olivat etelän puolesta Sini Paukkuri Feeniks Dartilla, josta valitettavasti suli ilmeisesti aski heti lähdössä, joten Darttikin oli pois geimeistä. Hämeenkorpi keuli näyttävästi Novalla paukutellen kympin aikoja, kun taas etelän edustajan Lappalainen mustalla Firebirdillä poikkasi Pontiacista vetarin, joten jälleen yksi etelän peli ulkona. Aika murhaava settiä.

    LiekkiWallulla ajava Hirvonen ja punaisella A4 Audilla pitivät myös autonsa nipussa. Pohjoisen edustaja Kangasvieri ajoi samaan aikaan valkoisella välikoppa Escortilla TS-kisaa, joten häntä ei näissä treenivedoissa nähty ymmärrettävästi.


    Seuraavalle rundille Hovi halusi jäädä jäähdyttelemään autoansa, joten seuraavaan testivetoon pääsi enään osallistumaan:

    Pohjoisesta:

    Hämeenkorpi, Nova
    Ahola, Mustang
    Hirvonsalo, Eagle


    Ja Etelästä:

    Hirvonen, Liekki Wallu
    Tsistovski, A4 Audi



    Nyt kuskit lisäsivät tiukempaa setappia ja tuloksena Hämeenkorvelta upeat keulat Novalla, jonka tuloksena öljypohja otti turpaansa ja Auliksen ajot oli ajettu tältä kertaa. Samoin kävi lopulta Tsistovskin kun Audista meni vetarit/perä? ja Hirvensalo ilmeisesti sulatti toisessa lähdössä Eaglen kytkimen. Ihan uskomatonta meininkiä ja vitseistä alkoi tulla totta. Tosin Tsistovski ja Hirvensalo yrittivät saada autojaan vielä ajoissa korjattua, jotta he kerkeisivät illan aikana viivalle.

    Näin ollen ilta shown alkaessa oli vain kaksi varmaa paria kasassa ja yksi epävarma pari.

    Viivalle asettuivat siis Hovi Novalla ja Kangasvieri Escortilla. Molemmat olivat kulkeneet lähelle samoja aikoja, joten lähdöstä oli tulossa mielenkiintoinen kaikin puolin. Burniksen jälkeen ratahenkilökunta kuitenkin huomasivat Novan vähän pudottavan jotain radalle, joten Nova käskettiin sammuttaa ja työntää pois viivalta. Paska homma, mutta minkäs teet, näin ollen Escotti keuli hienosti soolona voittoon.

    Peli 1-0 pohjoiselle.


    Tämän jälkeen menikin sitten tovi ennen kuin autoja päästettiin Hovin jäljiltä radalle ja hauskin kommentti tuli lineupin järjestelijältä, joka tuli kertomaan, että annetaan prätkien ekaksi ajaa oikeata kaistaa, sen jälkeen otetaan Blacklist autot ja sitten rata on taas kunnossa kilpailukunnossa? :D :D

    Samaan aikaan iski päälle myös toinen episodi, kun trailerille jo pakattuun Blacklist Buickiin päätti joku reipas jurrinen katsoja mennä omin luvin sisään. Auto kun on niin matala ettei siitä saa trailerin päällä ollessa ovia auki korkeiden trailerin lokasuojien takia niin oli mahtavaa että tämä valopää veti väkisin Buickin oven auki lokareiden yli ja mikä parasta istui vielä autoon, joten Buickiin tuli kuskin puolelle Lambo-tyylinen ylöspäin nouseva kuskin ovi. Jostain syystä kaveri ei osannut kuitenkaan tulla omin avuin autosta ulos, joten oli harmi ettei hänellä ollut kypärää suojana tuossa tilanteessa…

    Noh, samaan aikaan viivalla oli sitten pari Ahola Mustangilla vastaan Hirvonen Liekki Wallulla. Molemmat ovat ajaneet aikaisemmin vapari autoilla, mutta Hirvonen oli kytkenyt ensimmäistä kertaa myös ilokaasut autoon, joten nyt oltiin tosissaan. Tästä huolimatta molemmat lähtivät hyvin viivalta, mutta Hirvosen nossi viritykset eivät jostain syystä toimineet ja Wallu meni vaparina koko matkan, joka tosin oli ihan asiallinen 9.4s. aika ja etelään yksi pisti.

    Peli tässä kohtaa 1-1. Nyt illan mielenkiinto keskittyi varikolle, jossa niin etelän kuin pohjoisen edustajat yrittivät saada nelivetoautojaan kuntoon ennen ajoajan päättymistä. Hetken jo näytti siltä että molemmat autot saadaan viivalle, mutta lopulta sinne tuli vain etelän edustaja Audillaan. Näin soolovetona päästy veto päätti surkuhupaisan illan Etelän voittoon numeroilla 1-2.

    Varmasti ikimuistoisin Blacklist Shootout tähän mennessä, se on varma.


    P.S. Treenivetojen lähtöparit saattoi olla toisin kuin kirjoitettiin, mutta autojen kuskit korjatkoon nämä jos on väärin kirjoitettu.
     
    Larry ja GM -65 tykkäävät tästä.
  10. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Eaglen kuski on HirvOnsalo. Mullekin oli yllätys, että Eagle meni kympin ja 250 kmh. Olihan autolla ajettu jo viikko pari aiemmin mm. Ranuan No Prepissä 9.4 / 248 kmh . Toivoin Kotkan kiitävän Kauhavalla matalaan ysiin / korkeaan kasiin uusilla slikseillä.

    Kommeita keuloja Aulis vetelee!
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En oo kuljettaja, mut tossa kohtaa on yks pilkku liikaa.
     
  12. XVD

    XVD 3rd gear

    Niinkö siinä sitte kuitenki kävi?? :(
     
  13. Onko etelän porukat tottuneet vain "liukkaisiin" olosuhteisiin...... :) ? ja kun ei ollutkaan liukastetta alkoi vehkeet hajoamaan.... Toivotaan että homma jatkuu jotenkin ens vuonna, ettei tarvisi ET hommiin ryhtyä (ET lehti kohta tilauksessa).

    Nova tallissa ja tänään tikkaan öljypohjan kulmat kiinni, ohivuotojen mittausta ja muuta höpöhommaa. Priuskan Kimmolta Kalajoen Tarvikemotista tilasin ison kasan bypass ja AN12 huohotin kamaa + 3l huohotinastian. Dual lambdat pitää hommata, akkuhomma uusiksi ja monta muuta hommaa että saan auton menemään lopunkin yhtähyvin kuin ekan 200m. Kauhavalla tuli ennätyksiä alkumatkaan 1.34 60f, 4,05 330f, 6,3 660ft

    Lisää voimaa että tulee hiljempaa alas nokka ja kai niitä etuiskareita olisi hyvä vaikka säätää jäykemmälle + pohjaanlyötikumitkin hyvä asentaa...

    Annettiin tämä erä etelänmiehille että saivat hyvän mielen kun oli tuota kalustotappiotakin heillä raatteentien malliin.....

    AULIS
     
  14. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo toivottavasti saadaan vielä ensi kesänä ajaa NBL sarjaa ettei tartte ruveta muuta keksimään. Sunnuntaina sain taas Swingerin liikenteeseen eli kisoihin en ihan ehtiny mutta onneks on vielä ainakin yksi cruising mihin osallistua. ;)
    Talvella sitten kaaret sisälle ja kai se on jotain muutakin keksittävä.
     
    XVD tykkää tästä.
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ens viikonloppna EDRS finaalit Haapsalussa...
     
  16. 4G63

    4G63 1st gear

    Juu, kyl määkin toivoin ja uskoin et olis matala ysi/korkee kasi tullu, ei auttanu usko vaikka papin poika oonki:). Kytkin tosiaan alko hyvän pidon takia luistaa, toki yritin ehkä liikaa luistattaa lähdössä ettei olis vetarit tykänny kyttyrää. No taas opittiin jottain uutta. Niin ja lisäks korkkas kiinanpoikien imusarjasta kierteet ja lähti mappianturi lentoon. Täytyy vaan hitsauttaa paremmat kierrenipat eiköhän se siittä.
     
  17. BJV-8

    BJV-8 Gearhead

    Kiitoksia vaan.

    Juu riensin vedon jälkeen suoraan line uppii Lähettää Janin matkaan.
    Kiertelin kans siin varikolla, mut ollaan vissiin menty ristiin.
    Joo ei lähteny kaasut päälle.
    Toisaalta tulihan testattuu mitä menee vaparina.... tässäkin ois vielä puristettavaa.
     
    kede -57, Herje ja XVD tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!