nova 68,69 onko näitä vielä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NOVA68, 12.1.2008.

  1. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    eli onko näitä paljon 68-72 2d malleja. mulla on itellä 68 d-ryhmän kilpuri projekti ja 69 isolohko vempele
     
  2. -Robban-

    -Robban- 1st gear

    löytyy -70 2d Nova 350cid.. ensi kesän nostalgia stocker meininkiä..

    Muita???
     
  3. shr1

    shr1 Gearhead

    Mulle tulee parin kuukauden sisällä -70 mallinen koristamaan Suomen maanteitä. Olis mukava tietää suurinpiirtein, että montako noita 2-ovisia täällä on. Olen antanut itseni ymmärtää, ettei kovin yleinen malli olis? Hämeenlinnassa on tietojeni mukaan muutaman vuoden seissyt aito SS.
     
  4. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    missä on esim tamin vanha entäpä jokun andersin lapinjärvellä oli joku aika sitten blower versio, kivinummen antin vanha auto ja huhujen mukaan lahden läistöllä valmistuu ensi kesäksi ?isolohkoversio. kyl näitä nyt jokunen auto suomessakin pitäisi olla.
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    täältäkinpäin löytyy pari... eli mun pomolla on projektina 69 2d nova koneena on jo aiemmin ollut 454 ls 6 ja se tulee jatkamaankin. nelilinkki on nyt työnalla.
    itselläni on myös nova, se on 72 vm. mut kylläkin 4 ovinen. 400 sbc koneella. sellainen sininen. täysin läpikäyty. jos joku muistaa niin oli spinnerissä esittelyssä parivuotta siten. muutamavuosi sitten kun tuttu sälli ajoi mun novalla pari puuta nurin niin silloin selvittelin akelta että kenellä ja missä on suomessa novia ja kuinkapaljon. tarkoituksena oli ostella osia. piti toimia näin koska muuten osia ei olisi löytynyt. no sain osani jne, mutta pointtina oli kuitenkin se että vuosimallihaarukassa 68-72 neliovisia oli suomessa rekisterissä kolmannes vähemmän kuin 2 ovisia... :eek: tarkkojalukuja en nyt enää muista... no eise mitn. on se 4 ovisenakin ihan onnistuneen ja vauhdikkaan näkönen. onkos jollain muuten novassa alkuperäistä ilmastointia???
     
  6. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    joops... tulikin mieleeni kun juttelin pari vuotta sitten kivinummen kanssa tampereen näyttelyssä, että aikoinaan novia oli joka kulmalla ja niitä sai puoli ilmasiks jenkeistä. mutta nykyään niistä saa maksaa oikeesti rahaa, jos haluaa kohtuu kuntoisen. tässä vähän tietoo vuosimallista ja valmistus määristä. 68 sarja 111 (4-syl.):1270kpl, sarja 113 (6-syl.):146300kpl, sarja 114 (v8):53400kpl 69 sarja 111 (4-syl.):6103kpl, sarja 113 (6-syl):157400kpl, sarja 114 (v8):88400kpl 17654 novaa oli varustettu ss-optiolla 70 sarja 111 (4-syl.):2247kpl, sarja 113 (6-syl.):173632kpl, sarja 114 (v8.):139243kpl 71 sarja 111 (6-syl.):194878kpl, sarja 113 (v8):99950kpl (ss:7015kpl) 72 sarja x (6-syl.):139769kpl, sarja x(v8):209964kpl, (ss:12309kpl)
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossapa omasta mielestä ehkä yks hienoimmista ja legendaarisimmista Novista Suomessa:
    http://www.fhrakouvola.fi/kuvia/swap2006/46.jpg
    Kierteleekin edelleen ahkerasti Etelä-Suomen cruisingeissa ja meeteissä sekä on aika usein näyttäytynyt stripilläkin :D Eikä turhaan, on nimittäin aika nopiakin 8)
     
  8. Impala76

    Impala76 Gearhead

    tää kyseinen pata ekmanin nova oli mun pomolla ennen tätä sen nykyistä 454 69 novaa. osti sen silloin aikoinaan suoraan itse ekmanilta. silloin siinä oli vielä korinväriset puskurit. taisivat olla lasikuitua. siis näin äkkiseltään huomattuna mikä on muuttunut niistä ajoista. oli kuulemma silloinkin aikast nopea ja hienopeli.
     
  9. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    mulla tää on -69 454 ls7+PG+dana60..... vein kilvet parivuotta sitten kun alko rakennus hommat.. kohta olis konehalli valmis niin pääsis taas harrastaa näitä. sen -68 novan hommasin reilu vuosi sitten se olis maalia ja tekniikkaa vaille.
     
  10. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Olikos tämä -69 semmonen vihreä väriltään? Muistelen vaan kun Juankoskella linjuria odotellessa tuommonen jonkin aikaa pyöri. Avarat putket ja reipas isolohko.. Vieläkin jytisee pään sisällä.
     
  11. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    se sama mies täällä kirjuutteloo...... tuli hommattuu läppäri ja muutenkin alkaa taas perehtymään pitkästä aikaa tähän harraste hommaan... ja muistat aivan oikein ääntä oli niin maan pirusti ja isolohko jyrää...
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Tää on Legendaarinen yksilö :D
     
  13. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    IMPALA 76 kirjoitti:
    tää kyseinen pata ekmanin nova oli mun pomolla ennen tätä sen nykyistä 454 69 novaa. osti sen silloin aikoinaan suoraan itse ekmanilta. silloin siinä oli vielä korinväriset puskurit. taisivat olla lasikuitua. siis näin äkkiseltään huomattuna mikä on muuttunut niistä ajoista. oli kuulemma silloinkin aikast nopea ja hienopeli.
    Täytyy myöntää että kyseinen peli(nx-640) on tarjonnut vakuuttavinta
    kyytiä mitä olen millään muulla autolla kokenut, kun sitä impala
    76:n pomon armoituksella sain ajaa. Oikean jalan oikaisu todellakin
    kertoi missä penkin selkänojat sijaitsivat, se tunne on syöpynyt
    jonnekkin selkäytimeen loppu iäksi, varsinkin kun taskussa oli
    suhteellisen tuore ajokortti. Sen jälkeen on tullut ajettu kaiken näköisiä
    autoja mutta kyllä tuo nova on edelleen ykkönen !!
     
  14. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    saman unohtumattoman tunteen koin aikanaan tamin blower novaa ajaessani josta muuten ois kiva saada jotain kuvia ym tietoa.
     
  15. bootsi

    bootsi Gearhead

    Mustana, satiini Centerlinet alla ja korkeemmalla jousituksella... kiitos 8)
     
  16. askut

    askut 1st gear

    eipä taida tos punases novassa olla muuta samaa ku kilvet ja pintaväri
     
  17. kelloooppeli

    kelloooppeli 1st gear

    Vaasan lähistöllä sundomissa majailee yksi -69 mallinen nova .Moottori on 468cid ja pg on vaihteistona.Todella nopea katuauto ja on myytävänä.
    Tai niin auton omistaja mulle kertoi.
     
  18. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    nova68

    no näitähän on vielä ihan kivasti..... onko vielä lisää..????
     
  19. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Koitahan saada 69 ajoon, oli ihan vaikuttavan oloinen vehje 8)
     
  20. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    nova68

    juu... tänä vuonna otan työn alle niin katotaan mitä sit teen sille... voi olla että pelkkä kevyt huolto riittää toistaiseksi, tosin jos vimpan päälle haluu niin maalata pitäs... kevät näyttää suunnan. mitäs autoja itselläs??? ja ootko pyöriny täälläpäin enemmänkin???
     

Kerro tästä muillekin!