nova 68,69 onko näitä vielä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NOVA68, 12.1.2008.

  1. shr1

    shr1 Gearhead

    Kylmenevään syksyyn täältäkin yks kuuman kesäillan kuva omasta rakkineesta. Merkillepantavana yksityiskohtana vain tähän ´70 malliin tehtaan optiona tarjottu vakiota korkeampi etupuskuri. 8)

    [​IMG]
     
    cdv70 tykkää tästä.
  2. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Tuosta ei puutu kuin dog dishit.

    Upea auto.
     
  3. shr1

    shr1 Gearhead

    Thanks! Kapselit on harkinnassa ja valkosivurenkaat myös. :D Ovat vaan hankalahko artikkeli ko. kokoluokissa...
     
  4. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Onko kohtalotovereilla minkälaisia kokemuksia amerikanpoikien osakaupoista?

    Esim:

    http://www.ss396.com/nova_62-72.htm

    http://www.ecklersnova.com/

    http://www.classicindustries.com/nova/

    Ensimmäinen osapaketti minkä tilasin jo auton ollessa jenkeissä on nyt Hämeenlinnassa ja on tuolta ss396:sta, saapa nähdä mitä sieltä tulee. Seuraavaa pakettia pitäis laittaa kohtapuolin tilaukseen.

    Minkälaisia putkistoratkaisuja autoissanne on?

    Omassa on peltisarjojen jatkeena ISOT putket jotka päättyvät joihinkin HYVIN läpivirtaaviin pönttöihin ennen taka-akselia..metelinä riittäis vähän vähempikin varsinkin kun kiuas on lukuunottamatta kaasaria ja peltisarjoja hyvinkin vakion tuntuinen.. :odroll:

    Tossa vielä pari hätäistä kännykkäkuvaa kiulusta, sain pestyä leimareissun ravat/kalifornian pölyt pois ennen talviunolle menoa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    ps. Petri.R, ilmoittelen autosta lisätiedot ja paremmat kuvat blogiin myöhemmin kunhan pääsen hieman sinuiksi tuon keksinnön kanssa..
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    SS396:sta olen muutaman kerran tavaraa tilannut. Itse tuotteethan on samoja tiettyjen valmistajien tekemiä kuin muuallakin. Kerran oli yksi sekaannus kun tilasin sieltä mm. tankin erään Kaliforniasta tulevan auton kyytiin, niin lähetyslistassa oli kaksi erilaista tankkia mutta yhtään tankkia eivät sieltä koskaan lähettäneet eivätkä kyllä laskuttaneetkaan. Aloin sitten asiaa selvittämään niin heillä ei ollut yhtään tankkia hyllyssä ja toimitusaika tälle "back orderille" oli ihan älyttömän pitkä. Sain sen sitten peruttua ja tankki löyty käytettynä Suomesta. En nyt osaa sanoa mitä tuo sekoilu oli, toki oma todennäköisyytensä on myös sillä, että "suomipoika ei vain tajunnut" jotain... Joten eiköhän tuokin aivan OK firma ole.

    Tuo Eckler's Nova on mulle uus, Classic Industriesilta oon tilannu ja oli OK.

    Hookerin peltisarjat ja Flowmasterin 2½" putkisto on yksillä vaimentimilla löytyy, sounds good ;)
     
  6. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Mites putken ulostulot, onko takana asti "suorassa" vai tuleeko pihalle ikäänkuin sivulle päin, heti takarenkaiden takaa?
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kas näin. Ei ole orkkistyyliä mutta en toistaiseksi ole lähtenyt Amerikan-Jannen putkiviritystä muuttamaan.
    [​IMG]
     
  8. AlphaBravo

    AlphaBravo 1st gear

    Omassa Novassa ('72) oli aikaisemmin kutonen ja powerglide. Nyt on pikkulohko ja TH350. Pitäisi saada rattikeppi pelaamaan.

    Nyt mietityttää, miten powergliden vivusto eroaa TH350:n vivustosta. Eli pystyykö powergliden vivuston muuttamaan TH350:lle vai onko paras vaan hankkia kokonaan uusi linkage kitti (esim. Lokar)?

    Tämä löyty googlaamalla (TH350 päällä, pg alla), mutta asia ei tuosta vielä ihan selvinnyt:

    [​IMG]
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tässä amerikan jannet keskustelee samasta asiasta: http://www.stevesnovasite.com/forums/sh ... p?t=201034

    Mulla on jossain pahvilaatikkojen kätkössä tallilla kokonainen TH350:n rattivaihdevivusto joutilaana. Peltisarjojen kanssa oli kyllä lievää mahtumisongelmaa...
     
  10. NOVA68

    NOVA68 3rd gear

    Nostetaan välillä... no minun 68 ja 69 ovat hallissa edelleen... :) kiirettä on ollu ja ei oo kerenny perehtyä.... onko jollain tietoa mistä saisi kaikki uudet alustan osat kyseiseen autoon. Ostaisin kaikki nivelet, puslat, iskarit, yms osat.... suapi laittoo tietoo tänne tai soittoo. 0405278379.... jos se siitä kipinä tuas iskis....
     
  11. 383

    383 Gearhead

    Usparts löytyy varmaan hyllystä
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Joo, vakio-osia on US Partsilla ihan hyllytavarana ja jenkkilästä esim. Summit/Jegs löytyy (näistähän voi ostaa myös US Partsin kautta, toimitusaika yleensä noin pari viikkoa jos tavara on amerikan putiikissa hyllyssä). Keulahan näissä on sama ku 1gen Camaroissa. Suosittelen uusimaan myös korin ja eturungon väliset puslat (6kpl). Jos ne on alkuperäiset hauraat kumipuslat olemattomiin ruostuneine metalliholkkeineen, niin ajettavuudesta ei kannata ylläpitää kovin suuria odotusarvoja vaikka siellä muuten olisi mitä palikkaa alla. Itse vaihdoin nuo lähinnä kukkamullaksi muuttuneet korin ja rungon väliset puslat sekä takajousien kiinnityksen puslat polyuretaanisiin, niin ajettavuus muuttu jo kertaheitolla vähemmän pelottavaksi ;)
     
  13. AlphaBravo

    AlphaBravo 1st gear

    Miten teit noiden eturungon puslien vaihdon?

    Amerikan poikien jutuista ymmärsin, ettei olisi tarvis irroittaa koko apurunkoa...
     
  14. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ei tarvi irrottaa. Itse taisin tehdä tällä tavalla:

    1. CRC:tä tai vastaavaa liqumenttia pultteihin

    2. Rattiakseli/rättinivel irti simpukasta ja nykäistä akselia sen verran ohjaamoon päin, että tosiaan simpukan akseli tulee rättinivelestä ulos (rattiakseli kojelaudassa kiinni kahdella mutterilla ja muutamalla pultilla tulipellissä. Jos rattivaihteet niin irroita vaihteenvalitsimen viisarin vaijeri ekana ettei mee viisari poikki)

    3. Auton keula tunkataan ilmaan ja kori jätetään pukkien päälle, esim. kynnyskoteloiden alle lankut ja koripukit

    4. Tuetaan eturunko hallitunkilla. Seuraavaksi pulttien avaaminen siten, että toisen puolen pultit kokonaan irti ja toiselta puolelta jätetään tosi löysälle. Kun pultit on pois niin lasketaan eturunko roikkumaan toisen puolen löysällä olevien pulttien varaan

    5. Ujutetaan puslat holkkeineen pois ja uudet tilalle, toistetaan sama toiselle puolelle
     
  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    ...niin ja takapää on kanssa aika "irti" jos siellä on horot vanhat puslat, erityisesti lehtijousien etupäässä.
     
  16. AlphaBravo

    AlphaBravo 1st gear

    Hieno homma, kiitos.

    Lähiaikoina olis tarkoitus vaihtaa eturungon ja takajousien puslat.
     
  17. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Milläs halvatulla saa irrotettua kaksi takimmaista vaihteiston öljypohjan pulttia?

    Askin pitäs olla TH350.
     
  18. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    viewtopic.php?f=11&t=271988 8)
     
  19. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Thanks!
     
  20. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Jotain tälläistä ois tän kesän lookki:

    [​IMG]

    Vanteiden keskikupit on nyttemmin paikallaan, auto täytyy vielä pestä ja myllyttää, kuvassa siis ajettu suoraan tallista pihalle haukkaamaan happea.

    Ajoon otan kunhan saan tuon pressukatoksen kasattua omalle pihalle ja ilmat vähän vielä lämpenee.
     

Kerro tästä muillekin!