Nova höpinää koneesta, askista ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kapok, 15.8.2009.

  1. Kapok

    Kapok 1st gear

    Juh, se SS-package nosti hintaa halvassa autossa, olis ollut ilmainen lounas special order-mosaa otettaessa. Ja ilmaisia lounaita ei ole, joten olet varmaan oikeassa :D
     
  2. Kapok

    Kapok 1st gear

    Kertoilkaas kokemuksia, jotka olette väsänneet 383 strokerin jostain piilojameksen 350 saastemosasta tai sitten 70-luvun koneesta? Kannattaisko tälläiseen leikkiin lähteä :D Tarviiko tasapainottaa tai härvätä jotain muuta sellasta mitä ei omilla nyrkkipajan laitteilla pysty?
     
  3. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    mulla ois sulle hyvä projekti. tallin nurkassa lojuu porausta vaativa 350 pata. pelkkä lohko siis. muistelen että oli jo 030 ylikoossa mut voi olla 040.

    ostat sen, viet porattavaksi jne.

    sitten vaikka tämä :

    http://www.summitracing.com/parts/ESP-B13405E060/

    ei tartte erikseen tasapainotella.

    sitten vielä nokka ja kannet ja imusarja ja kaasari ja jakaja ja startti ja tulpat ja tulpanjohdot ja öljynsuodatin ja pakoputket ja jakopää ja tiivistesarjat ja öljypohja ja venttiilikopat ja ilmanputsari ja vesiletkut ja koneenkorvat.....

    tai sitten ostat multa kasatun 350 padan tuosta puolet halvemmalla :lol:
     
  4. Kapok

    Kapok 1st gear

    Se mikä on 268xe nenulla olis sun valmis kone vai :D ?
    Ens keväällä alkais tulemaan enemmän valuuttaa, paljos siitä sitten pyydät hintaa :rotfl:
     
  5. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    [​IMG]

    sepä se eli tämä. hinnasta en sano tässä mitään. kuitenki löytyy niitä od:n toivoja "vittu tuollane paska letukan tusina 350, saat craten halvemmalla!!!" :rotfl:
     
  6. Kapok

    Kapok 1st gear

    Katellaa vaikka yyveellä sitte lisää, mut nyt mentävä laittaa unta kaaliin et pystyy vaikka pelastaa maailman huomenna tai jotain yhtä kunnianhimoista :rotfl: :poff:
     
  7. Kapok

    Kapok 1st gear

    Jahkailu ja pyörittely loppuu. Kutonen kasataan uusiks ja piristetään samalla.
    Rojektikuvia tulee sitten kun pääsee nauttimaan palkasta :wink: 8)
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tai jos sittenkin kasikone..?! :rotfl:
     
  9. Kapok

    Kapok 1st gear

    Kasikone ehkä fullsize- vehkeisiin, pikkukopassa käyttöominaisuuksia ja kulutusta ajatellen kuutonen on aika lyömätön (kai). :rotfl:

    Ympärivuotiseks käyttöpeliks kuutosdartti olis kova peli, pitäis vaan lyödä eka rahoiks.

    Chevyä ei viitti suolaloskassa raiskata, ei meinaan ole paljoa Suomenmaalla 4d 68-72 malleja :pinup:
     
  10. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    mietihän vielä pariviikkoa tätä ratkasua :rotfl:
     
  11. Kapok

    Kapok 1st gear

    Nohh, sun moottorikauppoja ajatellen mä en oo varteenotettava ostajaehdokas :rotfl: Perse verellä ja matti kukkarossa mennään vielä melkosen pitkän aikaa :p

    Rakentele vuan Mad Max Caminoa ja heitä se siihen, vielä noi ylöspäin nousevat kylkiputket kuntoon niin rocketi roll 8)

    Pari ässäarpaa ja lottoa niin hommaat TV:stä tutun tarvikkeen http://www.summitracing.com/parts/WND-7 ... mage=large :rotfl:
     
  12. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Milläkäs tavalla kutosen käyttöominaisuudet on paremmat kasiin verrattuna? Heikompi vääntö ja teho?

    No joo näitä tämmösia kannata järellä yrittää miettiä ja itelle perustella. Kasia tekkee kuitenkin mieli :lol:
     
  13. Kapok

    Kapok 1st gear

    |6 vähemmän osia joten sopii tälläiselle pöljälle. Vääntöö ja tehoo saa ruuvattua koneeseen kuin koneeseen lisää, eiks jeh :D

    Noin ja sitten uuret männänrenkaat, laakerit, tiivisteet ym nippeliä mitä tarvii.
    Lopuks miranolia niskaan ja on the road.
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Paras hinta laatu suhde ton kutosen kanssa on pitää se ennallaan ja säästää rahat kasin vaihtoon. Etsä edes huomaa muutosta kuin lompakossa tolla kutosen virittämisellä.
     
  15. Kapok

    Kapok 1st gear

    Pakosarja on tosta jo vähän halki ja putkisto pitäis vetää kanssa uusiks.
    Sytkä pitäis kans uusia.

    Jäljelle jää sitten imari ja kaasari sekä koneen sisuskalut mitä tarttee.

    Jos ostaa 350 mosan 1000-1500 erkillä ja ostaa siihen edelleen alsakannet, imarin, kaasarin, alakerta uusiks, laturi, startti ym. niin ei toi kovin halvaks kutosen remppaamiseen verrattuna tule.
     
  16. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Joo toi kutosen tommonen "pikkupiristäminen" on kuin söisi plasebolääkkeitä.

    Ja sen kasinkaan tarte heti olla viimesintä hottia. Kuhan jollkin lähteen liikkeelle, niin uskon, että vierne on naamalla ihan toista luokkaa kun kasi hörskyttää pellin alla vaikka ei oliskaan mitenkään ihmeellinen suorituskyvyltää.
     
  17. Kapok

    Kapok 1st gear

    Saas nähä nyt sitten, 350 houkuttelis kyl mut rahanmeno vastaavast sitte lähtis lapasesta. Homma olis toinen jos olis jo valmiina kasi pellin alla, piru vie kun tuli tällänen rysä sitten ostettua. Olihan tämä pari kuukautta itellä myynnissäkin, eikä ollut kuin jotain tossun alla eläviä haaveilijoita.
     
  18. montego

    montego 1st gear

    Noita 305 saastekoneita saa aika edullisesti ja peltisatseilla, nokalla yms.mausteilla kevyessä kopassa pääsee jo aika hyvin makuun :wink:
     
  19. Kapok

    Kapok 1st gear

    305 saazte on kanssa yks, mutta sillä ei varmaankaan kovin paljon yli 200 hepan mennä?
     
  20. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Ei kannata stressata näillä vanhoilla ritsoilla.

    Ite tekkisin esim. näin jos "pikku" budjetilla pitää päästä rakentamaan.

    Hommaisin esim jonkun toimivan piilojameksen 305:sen ja äpöstäsin sen keulille. 600 holley, perus HEI-jakaja ja jotain peltisarjoja kiinni ja baanalle.

    Ok sulla on yhtä tehoton kärry edelleen, mutta jotain konkreettista muutosta on tapahtunut ja sais hämmästellä kasin ääniä kesän, pari tai useamman. Ja mikä parasta on saanu harrastaa, eikä vaan ootella sitä oikeaa hetkeä tehä se chattipalstojen hyväksymä "unelma" kone.

    Siitten hommaisin hissukseen vaikka sen 350:n ja sitä rakenteleisin resurssien puitteissa ja sitä sitten keulille ja sulla ois jo jakajat, kaasarit ja pelit valmiina siihen vähän tehokkaampaan ja sitä rataa.

    Tämmöisellä pääsis harrastamisen makuun kohtuu pinellä budjetilla.

    Näitä vaihtoehtoja tää touhu tuppaa olemaan täynnä ja päähän siinä leviää jos yrittää pohtia sitä "järkevintä".

    edit: jotkuthan täällä jo kerkes tota 305:sta ehottelemaan
     

Kerro tästä muillekin!