Noverox

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja cartman, 18.11.2003.

  1. cartman

    cartman 1st gear

    Kokemuksia, toimiiko? Käyttökinneristä pitäisi korjata muutama pintaruosteinen kohta, mutta auton arvon huomioon ottaen hommaa ei kannata alkaa tekemään viimeisen päälle, ja kaiken ruosteen poistaminen on vaurioitunutta peltiä vaihtamatta lähes mahdotonta. Näissä pikakorjauksissa ruosteella on taipumus tulla uudestaan läpi jo viimeistään puolen vuoden kuluttua, saisi mielellään kestää hieman kauemmin. Onko jotain oikeasti toimivia "ruosteenmuuntajia" tähän tarkoitukseen?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ittellä tuli kinneristä ruosteet Noveroxin läpi hitaasti mutta varmasti. Ruoste kohdat oli hiottu peltiin asti. Kyllä varmaan parempia aineita löytyy?
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Itse vetelin sitä GMC:n kylkien putsattuihin kivenhakkaamiin joitakin vuosia sitten ennen ylimaalausta. Ei se ruostumista pysäyttänyt, mutta suojasipa ainakin ruosteen siihen asti ettei alla enää ollut peltiä.
     
  4. Retem

    Retem Gearhead

  5. cartman

    cartman 1st gear

    POR15 on aika kallista ja vaatii tie-coat primerin (myöskin kallista) eristeeksi, että voi päällemaalata. Jos olisi jokin halvempi vaihtoehto...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nostetaanpa vanha aihe esiin. Mulla on tota Noveroxia purkki tuossa, mutta meinaatte että POR15 olisi fiksumpaa kamaa? Mistähän päin sitä voisi lähteä kyselemään turun alueella?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Enpäs tiedä, itse pensselöin Noveroksilla pari vuosikymmentä sitten täysin pintahilseeseen vetäneen kurakaaren reunan. Sen verran santapaperia näytin, että sai pinnan suunnilleen tasaiseksi, mutta oli siellä ruostetta ihan omiksi tarpeiksi. Niihin aikoihin ei ollut muuta väliä kuin äkkiä vaan vähän siistimmäksi.

    Kuivan mömmön päälle suihkutin kilikali maalisprayt ja vieläkään ei ole tullut ruoste läpi kummallekaan puolen, vaan näyttää ihan eheeltä.

    Toi auto ei tosin ollut aktiivisessa liikenteessä silloinkaan, mitä nyt ahkerasti peltoautona, eli ei se suolaa ole saanut, mutta kosteessa kyllä ja savessa se on ollut enemmänkin. Taitaa olla viimenen kohta nuo lokasuojan reunat mitä siitä jäljelle jää.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mä itteasiassa lääpin sitä noveroxia äsken tuohon käyttökinnerin helmoihin testin vuoksi ja aika uskomatonta, mutta sehän näyttäs ihan toimivankin... Suojauksesta en tiedä mitään sanoa ennen kuin vuosien päästä, mutta ainakin tuo ruoste muuttuu tuommoiseksi mustaksi/metallinhohtoiseksi mömmöksi. :eek: Kaikkea sitä näkee.

    Jos sitä uskaltais vaikka autoonkin laittaa. Takakontin tivari + pelti oli nimittäin vääntynyt solmuun (kaikki vesi takaikkunaa pitkin suoraan konttiin) ja kun vääntelin sen takaisin niin tottakait haljenneen maalin alta paljastui pintaruosteinen pelti. Eikun testaamaan...
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Soita 0400-717434 ja kysy.
     
  10. gummi

    gummi 1st gear

    siihen noveroxkyssäriin: mulla on ainakin toiminut tollasissa alle kämmenen kokoisissa pintaruostekohdissa. ruostehileet pois päältä niin hyvin kun mahdollista, myös maalin alta kaikki esiin. sit ohjeen mukaan pari kerrosta noveroxia jonkun tunnin väliajoin ja pintamaalaus päivän päästä. ei oo kummitellu käyttökinnerin A-pilarit nyt viiteen vuoteen...

    ite ymmärrän, että se aine tehoaa ruosteeseen, mihinkä pääsee käsiks. pellin ruostuneen pinnan se nitistää, mut eihän millään voi läpiruostunutta näkkäriä uudeksi pelliksi tehdä...

    ainiin, kehuvat myyjät että tolla vedetään esmes kuorma-autojen alustat kuntoon mekaanisen ruostepuhdistuksen jälkeen ja jättää sellaseks. musta kova pinta pysyy kuulemma siistinä vuostolkulla.
     
  11. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Bilteman Ruosteensyöjä perustuu kai samaan menetelmään kuin Noverox. Yhtyy ruosteeseen ja muuttaa sen mustan metallihohtoiseksi ja kovaksi. Käytin sitä ruostuneisiin puutarhakalusteisiin pari kesää sitten. Ruosteiset kohdat muuttuivat mustiksi ja hyvin on pitänyt. Seuraavana päivänä Miranolia päälle. Mutta ruoste lähti melko pian kukkimaan niiden korjattujen läikkien reunoilta, vaikka olinkin maalannut Ruosteensyöjällä reilusti yli. Pysäytti siis ruosteen, mutta ei se ruosteenestomaalista käy. Olisi vissiin pitänyt hioa vanhaa maalia veks laajaltakin alueelta ja vetää niihin terveisiin kohtiin ruosteenesto.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kenelläkään kokemuksia yllä mainitusta sinkki-ihmeestä autokäytössä?
     
  14. gummi

    gummi 1st gear

    sinkkiaineita on autotarvikeputiikit pullollaan, sprayna, tölkissä jne. löytyy myös sinkkipitoisia pohjamaaleja, jotka toimii vastaavalla periaatteella, mutta tietty enempi maalin tavoin.

    sprayna oon löytäny ainakin 90-95% sinkkejä. kai siinä liuotintakin pitää olla mukana, jotta tulee pullosta...

    jos pystyy puhtaalle pellille levittään, niin voi toimia pitkäänkin. joissain kohdissa on mulla toiminut hyvin. toisissa ei kovin kummoisesti, oisko ollu huonosti putsattu. ruosteet pohjalla eivät yllättäin oikein tue toimintaa... mut yleensä eivät nuo kylmäsinkkiaineet ole yksinään kovin kestäviä mekaanista hankausta yms vastaan.

    jos muilla kokemuksia, niin kiinnostais :lol:
     
  15. JPK

    JPK 1st gear

    Bilteman sinkkispray on kyl aivan surkeaa tavaraa.
     
  16. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Itse lotrasin juuri jonkun auton pohjaan sinkkipölymaalia purkista ja litran purkki painaa ainakin kaksi kiloa, joten on siinä jotain muutakin kuin liuottimia ja pigmenttiä.
     
  17. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Täytyy sanoa,että kaikki kokemukset ollu positiivisia noveroxista,monen monta japsikinnerin pellin ruosteläikkää on suojailtu parin kymmenen vuoden aikana ja pääasia tuotteen käytössä on tehdä ohjeiden mukaan ei niin kuin itsestä tuntuu,vaan juuri pari kerrosta ainetta oikeilla kuivumisajoilla ja päällemaalaustavoilla ja myös pellin sisäpuolinen suojaus on muistettava tehdä esim.kotelosuojalla ym.riippuen kohteen sijainnista,eikä missään tapauksessa pidä mennä hiomaan noverox-pintaa "rikki",ja näillä eväillä on toiminut hyvin,jopa 7-vuotta ruosteen läpi tulematta(jopa kauemmin (seuraavalla omistajalla)).
     

Kerro tästä muillekin!