½ npt -> M22x1,5

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HT, 6.3.2015.

  1. HT

    HT Gearhead

    Tommonen muutos pitäisi tehdä. Onnistuuko?
    Riittääkö työstövara ½ npt reiässä?
    Kyseessä alumiini-imusarja.
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Notota, ei, tai ehkä jos uskaltaa...
    Jos nyt oikein tässä kooklettelin ni tuo puolikas npt on 0.84" = 21.336.
    M22x1.5 porakoko on 20.5mm, niinkuin varmaan tiiätkin....

    Ja lisää... tuon npt kierteen nousu on suomeks 1.785mm.

    http://www.piping-engineering.com/wp-co ... thread.gif



    Jos sinne pakko on tolla kierteellä oleva anturi tai saada, ni tee sellai sopiva kierreholkki
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Onko kukaa tarkistanu tätä? Musta alko tuntuu et on juovuspäissää kirjotellu mitä sattuu, lähinnä katoinko oikein ton npt kierteen koon? Puhelimella en nyt tota linkkiä saa auki et oliko se ees oikee paikka kattoa..
     
  4. 9000

    9000 Gearhead

    1/2 npt on 14 nousullinen eli nousu on 1,814mm.
    1/2 npt on kartiokierre halkaisijat n. 17,5/21,2mm 1,788 asteen kulmalla.

    22X1,5mm kierre pora halk. 20,5mm eli pitäs tulla ihan hyvä kierre kun tolla vetää porauksen jälkeen kierteen, vähän voi alussa näkyä alla npt kierrettä mut haitanneeko mittään,anna palaa vaan.
     
  5. HT

    HT Gearhead

    Ok. Eli homma onnistuu. Kiitos tiedoista.
     

Kerro tästä muillekin!