Nuoret kaahaajat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Polara-73, 3.9.2003.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei edelleenkään kyse ole siitä, että toi akka ei tietäis mistä puhuu tai, että se olis ollut vaan kirjotuspöydän ääressä josta se tekee noita päätelmiään. Ne perustuu kyllä kenttätyöstä vedettyihin johtopäätöksiin. On aina hiton helppoa ampua alas toisten tuotokset, mutta mitens jos vaikkapa joku teistä koettais tehdä tutkielman samasta aiheesta? Ja koettais tehdä sen neutraalilla näkökannalla? Päätyiskö kenties aivan toisenlaisiin tuloksiin?
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mopeman on kyllä oikeassa, muija on perehtynyt mistä puhuu. Olen itsekin nähny hänet useamman kerran cruisingeissa.
     
  3. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Kyllä Mopeman taitaa sittenkin olla oikeassa. Nyt kun olen lukenut Vaarasen juttuja uudelleen ja vielä yrittänyt pitää järjen mukana, niin toden totta, tutkimus käsittelee autoilevan nuorison pientä mutta näkyvää/kuuluvaa osaa. Sensaatiohakuinen toimittaja tästä kyllä vääntäisi mehevän tarinan. Taidetaan olla turhan herkkänahkaista sakkia ja heittäydytään heti puolustuskannalle, kun on totuttu että paskaa tulee niskaan joka tuutista.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Samasta asiasta oli yleisön-osasto kirjotus Iltiksessä jonkun aikaa sitten.
    ASIAA!
     
  5. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    / Prkl TAAS entteri nopeempi, toi oli siis multa!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tulis tänne meikän mestoille tutkimaan, saisi loistavaa materiaalia tutkimuksen teini dx tai ekkeri osastoon. Asun lähellä paikallista toria jossa on aina teini dx:n epätoivoiset vingutus kisat tai revitellään eskortin 1.6 kent konetta valtavan epätoivon vallassa.

    Toisalta mikä minä tätä toimintaa olen moitimaan kun ei ole itsellä edes autoa ja jos olisi niin varmaan sekin saisi välillä lämää. :smile:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Saattaapi olla yrittänyt perehtyä, mutta ei kyllä mun mielestäni tunnu tietävän mistä puhuu, tai tässä tapauksessa kirjoittelee. Toi teksti sisältää tolkuttomasti omia mielipiteitä, olettamuksia yms. ja osa jutuista mihin tossa viitataan on selvästi saatu provosoimalla osaa porukasta vähän näyttämään ja kertomaan "kalajuttuja".
    Ei ainakaan tollasta noilla sivuilla luettavissa ollutta tutkimustekstiä kukaan asiansa osaava väitöskirjoja tarkastava professori voi ottaa tosissaan, vaan tuon taso viittaa pikemminkin johonkin lukiolaisen ainekirjoitukseen.
    Mutta kirjoitelkoon ja julkaiskoon jokainen mitä haluaa jos kehtaa.
     
  8. Samiralfey

    Samiralfey 1st gear

    Niin ja jos on tehnyt niin perusteellista tutkimusta niin mistä hemmetistä tuo kumin syttyminen palamaan ja loimuamaan infernaalisella liekillä on kotoisin??En ole koskaan nähnyt että joku olisi saanut mittään syttymään millään ajoneuvolla.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Olettekohan viime aikoina käyneet stadin cruisungissa jäähallilla? Ainakaan mun mielestä tossa tekstissä ei ole mitään kummallista. Kuvat jos olis pois, niin se ei kummastuttaisi yhtään.
     
  10. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Ja seuraavassa Cruisingissa sitten jokainen koittaa voiko ne renkaat saada tuleen "vanteesta lähteneellä kipinällä" :smile: On kyllä aikamoista yleistämistä noi ton tutkijan kirjotukset, ja minkä takia ainakaan tossa tekstissä ei puhuttu mitään Euro/japsi autoista? just viime viikonloppuna täällä päin yksi nuori rysäytti vanhan puisen omakotitalon seinästä läpi(!) kännissä, mutta autopas ei ollutkaan jenkki vaan ylläri ylläri japsi perheauto...
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Siis eihän siinä puhuta muutenkaan mistään tietyistä autoista, mainitaan vaan, että kuvat on otettu cruising nightissa. Ja niinhän ne ovat. Siinä myös rajataan autoharrastajat ja tämä kohderyhmä "nuoremmat miehet" erilleen: "Ilta tiivistyy oluella läträämiseen, metelöintiin, komeisiin autoihin, vauhtiin ja kohtaamisiin. Nuoremmat miehet "leikkivät teinileluillaan," tahallisesti varsin karun näköisiksi maalatuilla, iäkkäillä autoillaan." Itse mä en voi käsittää lainkaan kuinka jollekin voi autoharrastuksesta tai cruisailusta tulla mieleen "kortteliralli" josta tossa kuitenkin koko ajan puhutaan.
     
  12. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Niinpä..joidenkin mielestä vaan se kortteliralli on se mitä autoharrastajat tekee...
     
  13. Samiralfey

    Samiralfey 1st gear

    Taitaa olla ja pysyä autoharrastamisen yllä tämä ikuinen raggari/rellestämisleima.
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ja ilmeisesti täysin aiheetta, pyhäkoululaisten hommaahan tuo on.
     
  15. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Kaikki kansanedustajat on sikailija raggareita ym. (Halme)
     
  16. Samiralfey

    Samiralfey 1st gear

    Jep, jos joku kysyy että mitä harrastaa niin taidan tästä lähtien sanoa että 'kuorolausuntaa ja postimerkkeilyä, aerobiciä ja kuntosalia..'. Tai ei taida kannattaa tuota kuntosalihommaa sittenkään, nehän kaikki käyttää stereoideja joten siinäkin leimautuisi häröpääksi
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ette ilmeisesti edes halua ymmärtää mistä tossa on kyse, mutta ei se mitään, sillee hyvä tulee.
     
  18. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Kyseinen tutkija kävi meidän koulussa luennoimassa tutkimuksestaan. Eli se on lähinnä tutkinu sellasia nuoria jotka ei tee mitään muuta ku rakentelee kosliaan ja tekee jotain hanttihommia, sitten ne kaahailee ympäri stadia. Siis aika marginaalista ryhmää, ei mitään jenkki harrastajia vaan ihan just näitä teinidextereitä ym. On muuten ollu mukana näissä kuviossa aika kauan, ja seurannu ihan taka penkiltä, joten eiköhän sillä jonkinmoinen kuva ole asiasta.
     
  19. Samiralfey

    Samiralfey 1st gear

    No mikä tuossa on sitten se perimmäinen ajatus? Voisiko herra Mopeman valaista minua?
    Ainakaan itseä enkä juurikaan muitakaan tuttuja voinut tunnistaa tuommsesta hommasta mitä siinä artikkelissa kirjoitettiin, onko tämä nyt sitten eteläläisten hommia kun täällä pohjoisessa ei juurikaan kruisinkeja järjestetä ja omalla kylälläkään tuo kortteliralli lähinnä rajoittuu teinien torille parkeeramiseen ja nakkarilla käyntiin.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Samiralfey 2003-09-04 18:44 ]</font>
     
  20. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    No kyllä mä ainakin luulen ymmärtäväni ihan tarkalleen mistä tossa on kysymys
    ...tai on ainakin tarkoitus olla.
    Mutta kyllä mä olen silti hyvin paljolti samoilla linjoilla kuin mitä varsinkin Big Bad Chevy tossa toi esiin.

    Siis varmastikin tarkoitus on ollut tehdä ihan oikeaa tutkimusta ja se varmasti jopa itse kuvittelee tehneensä hyvää työtä.Mutta mä olen kyllä saanut näistä tän jutuista sen kuvan,että on ollut aika vahvat ennakkokuvitelmat asian suhteen jo ennen niitä kenttätutkimuksia.Ja sieltä kentältä on pikemminkin vain haettu vahvistusta niille valmiille kuvitelmille ja niiden pohjalta tehdyille päätelmille.

    Tuossa on vielä yksi juttu tästä tutkijasta,ei kovin tuore enää sekään:
    http://www.ylioppilaslehti.helsinki.fi/ ... eiden.html

    Lainaus tuosta jutusta:
    "Ei tarvitse kauan miettiä, ketkä ovat näiden poikien sankareita. "Väitös-Heli, kirjoita sinne, että me ollaan kaikki mikahäkkisiä", pojat kehottivat"
    Tuossa oikeestaan tiivistyy aika hyvin se kuva,minkä mä olen tän tutkijan tutkimuksista saanut;Kundit on syöttäneet tytölle just sitä,mitä tyttö on halunnut kuulla ja nähdä.Voi vaan kuvitella,kuinka siellä on ollut pokassa pitämistä kun väitös-Helille on kerrottu mitä hurjempia kauhujuttuja.
    Ja se nyt tuskin tarvitsee kovin kummoista kaahausta olla,kun tommosen tyttösen saa säikäytettyä silloin,kun se kyydissä istuu.

    En mä sitä sano,etteikö se monessa asiassa olisi ihan oikeilla jäljilläkin ja omaankin nilkkaan osuu aika moni kohta tuolta.Mutta silti -kun se kokonaisuus tuntuu jääneen sille ihan täysin hämäräksi.

    En tiedä sitten jos Mopeman ja BowTie on ihan livenä kuullut sen ajatuksia ja se on silloin vaikuttanut fiksummalta,mutta ainakaan nämä lehtijutut ei ole meikäläiseen kovin suurta vaikutusta tehneet.Varsinkin ne sen kommentit mitä siltä asiantuntijana pyydetään Ilta-Sanomiin ja vastaaviin aina näistä aiheista puhuttaessa.Ne on kyllä ainakin olleet ihan justiin sitä luokkaa,mitä voisi kuvitella kenen tahansa yliopistotantan aiheesta ajattelevan,vaikkei olisi koskaan auton kyydissä edes ollut.

    Niin ja noihin ton juttuihin ei oikein kannata suhtautua "ei noista kannata välittää"-asenteella,koska tässä meillä on nyt tämän valtakunnan ykkösasiantuntija nuorison autoilukulttuurin suhteen pitkälle tulevaisuuteen.Ja sen sanalla on silloin keskivertokukkahattutätiä enemmän painoarvoa.
     

Kerro tästä muillekin!