NV241D Jakoaski kiukuttelee...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jylppy, 1.11.2006.

  1. jylppy

    jylppy Gearhead

    Eli Dodgen jakoaski alkoi urpoilemaan, ja juuri sillon kun kelit ei oikeen antais myöden!!

    Vika:
    Nopeella puolella kun ajeloo, kaikki on oikein hyvin siihenasti kunnes päästää kaasusta. Sitten pomppaakin jakoaskista neutraaliasento päälle lievän rutinan saattelemana. Mistäs alan vikaa ettimään? :eek: Öljynvaihto ei auttanu... :p
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    alipainevuoto?putoo liian alas tyhjäkäynnillä?vai tarviikos nää sitä alipainetta pitääkseen nelivedon päällä vai pelkästään siihen kytkemiseen?tuon mukaan ymmärtäisin,että tarvii..
    http://www.dodgeram.org/tech/repair/4X4 ... agment.htm

    Since the use of 4WD requires vacuum, a leak, or destruction of the lines can render the 4WD inoperative. However, the lines are fairly well protected, and failures are rare. The vacuum switch is a known weak point. The switch is a little tower on the transfer case with four lines coming from it. The switch is activated by the transfer case when a lever inside the case presses a plunger at the base of the switch. Then, a spring in the switch extends the plunger when the lever is retracted. The problem is that the plunger is rounded to ease the lever's action.
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Niin minä kun uskoisin että tuo matala alipaine vaikuttaa vaan siihen etuakselin alipainekelloon??
    Nyt kun ajelee ja pitää sitä 4-vedon skebaa käden kanssa paikallaan, niin 4veto pysyy päällä. Kepissä tuntuu semmonen vittumainen muljahdus ja se pyrkii ikäänkuin liikkumaan taaksepäin kun päästää kaasusta.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ajettu kuivana, siirtohaarukoiden liukupalat kuluneet, laakerivika....
     
  5. jylppy

    jylppy Gearhead

    Elikkä olis varmaan hyvä suorittaa täyshaalaus koko murikkaan. :wc:
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juu, ennekuin jotain isompaa tulee kyljestä ulos :rotfl:
     
  7. jylppy

    jylppy Gearhead

    No niin! Aski levällään verstaalla, koko loota oli päässyt jostain kumman syystä ruostumaan(????) sisäpuolelta, eli vissiin joskus päässy vesi pesään!! Ja pienemmässä siirtohaarukassa ei ollut enää muoviklipuja lainkaan, hyvä että oli edes vähän haarukkaa jäljellä. :mad:

    Pohjassa oleva magneettikin vaikutti ulkomuodoltaan enemmän siiliä kun mitään muuta.
     
  8. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mitäköhän nuo lootan sisuskalut diggailisi pienestä lasikuulapuhallussessiosta? Lähinnä planeetta ja siirtohaarukat, akselit ja muut rautakalut. Että lähtis nuo ruosteet. ...Häirittee tommonen... :mad:
     
  9. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    En usko, että pieni lasikuulapuhallus huonookaan tekee, arimmat paikat tietenkin kannattaa suojata jollain teipillä, paras tulisi jos pääsisit pudottaan osat lipeä-altaaseen, mutta meillä työpaikalla esim. käytetään kumpaakin menetelmää.
    En usko että siellä on ollut "vesi pesässä", vaan todennäköisesti sillä on tosiaankin ajettu kuivana, jonka takia aski on kuumentunut ja taas jäähtynyt jne... seurauksena sinne on kondensoitunut kosteutta.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  11. jylppy

    jylppy Gearhead

    PERKELE!!!

    Tarkemmin kun kattoin niin on se nelivedon akselin toinen pää syöpynyt paskaksi. Ens luulin että on neulaholkki sökö, mutta ei!! Olikin akselinpäästä lähtenyt siististi melkeen millin lastu... :mad: :wc:
     

Kerro tästä muillekin!