Nyt on piru merrassa!! jälleen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mikko69, 17.5.2006.

  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    elikkäs, moottori on 351w ja sitä käytettiin ja pyöritettiin käsinkin kampuran päästä, mutta nyt iskettiin laatikko kiinni ja kone ei pyöri käsin eikä sen kummemmin startilla!! :eek: mikä sitä mahtaa vaivata, onko virtaa vaan liian vähän vai? mikä neuvoksi? :cry:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tsekkasitko että turbiini oli varmasti kunnolla lootassa?? Jos se ei ole ja tälläät koneen käymään niin ö-pumppu on kaput alle minuutin!
     
  3. mikko69

    mikko69 1st gear

    ei kai se muuten mee edes kiinni siihen moottoriin se kaulus jollei oo kunnolla booreilla? vai kuinka on? :eek:
     
  4. härpätin

    härpätin 1st gear

    Re: Nyt on piru merrassa!!

    Varsinkaan automaattia ei saa koskaan "iskeä" kiinni....sun kysymyksees olis kyllä helpompi vastata jos tietäis edes kumpi aski sulla on siellä "merrassa",manuaali vai automaatti....
     
  5. mikko69

    mikko69 1st gear

    automaatti, C4 myöhempi malli. millais tää asennus sit kuuluu tehdä? :oops:
     
  6. mikko69

    mikko69 1st gear

    ku oon ensimmäistä kertaa tämmöstä lootaa kines laittamassa, niin toi en oikein tiedä että millä viissii se tehdään :(
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Asennus kuuluu tehdä niin että turbiini on varmasti tarpeeksi syvällä toosassa ja öljypumpussa!! Sen voi tarkastaa mittaamalla vetolevyn kohdalta lohkoon ja vertailet niitä mittoja!! Lohkotasosta turbiiniin pitää olla enemmän matkaa kuin lohkotasosta vetolevyn turbiinin kiinnitys kohtiin!!
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Olihan teillä varmaan siis turbiini kiinni laatikossa eikä vetolevyssä, kun sitä laatikkoa asensitte? Öljypumpun ratas halkeaa melko todennäköisesti, jos yrittää ängetä laatikkoa moottorissa kiinni olevaan turbiiniin, tai ehkä vielä helpommin jo irroitusvaiheessa.
     
  9. mikko69

    mikko69 1st gear

    No voihan vittu, täytyy kattoo et mitä se on tehny! mut pitäiskö sen turbiinin/laatikon pyöriä kun sitä pyörittää siitä turbiinista sillai loota irrallaan?
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Turbiinia pitää pystyä pyörittämään suhtkoht herkästi kun se on laatikossa kiinni.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo turbinin kuulu pyöriä kohtalaisen vapaasti kun se on toosassa!! Onko muuten toi turbiini ja loota ollut ennen yhdynnässä keskenään?? Voortilla on ollut erilaisia sisäänmenobooreja C-nelkussa!!
     
  12. mikko69

    mikko69 1st gear

    on ne ollu, mut en tiä että onko silloinkaan pyöriny, kun ei pyöriny kone sillon sen takia ku oli yks mäntä vähän jumppeessa, mutta sen jälkeen kone rempattu ja toimii. eli kannattaako nyt ottaa laatikko irti ja kokeilla sillai että laittaa turbiinin ensin laatikkoon, ja jos pyörii hyvin niin sitten sillai paikoilleen?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tosta rivien välistä voi päätellä että sulla oli turbiini koneessa kiinni kun rupes tökkimään :soosoo: .
     
  14. mikko69

    mikko69 1st gear

    kyllä vaan :oops: mutta se meni sinne kyllä aika helposti, että ei sitä sinne minkään rautakankien kans väännetty! mutta mitä nyt kannattaa tehdä? kertokaa te viisaammat?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    viisaammat :rotfl: enkö mää saa vastata :rotfl: . Tossa ylempänä on aika hyvät ohjeet!!
     
  16. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Saattaa olla että turbiini ei ole mennyt öljypumpun koloihin paikalleen ja on kiristettäessä jumittanut koko paketin. Huonolla tuurilla on pumppu tai turbiini ottanut kipeetä kun on lootaa kiristetty... Hyvällä tuurillataas vaurioita ei ole ja turbiini vaan paikalleen ja uudestaan nippuun. Eli pyöritä turbiini laatikkoon paikoilleen ja sitten nosta koko paketti kiinni koneeseen ja pultit kiinni ja viimeisenä turbiini kiinni vetolevyyn. Starttimoottorin kolosta pääsee turbiinin vetämään kohdalleen vetolevyyn kun paketti on kasassa.
     
  17. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ei kannata purkaa laatikkoa heti irti. Irrotat vaan turbiinin pultit vetolevystä ja sitten sen turbiinin pitäisi painua hiukan laatikon sisään ja pyöriä vapaasti. Jos ei turbiini liiku eikä pyöri kampiakseliin nähden, niin laatikko (se öljypumppu) on jumissa.

    Jos systeemi on jumissa, niin miten sait kasatessa turbiinin pultit kiinni vetolevyyn, sehän edellyttää kampiakselin ja turbiinin pyörittämistä? vai oliko turbiini kiinni vetolevyssä ennen koneen ja laatikon yhdistämistä?

    Tämäkään ei ole viisautta, vaan ihmettelyä :eek:
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Niin ja jos se ei pyöri, niin löysäät koneen ja laatikon pultteja (ja kampeat tarvittaessa rakoa niihin) niin kauan että alkaa pyörimään. Sitten paikoilleen, jos pyörii nyt vetolevyyn nähden, niin kasaan ja kokeilemaan.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voortin limpussa on pinnapultit hitsattuna limppuun ja mutterit saa laitettua pyörittämättäkin paikalleen. Ja sitä on siellä välissä enää mahdotonta mihinkään pyörittää noitten pinnapulttien takia.
     
  20. mikko69

    mikko69 1st gear

    kiitos kaikista neuvoista! täytyy kattoo et mitä sille sit tekee, mut nyt on perusidea kumminkin tiedossa 8) täytyy palailla aiheeseen jos ei ala toimimaan pienen tutkiskelun ja säätelemisen jälkeen :lol:
     

Kerro tästä muillekin!