Nyt on pirun liukasta

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja swedu, 15.12.2005.

  1. barfly

    barfly Gearhead

    Normi talvikeli nykyään, on ikävä -80 luvun kovia pakkasia, ku suola ei vaikuttanu.
     
  2. newport73

    newport73 1st gear

    tuli täs mieleen mieleen viime vuonna uutisissa näyttivät jenkeistä,kun oli lumikeli yllättäny.alamäkeen risteykseen tultaessa rupes ketjukolaria syntymään,niin rupee kesken jarrutuksen porukkaa hyppää ulos autosta ja sitte meinaa oma auto ajaa yli :rotfl: no maassa maan tavalla :wink:
     
  3. tiitikki

    tiitikki 1st gear

    Näinpä... Ite olin tallille menossa ja meinasin liukastella pari metriä syvään ojaan. Yllätti tuo liukkaus aikasta mukavasti.
     
  4. weripuo

    weripuo Gearhead

    suola? onko se joku kaupunkilaisten juttu :eek:
     
  5. MJF

    MJF Gearhead

    Kyllä sitä täällä maallakin käytetään. Monasti olen ruokaan laittanut :wink:
     
  6. jussi308

    jussi308 1st gear

    Vaikka kesällä harrastejenkki on tietenkin takatuuppari, niin kyllä on sitten mukavaa ajella talvella Subarulla.
     
  7. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    Corvair?

    Ainakin jokkispiireissä yleensä kun puhutaan takatuupparista tarkoitetaan kuplaa tai fiiattia(siis takamoottorisia ja takavetoisia). Ja takavedolla noita kardaanivetoisia
     
  8. malonari

    malonari 1st gear

    Kaikki ei liukkaudesta piittaa , viime Perjantaina täällä Porissa
    tuli Ulvilan tiellä musta pirun siisti kuuskymppinen Impala
    vastaan :eek:
    Hongkongin parkkiksella sitä pällistelin , oli aika pitävän näköiset
    kumit alla . Itte en tollasella autolla raaskis sladitteleen lähtee .

    Hattua pitää hemmolle nostaa , nostatti Perjantai fiilistä
    entisestään :wink:
     
  9. Topi71

    Topi71 1st gear

    Ei mulla oo ollu mitään ongelmia tolla -80 aspenilla..
    Nastarenkaat alla.. :wink: Minusta toi aspeni on
    Helpompi ajaa liukkaalla,ku esim.740-240 volvo.. :D
     
  10. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    En tiedä, kuinka yleispätevää tää on, mutta viime talvena liukkaassa ylämäessä ei LTD:n vauhti piisannut ja lähti liukumaan takaperin. D oli päällä ja lukoton perä, auto lähti kampeamaan perää (muistaakseni) vasemmalle eikä ratilla juurikaan pystynyt vaikuttamaan suuntaan. Edellisistä etuperin menneistä kokemuksista tuli mieleen kokeilla heittää N:lle ja voila, nyt pystyi ratilla ohjaamaan autoa alaspäin ja suoristamaan sen ennen naapurin aitaa.
     
  11. ripe

    ripe 1st gear

    Etenkin alamäkiä peruuttaessa, kannattaa päästää auto valuun "vapaalla".
    Pysyy parenmin ohjattavuus kun laatikkossa ei ole vetoa.
     

Kerro tästä muillekin!