nyt taitaa tulla molemmille poskille.......

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kapa, 22.1.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa markka-aikaan yks tuttu kärytettiin löpöllä ajosta isänsä kanssa vielä samalla kertaa :rotfl: . Blatseriin tuli muistaakseni 20xpakun vero eli sellaiset 14000Mk ja purkuunhan se hysly taisi mennä. Tää on just sitä kohtuullistamista kun 3tonnin paskaan lätkäistään ~5 kertainen vero :rotfl: . Kas kunnei vielä lätkäisty arvonlisäveroa kun kerran hylsyn arvo nousi :poff: . 14000+3000+Alv :rotfl: eli yli 2kympin autohan siitä olis tullu :odroll: .

    Jos se olis ollu henkilöauto niin joku 5500x20 olis paukahtanut ja sehän olisi ollut vähintäänkin kohtuullista :wc: .
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    meinaan jos laskee kiinnijäämisen todennäköisyyttä; survasee kiisselin bensa-auton nokalle, ajais vaan ilman typeriä leimaukkojen vinoilujen kuuntelemista... sitten jos jäisi kiinni, auto kilvistä. siis kyseessähän olisi lähinnä katsastamattomalla ajoneuvolla liikkuminen.

    kolaritilanteessa vois tietysti tulla vaikeuksia helposti vakuutusyhtiön kanssa.
     
  3. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Riski = "negatiivisen lopputuloksen todennäköisyys" x "negatiivisen lopputuloksen aiheuttamat menetykset".

    Eli, tässä tapauksessa tuo ensimmäinen eli todennäköisyys on kyllä pieni, jopa häviävän pieni. Mutta vastaavasti tuo toinen tekijä eli menetykset ovat valtavan suuret, koska periaate on, että ajoneuvojen verotuksen kiertäminen on suurin synti mitä voit tehdä tässä maassa, niin todennäköisyydestä huolimatta itse riskitekijä jää minusta aika suureksi.

    En nyt sen paremmin tiedä, mitä tuosta tulisi sanktioita, mutta villi arvaus on, että jotain kovennettua käyttövoimaveroa kertaa hatusta vedetty virkamiehen arvaus, että kauanko olet ajellut "laittomasti" + muut haista-pas*a sakot päälle.

    Halvempi ja helpompi tapa kiusata itteensä vois olla kuitenkin potkia itteensä munille :rotfl:

    -JJ-
     
  4. derwy

    derwy 2nd gear

    Mukava naapuri käräyttää löpöllä ajosta, pirullinen naapuri käy lorottamassa sitä öisin tankkiisi ja soittaa sitten poliisin.
     
  5. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Löpö maksaa jo melkein 80cnt/L... VIDU kallista, tupaöljy taas ei oikeen tee enää moottorille hyvää joten diisseliä tankkiin...
     
  6. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Tahan lopolla ajamiseen sanoisin sen verran jotta kun tunnen joitakin tummapintaisia herrasmiehia niin he ajelevat surutta ja saalita polttooljylla ja mikali ratsiassa jotain jaa kiinni niin MITA ei MITAAN kun jokainen tietaa etta mitaan ei saa vaikka kuinka yrittaa.Taa on vitun epaoikeuden mukaista tietynlaisia porukoita kohtaan.
    Sikali hyvin tama kansalaistottelemattomuus kuvastuu taalla Kreikassa kyparaa pitaisi kayttaa mopolla ja pratkalla ajellessa but so what, ei kellaan paitsi suomituristilla ja tupakkaa saa poltella vaikka synnytyssalissa.
    Suomalainen on niin lain kuuliainen kuin vain voi olla, siksi venajan tsaarikin tykkasi suomikansasta.
     
  7. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Joo ja kaiken kukkuraks se käyrä oikeasti menikin niin, että ensin nousi lämpötila ja sitten vasta hiilidioksidipitoisuudet! Eli lämmön nousu lisäsi hiilidioksidin määrää eikä toisinpäin! Syy maapallon sahaavaan lämpötilaan löytyykin auringon aktiivisuuden muutoksista joille me emme voi yhtikäs mitään! Mutta mitäs tuosta, ei sitä kannata mainita. Tottakai ihminen määrää ilmastonkin - jumalia kun ollaan.

    Nimenomaan, ja tää oli mun viimesivulta löytyvän viestini pointti! Miksei voitaisi esimerkiksi mennä tarpeeksi suurella joukolla Helsinkiin ja vetää autoilla liikenne ruuhka-aikaan poikki! Kummasti rupeis kiinnostaan mediaakin että miks kansalla palo viimeinkin hihat??
     
  8. derwy

    derwy 2nd gear

    Sen mitä olen Helsingissä autoillut ruuhka-aikaan, niin se liikenne on todellakin poikki ihan ilman mitään demonstraatiotakin :)

    Mutta kyllä minä traktorimarssien hengessä olisin mukana, jos sitä joku päättäisi vetää letkan jonnekin. Siitä, että auttaisiko se, en tiedä sanoa.

    Suomalainen kun on sellainen, että, kun herrojen metkut alkavat sieppaamaan, kytee hetken, vetää eukkoaan turpaan, puhuu kännissä kavereilleen, että on se kapinan paikka ja alistuu lopuksi ja maksaa kaiken mitä käsketään.
     
  9. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Jahas. täytyypä aloittaa protestointi heti nyt.
    Lähdenpä tästä ajelemaan ja "unohdan" että verot on maksamatta. ;)

    Nimim.:"Ottakaa kiinni jos saatte"
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mellakointi ois helppo tapa saada julkisuutta. Mutta kun se toimittajatäti lyö meille mikin suuhun ja kysyy mikä ratkaisu miellyttäisi, niin onko tässä porukassa yhtään niin sinnikästä ja yhteiskuntavalveutunutta kansalaista jolla olis rakentavaa ehdotusta, muutakin sanottavaa kuin "v*** minnuu ***aa nää verot nyt riittää riisto"?

    Meinaan vaan että se hetken huuma ajaa nää tötteröt parkkiin pitkille portaille kiehtoo itteekin ihan saatanasti, mutta kaatuu sit just siihen jo omassa päässä et mitä sitten, kuinka se pitäs olla. Huutaminen ja raivoominen kun ei noissa piireissä tuo tulosta, eikä työelämässäkään hotsita kuunnella valittajia joilla ei ole vastaehdotuksia.

    Eikä me pelkkää stadia jumiteta se on niin syrjässä ja muutenkin surkee paikka. Täällön 12000 harrastajaa voorumin jäsenenä kyllä sillä tukitaan päiväks pariks koko suomi, ja niin se pitää tehdäkin. Mutta on oltava muutakin sanottavaa kuin tuska ahdistus ja mielipaha yhdistettynä kurjuuteen.

    Poliitikot on oma rotunsa, meistä kenenkään suonissa ei virtaa niin paljon bepantheenia että ei palais hjermo siihen loputtomaan vatvomiseen ja vääristelyyn. Jos olen väärässä, mitä toivon, niin valmiina ollaan veljet, on aika nousta sorron yöstä vastaan kapitalistien riistoa, tai jotain...

    Summa summarum, mustakin on ihan OK pistää ensin pakka sekasin, mut sillä päänavauksella ei vielä saavuteta tuloksia, ja se osio vasta vaatii muitakin kuin luolamiesominaisuuksia 8)
     
  11. RB-440

    RB-440 1st gear

  12. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Joo mietin ihan samaa, pähkäilinkin että joka jannu pitää suunsa kiinni ja ojentaa toimittajalle valmiiksi tulostetun A4:n missä on porukan yhdessä etukäteen harkitsema tiedonanto ja kehitysehdotukset. Toisaalta eihän meiltä toimittajat mitään kysy, vaan kaivavat lähikadulta jonkun puoliksi kuolleen mummon kommentoimaan kuinka nykyään niin kaahataan!! :poff:
     
  13. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ja jos "päästöperustaisista veroista" taas on kyse, niin toimittaja etsii jonkun ämmän toukka sylissä lässyttämään jotain klisee-pa*kaa maailman pelastumisesta hänen pienelle kullannupulleen...

    -JJ-
     
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Löysin netistä taas kerran seuraavaa. surffaillessani: http://www.autoalantieto.fi/vero.asp

    Tarkemmin, liikenteen tulo- ja menoarvion valtion kassaan. Ilmeisesti hieman ”vanhaa” dataa, että vuotta 2006 katsotaan vielä tuossa ennusteen muodossa, mutta kuitenkin. Tähän pieni referaatti:

    Valtion menot tieliikenteessä 782,4 milj. euroa.

    Valtion tulot tieliikenteestä 6206,4 euroa.

    Tulot jakautuvat (milj. euroa):
    - autovero 1300,0
    - ajoneuvovero 560, 0
    - polttoainevero 2204,0
    - polttoaineen alv 870,6
    - liikenne- ja vakuutusmaksujen verot 219,0
    - alv autoista, osista, huolloista yms. 1052,8

    Sinänsä jännä havaita, että kohkattu autovero on vain n. 21% koko tieliikenteen tuotosta ja ajoneuvoveron merkitys sekin on 9%. Jos jokin veroista on merkittävä, niin se on polttoaineen verotus, joka yhteissummana valtion kassassa tarkoittaa 49,5% eli käytännössä puolta koko tieliikenteen verotuotosta.

    Mietiskelin tuota vanhempien autojen ajoneuvoverovapautta ja suoraan sanottuna, en keksi sen poisjättämiselle mitään muuta estettä kuin ylenpalttisen ahneuden ja vittuilun, tässä ”todiste”: tilastoja ei ole räpylässä nyt, mutta Hattu & Hiha Inc. sanoisi, että esim. juuri yli 25 vuotiaita autoja tuosta koko autokannasta on suht pieni osa. Heitän ihan piposta, että olkoot se sitten vaikka 10% (jos jollain on faktaa, niin laskelma on helppo korjata). Matemaattisesti laskettuna 10% ajoneuvoveron tuotosta tarkoittaa 56 miljoonaa euroa. Todellisuudessa, koska vanhemmilla autoilla tuo ajoneuvovero on pienempi, niin taas samainen karvalakki kertoisi, että tuo vanhojen (yli 25-v) autojen merkitys valtiontaloudelle on n. 50 miljoonaa euroa. Siis alle YHDEN PROSENTIN koko tieliikenteen tuotosta.

    Todellakin, ainoa mikä VOI kaihertaa koko harraste/vanhempien autojen ajoneuvoverohelpottamisessa, niin se on oltava asennevamma ja ääretön vittuilunhalu.

    -JJ-
     
  15. Motteri

    Motteri 3rd gear

    Niinpä. Jos miettii sitä että kuinka paljon laskee kynnys leimauttaa se pappan aarre sieltä tallista ja ajella sillä kesät. Kun se kuitenki kuluttaa huomattavasti pali enemmän polttoainetta ku joku kuppanen sorsa (sorsa 5l/100 ja AUTO >20/100 :poff: ). Näinollen valtiolle tulisi noista pa veroista kuitenki se suurin tuotto verrattuna verohelpotukseen niin miksi ei voi vapauttaa verotusta. Valtio antais lusikalla ja ottais saavitolkulla... :wc:
     
  16. Motteri

    Motteri 3rd gear

    Niinpä. Jos miettii sitä että kuinka paljon laskee kynnys leimauttaa se pappan aarre sieltä tallista ja ajella sillä kesät. Kun se kuitenki kuluttaa huomattavasti pali enemmän polttoainetta ku joku kuppanen sorsa (sorsa 5l/100 ja AUTO >20/100 :poff: ). Näinollen valtiolle tulisi noista pa veroista kuitenki se suurin tuotto verrattuna verohelpotukseen niin miksi ei voi vapauttaa verotusta. Valtio antais lusikalla ja ottais saavitolkulla... :wc:
     
  17. freeride

    freeride Gearhead

    ei jaksa kahlata koko ketjua läpi,niin kysyn tietääkö kukaan miten nää uudet päästöjutut menee kuorma-autoilla?
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kukapa noista mitään oikeasti tietää... Varaudu maksamaan jotain maksuja? :poff:
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Totakin kun miettii virkavirheen logiikalla niin rekat ja kuorkit on samaa kamaa! Keskipaino on jossain 20tonnin korvilla?? Jos ton painon mukaan ruvetaan maksamaan noita maailmanparannusveroja niin otan osaa :poff: . Varsinkin kun pitäis talveksi saada oma parin tonnin kuormuri kuntoon :mad: . Tää mun murhe taitaa nykyään koskettaa aika montaa ukkoa ja akkaa ja satavarmasti mitään hyvää ei ole tulossa. Tää on muutenkin vähän "pelottavaa" vaihetta kun on ennenkin lýkätty vitusti veroja sellaiseen hylsyyn joka on lain mukaan ollut ennen pienemmän veron piirissä. Ja miks mul on näytössä yhden yyn päällä joku kirppu :rotfl: .
     
  20. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    keskituloisten eläkeläisten eläkkeiden verotusta kevennetään. Näähän just lähtee espanjaan talveks kun rahaa jääny sukanvarteen

    pienituloisten eläkkeet ei riitä että mummelit tonkivat roskiksia löytääkseen syötävää

    no onneks työssäkäyviä välttämättä autoa tarvitsevia voidaan rokottaa lisäverotuksella
     

Kerro tästä muillekin!