Öljykello sökö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja twincam6, 21.11.2018.

  1. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Öljykello tai tai öljynpainevalo ei toimi.
    Purin mittariston ja tarkistin polttimon joka ok.
    Kun virrat laittaa päälle niin öljykellolle tulevaan johtoon tulee 12,3 volttia.
    Eli kysymys kuuluu että onko öljykello sökö? Vai voiko vika olla vielä muualla?
    Öljykello hieman hikoilee ja tihkuu myös öljyä.
    Kiitos vastauksista etukäteen :)
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos se valo syttyy öljykellon johdolla maata koskiessa tilanteessa missä sulla on 12 volttia siellä eli virrat päällä ja vielä toteat mitaten että öljykello saa maadoituksensa (voi olla kierreliimalla eristetty vaikka vuota) niin sen jälkeen voinee todeta että ko kello on sökö.
     
  3. twincam6

    twincam6 3rd gear

    En yhdistänyt maihin öljykellon johtoa kun siihen tulee 12,3 volttia virtaa,
    eikö se mee oikariin jos tökkää johdon maihin?
    Valo ei siis syty missään tilanteessa, polttimo tarkistettu kuten kirjoitin.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siellä on se lamppu sarjassa. Öljykello maadoittaa sen johdon silloin kun ei ole öljynpainetta. Kun sulla on se yleismittari, niin mittaa ajankuluksesi ohmit öljykellon liittimen ja rungon väliltä. Pitäisi olla liki 0 ohmia eli kytkin kiinni. Ja kun kone käy ja on öljynpainetta niin ei pitäisi olla mitattavia ohmeja tai on tosi iso luku = kytkin auki.

    Maadoittamalla sen öljykellon johdon lampun pitäisi syttyä.
     
    Jussi289 ja twincam6 tykkäävät tästä.
  5. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Ok, eli öljykellon johdon uskaltaa tökkää virrat päällä maihin ja valo syttyy jos ok? No täytyy kokeilla se ensin.
    Ajattelin vaan että kun vuotanut niin oisko menny kello oikariin tms?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos öljykello tihkuu tai vuotaa niin heti vaihtoon. Se kun sopivasti hajoaa, niin koneen käydessä sieltä tulee aika terävällä suihkulla öljyä koneesta ulospäin....
     
    twincam6 tykkää tästä.
  7. 401

    401 2nd gear

    Semmosia ne on jo uutena nykyään.
     
  8. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Ei syttynyt lamppu vaikka maadoitin johdon. Virta kun ei oo päällä niin ei tuu virtaa johtoonkaan.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Virta päällä pitää kokeilla, muuten ei lamppu syty.
    Se virta siihen johtoon tulee sen lampun kautta. Öljykello laittaa sen johdon maihin ilman öljynpainetta, joten voit itsekin laittaa.
     
    twincam6 tykkää tästä.
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jos huolettaa, niin marketista sulakkeen pidin ja radion sulakkeita nippu mukaan

    On kivaa sitten muitakin piuhoja tökkiä maihin 5amp. sulakkeen kanssa


    Itelle tullut pari öljykelloa vastaan mitkä saanut pelaamaan muutaman kerran ja sit jää jumittamaan, fiude teki tosin sen et jäi auki jumiin neljättä kertaa kun kourassa käytin

    Bräkleeniä anturireikään ja pöytään kopistelua, niin lähti nolla asentoon, sit käyntiin valo sammu, sammutus ja virrat valo sytty, käyntiin ja tallista ulos, niin ei syttynytkään enää valo kun kokeilin syttyykö

    Tai sitten askartelee sellaisen koekynän ku itellä. 10w lamppu se jaksaa jo sytytellä merkkivalot ja naksautella sähkölaitteita, mutta releet kestää vaikka väärään napaan virtaa laittaiskin
    Siihen vielä katkaisija, niin saa koekäytettyä laitteita ja sulakkeen muistaa sekaan, niin ei haittaa vaikka pakkokatkaisija väärässä asennossa vahingossa johkin tökkäsee
     
    twincam6 tykkää tästä.
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Rätkässä öp valon merkkivalolle menee virta virtalukon kautta, merkkivalon toinen piuha menee öljynpaineanturille. Kun kone ei käy, valo palaa. Startatessa öljynpaine avaa maayhteyden anturissa ja valo sammuu. Maadottava kytkin.
     

Kerro tästä muillekin!