Öljyn värit mustaa ja harmaata

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja veepeev8, 2.8.2019.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eikös jotkut koneet oikeen kovassa vedossa katko männänrenkaita?

    Voisko se johtua tosta mainitusta blow-by;n aiheuttamasta paineen noususta ja sen myötä mahdollistuvasta renkaiden lepatuksesta
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä niitä on ihan yksmukisissakin. Lähinnä vastaa takaiskuvenaa, ja joutuu todella töihin. Räpättää vauhdilla koko ajan.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No joo, jos semmoseksi haluaa moista kutsua. PCV venttiilöidyssä koneessa on joku paikka ottaa korvausilmaa kampikammioon ja sitten jo mainitun venttiilin kautta imulla alipainepoisto. Vähäpyttyisissä, tai mistä noista kaikista tietää, harrikoissa on vain ylipainepoisto. Itse käytän siihen takaiskuventtiiliä, joka on alun perin tarkoitettu paineilmaverkkoon. Aukeaa ja sulkee noin 0,02 bar paineessa ja parhaimmillaan saa kampikammioon keskimäärin alipaineen. Kevyet liikkuvat osat moisessa. Mutta tuulettavaa korvausilmaa ei ole/tule. Turbo vähensi keskimääräisen alipaineen takia öljyn sylkemistä, muttei lopettanut ihan kokonaan.
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!