Öljypohjaan tuli reikä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Elämää nähnyt Jouko, 3.6.2007.

  1. Hiottaessa vanhoja maaleja pois öljypohjasta, oli siinä sen verran korroosio rypylää että reikä siihen pääsi tulemaan.

    Mikä olisi paras korjaus toimenpide?

    Hitsaamalla siihen paikan päälle... sitten siitä tulee ruma.

    Paikkaus pitäisi olla ehdottoman pitävä ja niin siisti ettei sitä huomaa.
     
  2. HT

    HT Gearhead

  3. DX

    DX Double Gearhead

    Tina, kunnolla tehtynä satavarma tiiviys.

    Siis jos reiät on pieniä huokosia.
     
  4. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    itekkin tinaa suosittelisin, tietty yks tapa on että sisäpuolelle lappu alle (vaikka pari reikää poraa ja hitsaa pisteillä kiinni) sitten tinaa päälipuolelta koko komeuden niin varmasti on tiivis. Eikä pitäis korroosionkaan niin innokaasti enään nakertaa sitä kohtaa.
     
  5. KING KEROSIN

    KING KEROSIN 1st gear

    Hitsaa ja hio.
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Samaa ehdottaisin...
    Muutamia "syvennettyjä" öljypohjia olen nähnyt jotka tehty katkaisemalla ja hitsaamalla siivu väliin...
    Ihan siistejäkin...
    Itse olen kahteen öljypohjaan lapun hitsnnut paikatun reijänkin päälle vahvikkeeksi, eikä silti rumaa...
    Ja eikös aika harvat muutenkin sitä öljypohjaa käy tuolla ajellessa kurkkimassa??
     
  7. Damned

    Damned Gearhead

    Mut jos sitä ei tarttee kurkkia, vaan öljypohja paistaa aina lähdöissä pahasti katsojan silmään ja paikkalappu vie viilikset?
     

Kerro tästä muillekin!