Öp valo / anturi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gerball, 17.7.2015.

  1. Gerball

    Gerball Gearhead

    Mikäs tuota öljynpaine valoa sähköistää ? Ts. mistä virta systeemiin tulee ? Anturihan sitten kai maadottaa/ei maadota tuota systeemiä, mutta kun ei ole mitä maadottaisi. Ei pala valo eikä anturille tulevassa johdossa virtaa.
    Polttimo ehjä, anturin johtoa koitettu suoraan maahan, ei mitään elämää. 430 Buick kyseessä.
     
  2. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Oisko niin että virtalukolta tulee virrat valolle ja maadoitus tosiaan konehuoneen puolelta anturilta. Onhan anturi ehjä?
     
  3. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Joo sytytysvirrat kytkettynä virta tulee valolle ja anturi maadoittaa sen. Anturissa on kosketin jonka öljynpaine avaa sammuttaen valon. Eli jos anturin johto on pistetty maihin eikä valo pala, niin ongelma on valolle tulevassa plusjohdossa, ei anturissa
     
  4. Gerball

    Gerball Gearhead

    Tuota tässä juuri koitin kysellä. Mistä lähtee virta öp systeemiin ? Polttimohan ottaa virtansa siitä muovifliitsusta josta jaetaan mittariston kaikille polttimoille virtaa, mutta kun ei tule edes siihen fliitsuun. Tarvii vissiin kojetaulu tai mittaristo purkaa että pääsee lähemmin tutkimaan.
     

Kerro tästä muillekin!