Off road Super tehokkaat led valot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja BRC1, 14.1.2015.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  2. fudge85

    fudge85 Gearhead

    En sekaantuis tuommoseen..
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Jos tuo watti määrä pitää paikkansa niin onhan nuo ledeiksi aivan saatanan tehokkaat. Aika monista ledivaloista kyllä olen mitannu alle puolet paketissa lukevasta arvosta.
     
  4. T.

    T. 3rd gear

    Ostin tuollaisen kesällä -15, eli on nykyiset varmasti eri erää, mutta hieman pettynyt olin. Luulin että lähtee valoa ihan kunnolla, mutta ei kyllä oikein irronnut. Vertailuna motonetin 2x30w työvaloledit (230v), niin puhutaan ihan eri valotehosta vaikka on vain 6w enemmän ottotehoa.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei.

    Mulla se oma kiinan myös jotain 54wattia ja se on ihan ookoo. Tilasin sillon kun noita ei vielä missään suomessa ollut.
     
  6. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Yhteis wattimäärä ei juurikaan meinaa mitään vaan yksittäisen ledin wattimäärä. On mullaki ledibarissa 672w mutta ei silti voittanu lisävaloja joissa on xenonit.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo toden totta. Kyllä silti hyvä 3 ja 5w ledikin oikeassa "umpiossa" toimii.

    Esim luminalightsin 35w ledeissä on 7x5w muistaakseni.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Onko jotain tiettyä merkkiä mikä on hyväksi todettu? Onko 55w hyvän tehoset? Mikä värilämpötila on ollut sellainen mikä valaisee hyvin?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei niillä siellä juuri merkkiä ole. Kaikki on hyviä ja niihin pätenyt yleensä se että joko valmiiksi rikki tai sitten kestää sen 2vuotta.

    Antavat rahat kyllä takaisin jos rikki, ei kannata suostua uuden lähettämiseen kun ne yleensä "katoaa" eli epäilen etteivät edes lähetä ja sitten on valitusaika jo ummessa.


    55w on jees, jotkut sanoo että vaan 55w tarra lyöty 35w boksiin mutta kyllä mulla ainakin ollut ero kun vierekkäin poltin molempia.

    55watille oon ottanut yleensä 6000k ja 35w 4300k. Älä ainakaa ota noista isompaa k arvoa tulee sininen. Pitäs vastata 55w 6000k tota 4300k 35w koska watit muuttaa sävyä. 5000k sävykin saattaa olla mutta ei kokemusta.


    Yhdet 4300 55w taisin kerran ottaa ja ihan jees mutta vähän kellertävä/rusahtava valo.


    Niin ja lopuksi vielä, oon joku 30 paria näitä hipistellyt/ostanut joten kokemusta on siltä pohjalta.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites jos ottaa yhen umpiomallisen missä 6 lediä noita 55w/6000k ja sen kaveriksi sitten 6 ledisen tollasen 35w/4300k

    Sitten askartelua paskartelua ja 3+3 valot tekisi
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Xenoneita oli noi 35/55. Avaa vähän ledi-ideaa?
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Njaa joo, nyt luin uudemmin, viimeksi kysellessä yhistin vaan otsikkoon

    Mutta sitten siihen ajatukseen
    Jos toiset näyttää kauas ja kirkkaasti ja toinet hajallisemmin, niin sais molemmat eikä tartteis olla toinen ja toinen tai neljää

    Ja jos yksi 55w näyttää sopivasti kauas ilman vastaan heijastusta
    ja yksi 35w hajavaloa, mutta ei vielä maaheijastetta saisi molempien puolet ilman että ois tosiaan toinen ja toinen.

    Suomaliassa kun leimuri alkaa äpöstelemään, kuten yhelle katsastuksesa samaan aikaan olleelle jolla oli ruottin mallinen lisävalotus maasturin keulassa, tosin 2 litteää/matalaa ja 1 bilteman ämpäri keskellä joka näytti sinne 2km päähän ilman, et oikeestaan ees valaisi tienpintaa

    Leimuri luonnollisesti oli hylännyt ja sattumalta oli uudestaan näytillä autoaa, et ny on parillinen lukema oli ottanut kuskin puolen pikkusen pois ja se "ämpäri" tilalle, niin ei ollut vieläkään symmetrinen valaistus

    Tuli sitten myöhemmin kyseinen auto vastaan, niin et kohdalla nappasi pitkille ja vaan toinen ämpäri oli syttynyt ja keulassa oli 4 lisäpitkää,
    tai ne pienethän oli laillisuuden vuoksi sumarit

    Mutta siltikkin pitää kaikkien pitkien palaa ei saa olla näön vuoksi sitä ylimäärästä lisäpitkää vaikkei sitä tahtoiskaan käyttää

    Ite teippasin edellisestä käyttiksestä lisäpitkien yläosan että sai tienpinnan heijastuksen pois ja näkemä kasvo varmaan parisataa metriä, ihan vaan kun sai sen valon muodostaman "sumun" pois edestä

    Kattelin, et melko kurjaan happeen oli mennyt heijastimet alhaalta, ajattelin ottavani ne nykyseen kulkineeseen ja asennan ylösalaisin paikalleen, niin saa älyllisemmän valokuvion
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sen takia kyselinkin vähän kokemuksia kun itse en ole yhtään xenonia vielä laittanut.

    No nyt tilasin lyhyet ja pitkät xenon sarjat. 55w ja 6000k 2 sarjaa 33.60$ toimitettuna.
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    mikäli haluaa sen ylimääräsen pitää näön vuoksi leimalla, niin peittää molemmat vaikka muovipussilla leimalla. Menee läpi vaikka ei olis piuhoja.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mun muistaakseni ei saa olla edes peitettyjä. Neljä saa olla pakussa vaikka referenssi ois yli 100 mutta oma kytkin kahdelle valolle.


    En oo silti vielä niin vaikeeta valoasennusta tehny etteikö sitä mieluummin leimalle purkais.
     
  16. fudge85

    fudge85 Gearhead

    XENONIT jos hommaa niin aina 4300K värisävy !! paras valoteho!
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mistähän sen luin että lämpötila muuttuu wattien lisääntyessä. Oon silti itse olevinaan huomannut saman.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei saa olla peitettynä, meillä transitissa lasi halki lisälyhyestä ja pitää leimalle poistaa koko valaisin, ei riitä peitesuojien paikalleen laittaminen ja johtojen konehuoneeseen piiloon vetäminen

    Nissanin pick-upeissa on normaalia et sisemmän lisäpitkät ruostuu umpiosta pilalle, ennen riitti et laitto muovia päälle tai maalasi vaikka mustaksi, nykyään pitää poistaa valaisin umpioineen
     
  19. fudge85

    fudge85 Gearhead

    En ole huomannut että muuttuis. Ajovaloissa 55w xenonit ja lisävaloissa 70w xenonit 4kpl kaikissa 4300K ja hyvin näkyy. Varsinkin nyt mustalla maalla ero on iso! 6000K ei näe mitään verrattuna 4300K..
     
  20. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ksenonit tuli ja asensin ne. No paskasta valokuviosta tuli selkeämmin paska. Toi on totta että 6000k on jo hieman sininen että toi 4300k olisi varmaan ollut parempi.
     

Kerro tästä muillekin!