ohjaus "pykii" paikoillaan käännettäessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Toke, 2.12.2008.

  1. Toke

    Toke Gearhead

    eli missä mahtaa olla vikaa, ajossa tehostin toimii ihan normaalisti mut ku paikallaan kääntelee rattia niin ratti pykältää. kenties pumppu menossa vai mikä nyt on. öljyt oon koittanu vaihtaa pariin otteeseen, ei tosin oo ohjaustehostin öljyä vaan atf:ää niinku näky purkissa olleen ennenkin.
     
  2. CAM67

    CAM67 Gearhead

    Tehostimen venttiilit jumittaa. Uusikaan öljy ei välttämättä jaksa lakkamaista kertymää poistaa, mutta Forté Power Steering Treatment poistaa. Ei tietenkään toimi, jos pumppu on mekaanisesti viallinen.
    Fortén sivuilta löydät korjaamon, josta kyseistä tuotetta voi tiedustella.
    http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?si ... 1&r_id=337
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    näinkin yksinkertainen juttu, tarkistappa tehostimen hihnan kunto ja kireys. pieni kiristys ja siihen loppui pykältäminen...
     
  4. fossiili

    fossiili Gearhead

    Hieman samanlaisia oireita tääläkin, mutta tehostus loppu lähes kokonaan. Ilmestyi lauantaina, tyhjäkäynnillä ei tehostusta. Hihna kireällä.

    Onkos nyt menossa pumppu vai simpukka? pumpussa ei taira juuri tiivisteitäkään olla. sais nyt tämän ajokauren loppuun.

    Autohan on 65 C-body mopar. Pumppu ei nähtävästi ollut alkuperäinen. varmaan vaihdettu samalla kuin kone.
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla taas Ford Excursionissa simpukka kääntää pyöriä ihan ittekseen.
    Eli ajossa on mielenkiintoa kun etupyörät elää vähän omaa elämäänsä, ratilla voi esittää kääntymistoiveita mutta paljonko kääntyy ei ole kuskin käsissä. Välillä kääntyy normaalisti ja välillä vähän enemmän ja joskus paljonkin enemmän. Vauhdilla tai tienpinnalla ei vaikutusta, paitti mitä nyt tuntuu isommassa vauhdissa tietty jännemmältä :lol:
    Ilmeiseti tässäkin jotkut venttiilit jumii.
    Oliskohan noista liemistä jotain iloa, pelkkä nesteenvaihto ei auttanut.
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Voi myös nivelien (varsinkin apusimpukan)kulumista noin ilmoitella...
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Voisikohan olla painesäätöventtiilin sisäkaran sihdissä roskia? Jos nyt oikein olen pumpun toiminnan ymmärtänyt, niin se painepuolen lähtöletkun liittimen takana oleva venttiili säätää lähtöpainetta. Sen venttiilin sisällä on liikkuva mäntä ja siinä pieni roskasihti.

    Tuo sihti oli yhdessä romiksen pihahiekassa pyörineessä ja siitä pelastamassani pumpussa tukossa. Puhdistin pumpun muutoin, mutta tuo unohtui. Lopputelmana oli että konen käynistämisen jälkeen pumppu ei tehostanut ja sen valurautarunko halkesi ylipaineesta. Jälkikäteen huomasin sen tukoksen.
     
  8. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Vålvåssa oli kulmanivel(taijokumikänytolikin) juntturassa ja jumitti aina puolenkierroksen kohdalla...
     
  9. Toke

    Toke Gearhead

    alkuperäisen kysymyksen vika korjaantu tosiaan tolla forten aineella, saas nähdä oliko vaan ensiapua vai toimiiko seuraavat 45 vuotta taas noin...
     
  10. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Pitää testata myös, caminossa samoja oireita.
     
  11. blandis

    blandis 1st gear

    mulla tekee Olds CC muuten samaa mutta myös hukkaa öljyjä
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    vanha kivettynyt remmikin lipsuu ääntämättä
     

Kerro tästä muillekin!