ohjauskulmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja ripe, 30.9.2006.

  1. ripe

    ripe 1st gear

    Mistäs sais tietää Caster Camper-kulmat Cadillac De Ville -67
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    käkkylään kulmia

    Lähteenä Chiltonin auto repair manual. Laitan lontoon murteella niin saat varmaan suomennettua kun ei sanakirjaa nurkilla..

    64-67 all modells

    caster: Range (deg) 1½N - ½N pref setting (deg) 1N

    camber: Range (deg) 3/8N -3/8P pref setting (deg1/4 - ½, more on left than right

    Toe in (In): 3/16 - 1/4

    King pin inclination(deg) : 6

    Wheel pivot Ratio

    Inner wheel 22 2/3 , Outer wheel 20

    Olisko apuja :)
     
  3. Kauko

    Kauko Gearhead

    olin näitä juuri kaivamassa shop manuaalista esille, mutta maxvo2 kerkes ensin...
     
  4. ripe

    ripe 1st gear

    Kiitos vaan hurjasti :D
     
  5. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Re: käkkylään kulmia

    Eikös tuossa ole varmaankin ohjaustehostin. Mitäköhän varten siinä on siitä huolimatta negatiivista casteria? Luulisi, että on aika levoton ajettava motarilla? Ei siinä, etteikö saisi ajaa hiljempaakin, lähinnä vaan uteliaisuuttani kyselen.

     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Re: käkkylään kulmia

    Siihen en kykene vastaamaan. Koppasin tiedot suoraan lähteestä. Joku alan ammattilainen varmaankin pystyy kertomaan syyt miksi em. kulmat...
     
  7. drako

    drako 1st gear

    Jos sillä on haettu sitä ohjaustuntum.. eiku tunnottomuutta :rotfl:

    Varmaankin haluttu saada tienpinnan epätasaisuuksien ja kallistumien vaikutuksia vähennettyä. Jotain tällasta arvelisin kun tuon auton luonnetta ja tarkotusta miettii.
     
  8. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Meikäläinen laiskana miehenä jatkaa tätä vanhaa juttua ja kysyy Cadillac DeVillen -70 pyöräkulmien säätöarvoja.Kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan. Viikon päästä auto menossa pajalle,kun on ratti 1/4 kierroksen pielessä.Tossa ketjun alussa oli 64-67. On sitten 70 varmaan eri arvot
     
  9. Damned

    Damned Gearhead

    Laitetaan nyt samaan kyselyyn -68 arvot, että tulee katettua paremmin vuosimallit (ja tarvettakin olisi noille arvoille). Eli mahtaisiko löytyä keltään?
     
  10. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Kirja löytyi. Säätöarvot tiedossa.Löytyi samasta kirjasta myös 68 Caddyn tiedot. Skannasin sivun ja laitan Sinulle Damnet sähköpostina.
     
  11. Damned

    Damned Gearhead

    Kiva, kiitos!
     

Kerro tästä muillekin!