Ohjaussimpukan irroitus, Imperia -61?

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Anttifp, 21.6.2020.

  1. Anttifp

    Anttifp 1st gear

    Löytyykö jostain suomenkielistä ohjetta mitenkä ohjaussinpukan saa irti autosta tai lähinnä ohjausakselista? .... tai kertoisko joku miten se tapahtuu?
    t. Antti
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    C koppa moparista on tullut irroitettua, mutta imperialista ei kokemusta. Tuskin kuitenkaan eroaa mahdottomasti...
    - irrota rattiakseli Korista jotta saat vedettyä simpukan pois.
    - irrota simpukka rattiakselista . Lienee kiinni couplingilla jossa putkisokka varmistaa kiinnityksen rattiakseliin
    - irrota sektorivarsi simpukasta. Varren irrottamiseen TARVITSET hommaan tarkoitetun ulosvetäjän kunhan mutteri on irti, ulosvetäjä maksaa muutaman kympin.
    - simpukka lienee kiinni Rungossa kahdella pultilla ja yhdellä studilla jossa mutteri.
    - tietysti letkut yms. Irti
    - sitten jumppaat simpukan irti.

    Eiköhän se näillä eväillä irtoa. Työn iloa ja tsemppiä
     
  3. Anttifp

    Anttifp 1st gear

    Kiitos kiitos. Tuo oli epäselvää että täytyykö toi ratti ja ohjausakseli tosiaan ensin irrottaa. Näillä neuvoilla pärjäilen tai ainakin yritän.
    t. Antti
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Ei sitä rattia tarvitse irrottaa. Irrota vain rattiakseli.
     
    juko7 tykkää tästä.
  5. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Tuosta -61 Imperialin rattiakselin rättinivelestä en ole varma, mutta -67:ssa se oli ruuveilla kasattu rattiakselin ja simpukan akselin väliin ja liitoksen sai siitä auki näppärästi.

    [​IMG]

    Tuolta peltipöntön sisältä.

    Jos on tarvetta simpukalle, niin tuo on joutilas..o_O
     

Kerro tästä muillekin!