Ohjaustehostimen öljyn vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja f34, 13.5.2021.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Buick 1960, mitenköhän tuollaiseen saa vaihdettua ohjaustehostimen öljyt?
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eikös siinä ole normaalia irrotettavaa paluuletkua säiliöön ?
    Paluuletku irti ja laskee säiliöstä kaiken mitä tulee pois, letku kiinni ja säiliö täyteen, auto käyntiin ja käytetään hetki ja sammutetaan.
    Sitten taas letku irti ja säiliö tyhjäksi, tätä toistetaan niin että pari litraa PSF:ää mennyt läpi ja öljy näyttää kirkkaalta...tulee samalla huuhdeltua järjestelmä.

    Imuvaihtajaa voi käyttää myös jos on...sellasen myös tekee myös nopeasti isohkosta lasipurkista, tyhjä muovipullo tai kumitulppa tms, vähän muoviletkua ja pölynimuri :odwink:
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tai paluuletku irti ja letkun pää astiaan, tulppa nippaan ja kone käyntiin. Antaa pinnan vajota ja sitten lisää uutta kunnes paluuletkusta tulee puhdasta nestettä.
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Öö, tuota, vedetäänkö imuvaihtajalla säiliöstä vai kytketäänkö paluuletkuun vai miten?
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ihan SPORT TRUCKin vastauksen mukaan mutta jos ei ole vaihtajaa niin voi imeä nestettä pois noinkin. Pieniä määriä kuten jos lorahtaa jarrunestettä liikaa niin olen lutkuttanut sumupullon letkun pään työntämällä säiliöön ja suihkuttanut astiaan.

    vaihdoin automaattiin just tolleen viimeeksi että ekaks pohjaproppu irti ja liemet ulos. Sitte paluuletku astiaan ja öljyt sisään ja käyntiin. Sitte ku oli tullu joku litra niin sammuksiin. Lisää öljyä ja käyntiin. Niin pitkään että tuli kirkasta astiaan. Että turha sanoa ettei saa kaikkia öljyjä vaihdettua.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    On mulla noita imuvaihtajia, mutta ei sport truck maininnu, että kytketäänkö imu paluuletkuun, ilmeisesti?
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sieltähän ne öljyt ulostautuu ilman imuakin kun kone käy.

    Rysleriin vaihdoin noin kun yllä kerroin.
     
    f34 tykkää tästä.
  9. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Asia aihetta hipoen tuli muuten hankittua tässä hiljattain paineilmalla toimiva isohko öljynimu kannu myös.
    Sitä hiljattain käyttäneenä, joten tuoreessa muistissa vielä, en voi muuta sanoa että on se öljyn vaihto helppoa ja siistiä.
    Vielä kun löytäisi jostain jarruneste säiliön paineistaja toimivana jostain.
    Nyt tulisi sillekin käyttöä koska jarrupääsylinteri on irrotettava venttiilikannen tieltä, samalla vaihtaen pääsylinterin isompaan halkaisijaan.
    Olisikohan senkin kanssa työskentely yhtä joutuisaa?
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tilasin erimerkkisen mutta samannäköisen setin aikoinaan. Ottaa vararenkaasta paineen että vaikka uimarannalla ilmauksen tekis. Ainut vaan että amerikkalaisiin suorakaiteen muotoisella säiliöllä ja kannella tuo ei käy. Tarttis tehdä sille oma kansi adapteri. Siksi ostin myös kannu tyyppisen imevän ilmauslaitteen jolla voi sitten vaikka muitakin nesteitä siirrellä.

    https://www.ebay.com/itm/333909601806?epid=1150858276&hash=item4dbe902e0e:g:9TIAAOSwhdRgQQo2
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Noita löytyy muuten sitten myös motonetistakin.
     
  12. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Muokattu: 15.5.2021
  13. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

  14. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tuli haettua kyseinen härveli tänään. Pullossa kiinni oleva korkki sopi hyvin joten oliko Girling järjestelmä. Audi kuitenkin. Jospa tällä sais ilmattua S2 jarrupääsylinterin asennuksen. Vielä kun kikkais millä sais purettua ko sylkyn ja vaihdettua korjaus sarjan vai onko asennettava tollein. Sinne on laitettu sisäpuolinen lukkorengas ilman näitä pikku reikiä josta saa kiinni.
    No.. Pitää tilata lisää työkaluja ,nokkapyörien ulosvetäjä, kampiakselin lukitus tappi, hydraulikiristäjien puristin, nokkapyörien lukitsin ja varmaan tusina lisä laitetta.
    Nämä kaikki käy myöskin S4 biturbo moottoriin. Sellainenkin sinällään makaa työpöydän alla mutta taitaa olla liian haasteellinen. Mielenkiintoinen kuitenkin. Jospa jos sille tuulelle tulee ei tekis siihen mitään kallista.

    Taas yksi lelu lisää hyllyyn ja lisää tulossa.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Säiliönkorkki auki ja imet sen säiliön tyhjäksi.
    Uutta öljyä säiliöön ja käytät autoa hetken.
    Sammutat ja imet taas säiliön tyhjäksi, tämän toistat muutaman kerran, niin koko järjestelmä on huuhdeltu ja tehostin öljyt vaihtuneet :odwink:

    Tuossa oma imuvaihtaja :rotfl:
    [​IMG]

    Imuletku on nykyaikaista kirkasta bensaletkua, kestää kaikki polttoaineet ja öljyt. Läpinäkyvänä näkee mukavasti imettävän aineen värin ja laadun. Vakuumiletku imuriin päin on kudosvahvisteista vesiletkua. Öljynimuletku menee pohjaan asti ja vakuumi lähtee ylhäältä kannesta.
    [​IMG]

    Tuo tulppa tulee Kärcher märkä/kuivaimurin letkuun. Reiät helpottavat imurinmoottoria, vetää ilmaa niistä.
    [​IMG]

    Koko tekninen laitteisto, jolla juuri vaihtelin lumilinkoon ja ruohonleikkuriin öljyt :odcool:
    [​IMG]
     
  16. f34

    f34 Double Gearhead

    No niin, nyt oli niin selkeet ohjeet, että jäänyt väärin ymmärryksen mahdollisuutta mullekaan:).
     

Kerro tästä muillekin!