ohjaustehostin öljy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja kpj, 16.4.2008.

  1. kpj

    kpj Gearhead

    terve!
    ohjaustehostimeen tarkoitettu oikea öljy mitä te olette käyttäneet, kun näyttää et tuo atf tulee joka paikasta lävitse. niin kyseessä on e-350 1991 ford.
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Just hain purkin Gulfin power steering fluidia US Partsista, olisko ollut 8 euroa litra.

    Mutta älä sekoita sitä ATF:n kanssa vaan tyhjennä järjestelmä ennenkuin lisäät uudet oikeat aineet.
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eikös Fordiin suositella Mercon ATF öljyy... Ainaki -95 Mustin tehostimen korkin mukaan :D .
     
  4. Stone

    Stone 3rd gear

    Sama kai se on minkä valmistajan tavaraa on kunhan vaan on PSF:ää, eikä missään tapauksessa MITÄÄN laatikkoöljyä. Niitäkin "asiantuntijoita" vaan vieläkin löytyy, jotka suosittelee atf:ää tehostajaan...kyllähän se toimii juu, mutta läpi tulee varmasti.
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    EN pidä itseäni "asiantuntijana", mutta olen elänyt siinä uskossa että valmistaja tietää mitä öljyä tulee käyttää missäkin kohteessa.

    Olen näköjään väärässä ollut... Mutta hyvä että uskomus tulee korjattua, sillä itselläkin on tuo tehostimen öljyn vaihto edessä.
     
  6. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Tehtaaltahan noi Fordit on pitkälle 90-luvulle lähteny ATF tehostajassa ja kyllä se mulla ainakin tossa 89´maalaisoravassa pysyy sisällä... Uusista en tie mitä sie tehostajassa on.

    Toisaalta vaihto tohon PSF litkuun on kuulemma jossain pienissä vuototapauksissa auttanut. Omakohtaista kokemusta ei oo...
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo Hopissa kai suositus on AFT aika viimevuosiin. GM:t ovat tarkenmpia. Vanhoissa GM:ssä lukee myös atf, mutta 60-luvulta on lisäaineistus ilmeisesti muuttunut? Toimii, mutta alkaa mehiä tiivisteistä läpi - kiitos lisäaineistuksen?

    GM:n oma litku ohjaustehostimeen, mitä saa esim Motonetistä käy myös lootaan - purkin tekstien mukaan - nimi on "GM Transmission oil" . Ilmeisesti siinä on erilainen lisäaineistus kuin nyky ATF -fluideissa, vaikka samaa punaista se perusöljy on. Mitään ATF , tai dextron luokituksia litkulla ei ole. Sitä olen käyttänyt ja öljyyhtiöiden PSF:iä ja ovat pysyneet sisällä. ATF Dextron II mehi pihalle.
     
  8. Stone

    Stone 3rd gear

    Minähän en kylläkään foordeista mitään tiedä, kun autojen kanssa vaan oon pelannu ehe-ehe :-? vitsi vitsi, taannoin jopa harkitsin voortin hankkimista (ja vielä itselle, ei eukolle! :eek: )

    Jaa että oikein tehtaan suositus? Kiitos tästä informaatiosta.
     
  9. ronkko

    ronkko 1st gear

    No mitäs 73 musseen kannatas laittaa, ku näyttäs vähis olevan...?? :eek:
     
  10. Stone

    Stone 3rd gear

    Pienellä hakemisella löyty että Type F ATF tai mikä tahansa PSF, muut vahvistakoot. PSF:llä sitä ei saa ainakaan rikki, mutta sekottamisen kanssa on sitten vähän niin ja näin.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Minkä sortin tuho siitä pitäisi seurata jos sekoittaa ATF:ää ja PSF:ää?
     
  12. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    simpukan sisäinen ydintuho :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    moottori muuttuu vaaleanpunaiseksi.

    :oops: vappu...
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    :rotfl: No hyvä, taytyy soittaa kiinaan ja varoittaa että sinne on tulossa yksi punasena hehkuva saginaw ja reiän toisessa päässä pilkottaa sitte vaaleanpunainen pikkuploki. Aikataulusta en osaa sanoa kun on pari vuotta jo viivettä tolla ketjureaktiolla, tiedä vaikka menis toiset kaksi vuotta ennen kuin mitään tapahtuu. Pahinta on juuri epätietoisuus, siellähän sitten tuskailevat ja popsivat rauhottavia.
     
  14. ronkko

    ronkko 1st gear

    Mites ne vanhat sais helpoiten pihalle? Jos laittas tota PSF:ää...
     
  15. Stone

    Stone 3rd gear

    Eiks se tule kaikki ulos kun irrottaa simpukalta pumpulle tulevan letkun ja laittaa koneen käymään? Jos vielä haluaa tehostaa hommaa niin nostaa eturenkaat maasta ja kääntelee rattia...tiedä sitten helposta ja miten ahtaassa paikassa letkut :odroll:
    Saahan sitä tietysti imettyäkin täyttöreiästä aika paljon, tuskin kaikkea.
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    paluuputki joka on lemmarilla irti,purkki simpukalta tulevaan letkuun ja käyntiin,sitten kaada uutta öljyä pumppuun ja taas käyntiin se pari kertaa niin ok
     
  17. ronkko

    ronkko 1st gear

    Okkei! Täytyyks viel ilmata jotenkii??
     
  18. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Eiköhän se nurkkapyörityksessä ittensä ilmaa.
     
  19. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Kyllä ilmaa. Pari kertaa kannattaa kattoa oljyn määrä aamulla. Mulla piti 2 kertaa aamuisin lisätä ja sen jälkeen ei enää vähentynyt. Vissiin ajon jälkeen yön aikana vielä ilmoja poistui systeemistä.
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo ja paikat voi mr murphyn iskiessä saada paskaksi. Tehtaan manuaali opastaa tunkkaamaan etunakit ilmaan, pistämään koneen käyntiin ja kääntelemään..

    Mutta automies tietysti voi ilmata kääntämällä vain liikkeessä aluksi, jolloin vastus on mitätön .

    paikallaan veivaten :soosoo:

    Eli ajamalla keventäen ajaa paukauttaa jonnekin tyhjälle parkkikselle yms. jossa voi veivailla ympyröitä täydet kääntäen oikea vasen, lisää soppaa muutamaan kertaan..
     

Kerro tästä muillekin!