ohjaustehostin öljy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja kpj, 16.4.2008.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Miten se simpukka ymmärtää minkälainen neste siellä paineen alaisena on?
    Jos jotain muutosta tapahtuu tuntumassa tms. Niin veikkaan että jotain röhnää tai muuta on ollut järjestelmässä.

    Se on kuitenkin ihan vain tehostus, ei se ohjaus nesteen välityksellä tapahdu.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyl mulla oli suuri ero kun vaihtoi PSF:t ATF:n tilalle. Tehostimen huutaminen väheni tosi paljon. Pistin redlinen öljyt.
     
  3. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Kyllä toi RedLinen ohjaustehostinöljy on ihan omaa luokkaansa, omaani en enää muuta laita. Kannattaa perehtyä asiaan..
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    En sitä sanonutkaan etteikö eroa jossain huomaisi, mutta jos tuntumakin paranee, niin hieman ihmetyttäää miten.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää nyt taas mihinkään oikeen liity mutta mun kokemusten mukaan mitä uudempi sitä kamalampi (lue tarkempi ja raskaampi) ohjaus on.


    Eli 70 luvun hulluihin vuosiin ja vielä 80 luvun rippeisiin ei pakosti pääse 90-lukulaisilla.


    90 ja 94 tuote ajossa ja onhan ne eri kaliiberia kuin vanhemmat.


    Toki kun simpukkaa rukaa niin saa ihmeitä aikaan. Dodge ramin simpukkaa "korjailin" ja unohtu vähän mihin säätöön se piti tiukata. Tuloksena sitä sai veivata melkein puoli kierrosta suuntaansa että pysy maantiellä.


    Molempia sekä atf että magin psf käytettynä on pelit toimineet eikä mitään ropleemia.
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tulihan vaihdettua liemet. Gulfin atf A:ta ostin eilen 2 litraa. Tyhjensin systeemin irroittamalla putken säiliön kyljestä ja kääntämällä pyöriä samalla. Öljyä en saanut sinne menemään 7 desiä enempää, mutta eipä sitä tainnut enempää uloskaan tulla.
     
  7. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Ajankohtainen aihe allekirjoittaneelle.
    80-luvun Mustankiin olen vaihtamassa hammastankoa ja mietin mitkä öljyt sinne laitan.
    Aikaisemmin siellä on ollut jotain ATF:ää eikä isompia vuotoja ole ollut.
    Jatketaanko sillä vai laitanko jotain muuta?
     
  8. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    mä luulen, että musta tuntuu minkä vaan perinteisen ATF:n pelittävän Vanhan Liiton ohjuutehostimessa. Jopa Nesteen purkista joskus atfia kaadellu 60-/70-lukuisiin, niin Moppeen, Foorttiin ku GeeäMmiinkin. Itellä jäi amiriikanautoharrastus tauolle 90-luvun loppupuolella, joten uudenmista hapatuksista ei - ainakaaan toistaseks - kokemuksia...

    PS: yhtys sana on "ohjaustehostinöljy"...
     
  9. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Uudessa hammastangossa näytti olevan punaiset öljyt sisällä valmiiksi. :eek:
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ohjaustehostinöljy on myös punaista.... Laita sitä...
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla oli muuten tehostimessa mustaa öljyä, en löytänyt uutta öljyä mikä olisi mustaa niin jouduin laittamaan punaista.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Ihan fiksu päätös.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Saman ongelman teettää jos tehostimessa ei ole ollut lainkaan öljyä. Sen jälkeen voi miettiä onkohan tehostintakaan enään.
     
  14. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Ohjaustehostinöljyä laitoin mutta en punaista.
    Tyrkkäsin RedLinet myös ohjaustehostinöljyksi.
     
  15. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Juu, tuo on hyvää! Itellä Cutlassissa, enää ei oo tehostaja huutanut :)
     
  17. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Mulla näkyy Oldsin 307:ssa olevan kirkkaat ohjaustehostinöljyt, pitäisi
    hieman lisätä. Onko PSF öljy kirkasta että tietäis laittaa samaa?
    ATF- punaiselta ei öljy näyttäisi?
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ehdottomasti kannattaa jatkaa ihan oikean ohjaustehostin nesteen kanssa jos ei ole vielä Atf:ää sinne laitettu. Itse olen suosinut ihan varmuuden vuoksi Goodwrenchin PSF:ää silloin jos on muuta kuin punaista systeemissä.
    Eri nesteet vaikuttaa eri lailla tiivisteisiin ja letkuihin.
     
  19. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Eli ymmärsinkö oikein? PSF öljy on siis
    kirkasta? Kun ei ole tullut PSF:ffää
    käytettyä. :eek:
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ainakin ne joita olen käyttänyt on olleet muuta kuin punaista. Joidenkin autojen käyttöhjekirjoissa tosin mainitaan että ATF:ää voi käyttää mutta joissain autoissa se voi aiheuttaa sen että tiivisteet alkaa vuotamaan. ATF::ää olen silloin laittanut myös jos autossa on jo ollut punaiset öljyt siellä.
     

Kerro tästä muillekin!