Oikeaa harrasteautomusiikkia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja PauliP, 15.9.2004.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jo aikanaan Punk-Rockabilly yms. yhdenasian kaudet ohieläneenä ja kokeneena ihmetyttää tämä Jenkkiautoharrastajien leimautuminen pelkästään Rockabilly-laumasieluiksi.

    Onko toisiaan niin että kun esim. Peer Gynt soittaa esim. Pieksämäen veturitallilla, niin sinne ei Jenkkiautoharrastajat tule koska se on väärää musiikkia? Laajentuessaan tällainen asenne näivettää koko sosiaalisen puolen harrastuksesta, kuka (muut kuin fakki-idiootit) viitsii aina kuunella samaa musiikkia?

    Saahan sitä olla kiinnostunut ja harrastaa jotain asiaa, mutta ei nyt sentään pysähtyä paikoilleen ja kieltäytyä uusista kokemuksista.

    Onkos Rockabillyssä jotain kapinaa muka???
     
  2. Foxy lady

    Foxy lady 1st gear


    Mä en usko et jenkkiautoharrastajat kuuntelis pelkästään rockabillyy. Ainakin mä kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, ihan fiilisten mukaan. Joskus klassista musiikkia, joskus hevii. Ja kaikkee siltä väliltä :D
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En taida tuntea just ainootakaan vapaaehtoisesti rockabillya kuuntelevaa, tai ainakaan taipumustaan julkisesti manostavaa jenkkiautoharrastajaa. Punk puree paljon paremmin. Liekö tuo Peer Gyntin kuunteleminenkaan mikään kouluesimerkki uusista kokemuksista ja avoimesta mielestä?
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Foxy Lady: "Mä en usko et jenkkiautoharrastajat kuuntelis pelkästään rockabillyy. Ainakin mä kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, ihan fiilisten mukaan. Joskus klassista musiikkia, joskus hevii. Ja kaikkee siltä väliltä"

    Juuri näin.

    Jos joku tykkää ajella 50-60- luvun Jenkillä, niin minkä takia pitää kuunnella rockabillyä jos sattuu tykkäämään vaikka jazzista tai Eino Grönistä?
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ja miks ylipäätään pitäis kuunnella sellasta musiikkia josta pitää? Mä ainakin tiedän monia jotka kuuntelee sellasta musiikkia josta ne ei pidä. Ne on kaikki olleet mun kyydissä.
     
  6. valsu67

    valsu67 1st gear

    no kyllähän peer gunt jos mikä on oivaa musiikkia jos jenkillä huruuttelee...
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mopeman: "Ja miks ylipäätään pitäis kuunnella sellasta musiikkia josta pitää?"

    Raja tulee vastaan siinäkohtaa kun istut vaimon kanssa Silja Linen kattoterassilla siemailemassa olutta. Samalle terassille viereen tulee lökäpöksyja isolohko-stereonauhurin kanssa, ja laittaa soimaan täysillä jotain helvetin speedmetalhevytrashia.

    annoin jopa 30 sekuntia aikaa sammuttaa soitin. :mad:
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    Tämä on taas näitä stereotypiajuttuja tai suomalaisia implikaatioita malliin jos olet sitä niin sitten teet tätä jne.

    Tällailla enemmän musiikinkuuntelu- ja levynkeräilijä- kuin varsinaisena autoharrastajana minua kummastuttaa tuollainen yleistys.

    Johtuen saamastani kasvatuksesta (Isi opetti kuuntelemaan allekirjoituksessa mainittua musaa), American Music on ollut mulle aina lähellä sydäntä. Aika laajastikin Albert Leestä (britti huom!) ZZToppiin.

    Mutta jenkkiautoa mulla ei ole vielä ollut. Olisiko minun sitten Fiatilla, Toyotilla ja ooppeleilla kurvaillessani pitänyt soittaa Toto Cutugnoa, Shakuhachia tai Wagneria? Tuolla logiikalla Dodgessa voisi jo soittaa vaikka Leonard Cohenia ja Bryan Adamsia...

    Vattu, mikä tyylirikko, kun vuonna 1983 vingutin Fiatin Blaupunktissa SRV:ia! :)

    Sinänsä hauskaa tuo "Rockabillyharrastuksen" eläminen edelleen, kaupasta saa sellaisia levyjä cd:nä, joita ei saanut lp:nä vuonna yksi ja kaksi.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Pussihousu kalkkis!
     
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ehehhee juu ghettoblasteri jyrää :rotfl:
    Itekkin kuuntelen kaikkea mahollista; Elvis, Stray Cats, Hurriganes, Nekromantix, Housewreckers, Agents, Yölintu, Popeda... Ota tuosta nyt selvää...

    Riippuu vähän ajasta, paikasta, seurasta ja fiiliksestä mitä kuunnellaan, ja millä volyymilla.
    Mutta oli kyydissä sitten ketä vaan, niin loppujen lopuksi kuski päättää mitä kuunnellaan, tai ainakin mitä EI kuunnella.
    Tietysti poikkeuksiakin löytyy 8)
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Näin on. Silloin kun PG soittelee täällä meilläpäin (bändin kotikulmilla) niin paikalla on kaikki jenkkiauto ja -mopoporukat ROCK ROCK 8)
    Omassa autossa on retkillä soinut vaihtelevasti rankempi rock, rockabilly, hjuumorimusiikki á la Turo, Sleepparit ja muut tosi taiteilijat :rotfl: ja mitä nyt milloinkin. Mut teknojumputusta sieltä ei kuulu, ei :soosoo:
     
  12. URPO

    URPO 1st gear

    Eikö lökäpöksyt kuuntele sitä uutta ameriikan kantria, räppiä?
     
  13. Lady Luck

    Lady Luck 1st gear

    Tässä nyt tarvii muistaa se että auto ja musa on kaks eri asiaa. Mun musamakuun kuuluu rokkenrollin lisäks vähän kaikenlaiset -billyt sekä jonkinasteinen metallimusa, suomirokkia unohtamatta.

    Miks yleensäkin tarvii miettiä mihin genreen tää ja tää biisi kuuluu, eikö se riitä että sen kuuntelee ja sitten tietää tykkääkö vai ei? :eek: :eek: :eek:
     
  14. HEMI

    HEMI 1st gear

    Ainuat musiikit joita en todellakaan siedä on räp ja teknojumputukset ne on musta semmosta "hissimusaa" aijjät hokee kokoajan jotain ja taustajumputus on semmosta tasapaksua tuubaa ja eikä toi poppikaan aiheuta minkäänlaista hyvänolontunnetta. Ja musiikkivideot on lähinnä humoristisiä kun kaattoo niitte gangstojen heilumista ja poppis videoissa taas on pakollisia ne typerät ryhmätanssikohtaukset :lol: Kun menen levykauppaan etsin enemminkin sellasia bändejä jotka käyttää kitaraa(sähkö) ja muita "oldschool" soittimia.

    No eipä noi tänpäivän pippelihevi bänditkään hirveesti hetkauta nekun pilaa ne biisinsä sillä syntikänpimputtelulla otetaan esimerkiksi vaikka nightwishin-over the hills and far away se on pilattu sillä syntikalla (ois es matalammalla pitäny sen pimputuksen mutta kun ei, hyvä jos kuulee muitten soittimien ääniä ollenkään sen tillityksen takaa) Orkkis versio biisistä on parempi. :argue:

    Nii ja onhan sitten tämä regee(miten lie kirjoitetaan) pitää olla tosiaan aineissa että meikäläinen sitä pystyy kuuntelemaan.

    Onhan noita sitten bändejä (satoja) jotka tekee hyvää musaa sen syntikan kanssa nekun pitää sen pimputuksen matalammalla ja antaa niitten "oikeitten" soittimien olla se hallitseva ääni eikä hukutä sinne syntikka sonnan sekaan. (ainainen syntikan vihaaja) :-?

    No mulla nyt ei muussiikkimaku muutu mitenkään fiilisten mukaan. Raskas rokki ja hevy on lempparia kun oon niin ilonen ihminen etten tarvitse sitä party musaa (missä kaikilla on kivaa ja aurinko paistaa) :rotfl:

    Ja niinkuin oon noitten laulajien äänistä joskus meuhkannnu niin se merkkaa kans paljon elikka miehelle mielellään matala ja miehekäs ääni niinkuin kuuluukin olla eikä semmonen mikä oli tänäkesänä "hitti" se missä ne hintit lentelee sillä lentokoneella siinä musavideossa (mikä hitto sen nimi nyt taas olikaan , kummakun ei muista mistähän johtus :odroll:
    Jokainen itseäänkunniottava mies ei voi sietää sitä bändiä :D

    Johan tuli taas avauduttua :lol:
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mun musiikkimakuun sopii monenmoista, iskelmästä psychobillyyn. Omasta tahdosta käynyt kuuntelemassa mm. oopperoita, musikaaleja jne. Tämän topicin alku taitaa juontaa juurensa siitä että jotkut "tyylirikkoiset" kuten minä lähtivät Ainolasta Rhytm Bluesin parista Rocknrollia kuuntelemaan - vai? R&R ei ole se oikea ainoa vaihtoehto, mutta aina hyvä sellainen MINUN MIELESTÄ. R&B musiikki ei estä ketään tulemasta bileisiin, vaikka bileissä soitettaisiin kansantanhuja tai värttinää niin samanhenkisiä ihmisiä tulee aina tapaamaan mielellään.

    Pitäiskö tämä tulkita niin, että Laajavuoren R&R freak pippaloihinkin pitäisi buugata vaihtoehtomusiikkia dare to be different henkilöille, miten olisi vaikka scorpionsia, korsuorkesteria tai Dr Dre. Ehkä sitä vielä nähdään jenkkiautoharrastajia kenellä on pipot yhtä syvällä päässä kun nykyajan hiphop miehillä - jenkkilässä sitä näkee jo.
     
  16. B 50

    B 50 Gearhead

    Mä kuuntelen vaan hyvää musaa. Joka on erimieltä, on väärässä.
     
  17. HEMI

    HEMI 1st gear

    Niinpä :wink: :rotfl:
     
  18. Jeanie

    Jeanie 1st gear

    Kyllä mulla ainakin auto ja rokettiroll kuuluu yhteen.. Hiukkaskiihdyttimet on tietty asia erikseen, mutta onneks ei semmosilla tarvii ajella ü. Enpä vois kuvitella paljon muuta kuuntelevani. Joskus on tuskaa, kun töissä joutuu kunteleen radioo. Yleensä vaihdan kyllä iskelmäkanavalle, sekin on parempaa kuin joku muu. Harmi kun ei Loimaalla kuulu oikeen toi West, kun sieltä tulis joskus ihan hyviäkin kipaleita. Rokki on poikaa..
     
  19. oranne

    oranne Gearhead

    Ihme jengiä. Amerikanihmeellä ajellessa kuunnellaan moottoria.
     
  20. HEMI

    HEMI 1st gear

    Hahaa mullapas ei dartissa mankka toimi ja eipä siellä mitään kuuliskaan :D (okei vähän liiottelin :odroll: mut en paljoo :lol: )
     

Kerro tästä muillekin!